וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים או משפצים דירה? תחשבו גם על עליית מחירי החשמל

4.8.2022 / 14:24

המזגנים בדירה, דלת הכניסה, הכלים הסניטריים - במיוחד לאחר עליית מחירי החשמל, לכל דבר שתרכשו יש אפקט על הכיס ולפעמים על עליית ערך הנכס

מה עובר לכם בראש כשאתם רוכשים דירה חדשה? כמובן, מילים כמו "משכנתא", "השקעה" וככלל, אתם מתעכבים על משמעויות כלכליות של ההחלטה החשובה בחייכם.

אלא שאנשים רבים אינם מתעכבים על הבחירות הקטנות, לכאורה, אבל אלה שלימים יכולות לעלות להם לא מעט כסף. קחו את הדוגמא הקלאסית - WiFi בדירה. אלמנטרי, לא? ובכל זאת, יש הרבה בניינים או דירות עם מקומות ללא קליטה, מה שמכריח אתכם לשדרג תשתיות, למצוא פתרונות אחרים ויקרים יותר ולפעמים גם לא למצוא פיתרון בכלל.

עיצוב סטודיו דולו. עוזי פורת,
הדברים המובנים מאליהם עולים הרבה, אבל גם את הדברים ה"קטנים" לכאורה כדאי לתכנן. עיצוב סטודיו דולו/עוזי פורת

עם עליית מחירי החשמל ב-8.6 אחוזים, תשלמו יותר על המכשירים שלכם, ובמיוחד אמורים הדברים לגבי מזגנים. מדי שנה הימים הופכים לחמים יותר ויותר, ובהתאמה השימוש שלנו במזגנים הולך וגובר, כשבמקביל גם חשבון החשמל מתנפח. בכ-95 אחוז מהבתים בישראל מותקן מזגן אחד לפחות, ובקיץ הם עובדים שעות נוספות רק כדי להקל עלינו במעט בעומסי החום הכבדים ולהתמודד עם הטמפרטורות ואחוזי הלחות שרק עולים ועולים. מזגן עילי אינו מאוורר או טלוויזיה - ברגע שקיבעתם אותו לא תחליפו, אלא אם יש סיבה באמת טובה.

"ראשית, חשוב לבחור במזגן בעל דירוג אנרגטי (מדד לבחינת יעילות צריכת החשמל) גבוה ככל האפשר", אומר שרון רחמים, סמנכ"ל הסחר של רשת א.ל.מ, "סימון הדירוג האנרגטי הוא באותיות G-A, כאשר A הוא הגבוה ביותר".

מזגן ביתי. ShutterStock
לפני שמפעילים בוחרים מזגן עם יעילות אנרגטית גבוהה/ShutterStock

חן בן דוד, מנהל חטיבת המיזוג של הייסנס מקבוצת ח.י, יבואנית מזגני הייסנס בישראל, מוסיף: "אחת הדרכים היעילות לחסוך בחשמל כשמשתמשים במזגן בחודשי הקיץ היא לכוון את הטמפרטורה ל-25 מעלות. חשוב להקפיד שהחלל הממוזג סגור ככל שניתן כדי לשמור על טמפרטורת העבודה".

רחמים גם מסביר כי אחת הדרכים היעילות לגרום לכך שהמזגן יצרוך פחות אנרגיה היא ניקוי של הפילטרים באופן קבוע על פי הנחיות היצרן, כש"מומלץ גם לפנות חפצים או צמחייה בקרבת היחידה החיצונית של המזגן, שעלולים לחסום את מעבר האוויר".

דגם נועה רב בריח. יחצ,
דגם נועה של רב בריח - מתקדם ומאפשר שליטה/יחצ

ומה לגבי דלת הבית? "לדלת הכניסה תפקיד חשוב - לספק הגנה, איכות ובטחון, אבל לא פחות חשוב גם נוחות לעיצוב", אומרת מאיה דונרשטיין יתיר, סמנכ"לית שיווק קבוצת 'רב-בריח', "כחלק מחזון הבית הדיגיטלי שרב-בריח מקדמת בשוק הבנייה בשנה האחרונה, השקנו דלתות בעלות טכנולוגיה מתקדמת, החבויה בגוף הדלת ומאפשרת פתיחה ושליטה חכמה בדלת במגוון אפשרויות - אפליקציה, טביעת אצבע, קודן או שלט לאיכות חיים מתקדמת ביותר".

גלי אורון בן חיים, סמנכ"לית השיווק של קבוצת 'חמת', מתייחסת לאספקט של שיפוץ הדירה. "תהליך שיפוץ הבית או הדירה הוא תהליך ארוך, מחושב ויקר. כאשר הפוקוס הוא על שיפוץ חלל חדרי הרחצה, אמבט ושירותים. חשוב לקחת את כל אלה בחשבון ולא להתפשר על בחירת כלים סניטריים, אסלות ומקלחונים איכותיים, כאלה שצריכים להחזיק לאורך זמן. למשל, עיצוב ואיכות הולכים יחד, וכיאה למותג השקנו לאחרונה בחמת פיתוח חדשני, טכנולוגי ומהפכני להיגיינה מקסימלית שחשובה מאד בימינו - אסלת MONSOON בעלת אפקט טורנדו, המאפשר הדחה שקטה ועוצמתית 360 לתוצאה של ניקיון מקסימלי. מעבר לחדשנות וטכנולוגיה, חמת מספקת גם מענה כולל 'TOTAL LOOK' לחדר הרחצה והשירותים - עיצוב, איכות ועמידות לאורך שנים".

עיצוב שרון אלה, טייח וגה נירלט. איתי בנית,
שימוש בחומרים הטובים ביותר. עיצוב שרון אלה, טייח וגה נירלט/איתי בנית

שרון לשם, מנהלת תחום אדריכלים והשראה נירלט, מתייחסת דווקא לתחום ההשקעה - דירות שכורות: "אחד הדברים הבולטים לעין כאשר נכנסים לדירה חדשה /משופצת הוא מראה הקירות. עיצוב נקי נותן לבית מראה מאוורר ודורש מינימום של השקעה. בדירות שכורות אנו רוצים להשקיע מינימום אך עדיין לקבל מראה מעוצב, ולכן השימוש בגוונים ובטקסטורות שונות הוא הפתרון המתאים. בהשקעה כספית נמוכה אנחנו יכולים לשלב שני גוונים, לדוגמא לבן EXTRA WHITE וגוון IS0566 חזק יותר, ולתת לחדר מראה מעוצב ושיקי. הפתרון הזה הוא זול וקל ליישום".

ומה קורה כשרוצים להעלות את ערך הבית? לדברי מעצבת הפנים הדס רוט, מ"הלל אדריכלות" "רק בסכומים של החל מ 200,000 שקל כשמדובר על דירה קטנה, אנחנו בכלל יכולים להתחיל לחשוב על עליית ערך. המחיר עולה בפרופורציה לנכס". עוד מסבירה רוט כי כשאנחנו מתכננים מתוך מחשבה על עליית ערך הנכס, אנחנו מתכננים לטווח הארוך ומוסיפים פונקציות שלא היו קודם בבית, כמו בריכה, מטבח חוץ, גינה, מרתף: "אלה בפני עצמם מעלים את ערך הנכס מבחינת איכות החיים וחווית המגורים. בפן הכלכלי הם יכולים להעלות את ערך הבית בעשרות אחוזים".

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
דירה בעיצוב הלל אדריכלות. מאוורר, נוח ונעים יותר/עודד סמדר
אסלת מונסון חמת. יחצ,
אסלת מונסון של חמת/יחצ

מעצבת הפנים עדי קליין מסטודיו דולו מוסיפה: "האחסון הוא נושא חשוב ודומיננטי בקרב הצרכן הישראלי. עושה רושם שאנחנו פשוט אוהבים לאגור, לשמור ולקנות, כך שנושא האחסון הוא תמיד ISSUE. פתרונות אחסון אמיתיים, כדוגמת מחיצות ונגרות שהם רהיט אחסון במקום קירות, מהווים פתרון פונקציונאלי ואסתטי כאחד, שמספק ערך מוסף ללקוח ובו זמנית ערך כלכלי".

קליין אומרת כי היא דוגלת בעיצוב שהוא מא' ועד ת': "תמיד אמליץ ללקוח לסיים את הפרויקט עד הקצה, בדיוק כמו בדירות לדוגמא, או כמו חדר במלון שטופל עד רמת האבזור. עבדנו עם יזם שמכר מספר נכסים ברמת השרון, סיימנו לעצב את הדירות עד הפרט האחרון ואכן המכירה הייתה מיידית. רוכשים מתלהבים כאשר הם רואים נכס מוכן ולא צריכים להפליג בדמיון, בדיוק כמו שאנו משוטטים באולמות תצוגה, שנראים כלקוחים מדירות מגורים. היזמים מבינים שבעלות נמוכה יחסית הם מזרזים משמעותית את המכירה ואף מרוויחים ממנה".

תכנון: סטודיו בר-גיל קון, משטחי למינם. עידו אדן,
תכנון: סטודיו בר גיל, משטחי למינם/עידו אדן

לסיום, איל שימן מנכ"ל למינם-ישראל, מסביר: "לחומרים יש חשיבות עצומה בזמן השיפוץ בפן האסתטי ובפן הכלכלי. זאת, בעיקר בפרוייקטי יוקרה". לדברי שימן, לפעמים הפרטים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל: "הצרכן בבואו לרכוש נכס חושב צעד אחד קדימה. הוא מבין שהנכס מטופח, מעוצב ויפה, אבל בהחלט עולות שאלות כמו איזה מותג המטבח, ממה עשוי השיש, מתי הוא הוחלף ולמה, האם הסניטריה היא יבוא או תוצרת הארץ? שאלות שיש בהן חשיבות כלכלית בעת רכישת נכס וכמובן לטווח הארוך. כשאתה מוכר נכס עם מותגי יוקרה, המחיר מגולם בנכס וכך גם עולה השווי עצמו של הנכס".

  • עוד באותו נושא:
  • מזגן
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully