וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת שטח של 25 מ"ר? מסתבר שזה עדיין קיים

2.8.2022 / 11:37

לפני כחודש אושרה בוועדה המקומית תוכנית תמ"א 38/1 ברחוב גר צדק ביפו. הייחוד: שש קומות במקום ארבע ותוספת שטח של 25 מ"ר לדירה, יותר מכפול מהמקובל

הדמיית גר צדק. יחצ,
הדמיית פרויקט גר צדק/יחצ

לפני כחודש אושר בוועדה המקומית תל-אביב וניתנה החלטת ועדה חיובית פרויקט תמ"א 38/1 חיזוק ייחודי ביותר ברחוב גר צדק 3,5,7 יפו. מדובר בשלושה בניינים בני שש קומות כל אחד, כאשר הפרויקט כולו כולל בסה"כ כ- 100 דיירים. כידוע, הבניינים הטיפוסיים לתמ"א 38/1 הם בדרך כלל בני 4 קומות.

התמורות שקיבלו הדיירים הן תמורות ייחודיות - כל דירה קיבלה תוספת שטח של 25 מ"ר (ממ"ד וחדר נוסף) ובנוסף 12 מ"ר מרפסת שמש. זאת כמובן בנוסף לחיזוק הבניין מפני רעידות אדמה וליתר תמורות הרגילות בתמ"א 38/1: שדרוג הלובי, שדרוג תשתיות, מעלית מהירה וכו'. בימים שבהם ועדות תכנון רבות מגבילות את תוספת השטח לדירות ל-12 מ"ר בלבד, תוספת שטח כה משמעותית לדירות היא הישג יוצא דופן לבעלי הדירות.

גר צדק. יחצ,
השכונה היום/יחצ

מנגד, יזכה היזם לתוספת של 13 יחידות מגורים בכל בניין, ב- 2.5 קומות נוספות כנהוג בתמ"א 38. הפרויקט יכלול חניון עילי, חניון תת קרקעי ושטחים ירוקים לרווחת הדיירים. משרד אור ושות' - עורכי-דין ליווה ומלווה את הדיירים מהיום הראשון החל מבחירת היזם ועד לסיומו הצפוי של הפרויקט.

על קידום הפרויקט עובדים מזה כ- 4 שנים. (צריך לזכור שמתוכן כשנתיים היו בתקופת הקורונה). ומכיוון שהעירייה לא אפשרה בזמנו הריסה ובניה באזור, החליטו הדיירים להתקדם בפרויקט של חיזוק הבניין הקיים ע"פ תמ"א 38/1.

הפרויקט לא היה נטול קשיים. עורכי הדין ונציגות הדיירים השקיעו מאמצים רבים במציאת יזם שיקח על עצמו את פרויקט החיזוק וכמובן יתן לבעלי הדירות תמורות טובות ובטוחות מספקות.

אחד הקשיים העיקריים שהדיירים והיזם, קבוצת י.ד.ר. בע"מ, נתקלו בהם היה הקושי לקדם את הפרויקט בתקופת הקורונה. תקופה של סגרים ועבודה חלקית של המחלקות השונות בעירייה. בין לבין, גם הוצאה התראת מבנה מסוכן לאחד המבנים והוגשו כתבי אישום כנגד הדיירים בגין מבנה מסוכן ונאלצנו להתמודד גם עם זה מול העירייה ומול היזם. במו"מ מול היזם, סוכם שי.ד.ר. בע"מ יבצע את העבודות הנדרשות לביטול ההתראה על חשבונו ויבטל את כל ההליכים שנפתחו על-ידי העירייה כנגד בעלי הדירות.

עורך הדין נוריאל אור ממשרד אור ושות' עורכי דין: "כמי שמלווה את בעלי הדירות מהיום הראשון של הפרויקט אני בהחלט שמח בשמחתם של בעלי הדירות. משרדנו מלווה עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית ואף אחד מהם אינו דומה לאחר, ועדיין, הפרויקט הזה הוא ייחודי הן מבחינת המבנה הנוכחי של הבניינים והן מבחינת התמורות שקיבלו בעלי הדירות. לכן, החלטת הועדה שניתנה לאחרונה היא בהחלט הישג צעד חיובי משמעותי בהקשר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully