וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי המבצע קטנים יותר הפעם. ומה עושים בעלי הדירות שנפגעו בשלב הבא?

7.8.2022 / 23:25

על פי הערכות התאחדות קבלני השיפוצים, נזקי מבצע "עלות השחר" נאמדים ביותר מ-15 מיליון שקלים. מה אתם עושים אם הבית שלכם ניזוק?

בווידאו: נזקי בית שניזוק בשדרות/צילום: עיריית שדרות

לאחר הפסקת האש במבצע "עלות השחר", המספרים מתחילים להתבהר. מאות טילים נורו לעבר ישראל מתחילתו של המבצע הצבאי, ועל פי הערכות התאחדות קבלני השיפוצים נרשמו למעלה מ-150 פגיעות ברכוש אשר נעמדות על למעלה מ-15 מיליון שקלים. כאשר מדובר בנזקים ללא קשר לתשתיות ורכב.

רוב הנזקים הנפוצים נגרמו מהדף של עשרות מטרים מנפילת הטיל, כאשר מבנים בודדים בלבד ניזוקו באופן בלתי חוזר. הנזקים הנפוצים עד כה - שברי זכוכיות, תריסים ואלומיניום, טיח וצבע מפגיעות רסיסים ומשקופים ודלתות.

הנזקים במבצע זה נמוכים עד כה בעשרות אחוזים ממבצעים בעבר, בעיקר בעקבות כ-96 אחוזי הצלחה של מערכת כיפת ברזל אשר מיירטת את הטילים באוויר טרם הגעתם למבנים השונים בישראל.

שיגור כיפת ברזל, שדרות, 7 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
שיגור כיפת ברזל. 96 אחוזי הצלחה מנעו נזקים כבדים יותר/ראובן קסטרו

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "לצערנו אנו למודי ניסיון בנוגע לנזקי שיפוצים בעקבות מבצעים צבאיים אחת למספר שנים. בשונה משנים עברו, עד כה הנזקים נעמדים בעשרות מיליונים בודדים זאת בעקבות כ-96 אחוז הצלחה של מערכת כיפת ברזל".

סיב מסביר כי "חשוב להזכיר כי הנוהל הראשוני לאחר פגיעת טיל הוא לחייג למס רכוש ולדווח על הפגיעה. לאחר מכן יישלח שמאי או מהנדס כדי לעמוד את הנזק כולל דוח פירוט של כלל הנזקים במבנה. בפני בעל הנכס קיימות שתי אופציות עיקריות - או להביא קבלן שיפוצים מטעמו ולקבל הצעות מחיר שכפופות לאישור מס רכוש לתחילת עבודת שיפוצים, כמובן כדי לקבל החזר מלא מהמדינה, או לחילופין לקבל עבודה דרך החברות המשכנות של מס רכוש, שם הכסף עובר ישירות ממס הרכוש לחברות המשכנות לטיפול בכלל השיפוצים בנכס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ילדים מקיבוץ נירים בבריכה עם מנכ"לית מלון קיסר פרמייר באילת זיו ארזואן. יחצ,
קצת להירגע. ילדים מקיבוץ נירים הגיעו למלון קיסר פרמייר אילת, בצילום עם המנכ"לית זיו ארזואן/יחצ

סיב נותן טיפ חשוב מאוד למזמיני השיפוץ: "לדאוג שהשיפוץ יהיה בסטנדרט הקודם ואף מעבר לו. אנו למודי ניסיון וזה גם הזמן להגיד שמס רכוש עושה עבודתו נאמנה ונכון למבצעים האחרונים לא התקבלו תלונות בהתאחדות בנוגע לפקידי מס רכוש והשמאים, שעובדים במהירות וברגישות מול משפחות רבות שמוצאות את עצמן לא פעם במבצע צבאי כזה או אחר עם דיור חלופי, שיפוצים נרחבים ועוד".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully