וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את התחום הלוהט ביוון - השקעה בענף המלונאות

מתן פרטמן ורן הראל, טור אורח

28.7.2022 / 13:32

ענף התיירות ממשיך לצמוח, ויחד עם החיבה הישראלית לנדל"ן צמח ביוון ז'אנר ההשקעה במלונאות. מה היתרונות והחסרונות בהשקעה?

ענף התיירות חווה טלטלה משמעותית בעקבות מגיפת הקורונה. התעשייה הצומחת, האחראית לכ-4.4% מהתוצר במדינות ה-OECD ולכ-6.9% מסך המועסקים במדינות אלו, חוותה משבר חסר תקדים בהיקפו, עם ירידה דרמטית באחוזי התפוסה, מעבר להפסדים במרבית המלונות ואף סגירה זמנית או קבועה של מלונות.

אך כעבור כשנה למד העולם לחיות לצד המגיפה, לרבות באמצעות חיסון האוכלוסייה, ועולם התיירות העולמי חזר במהרה לשגשג - עד כדי כך שבשווקים רבים צופים ששנת 2022 תהיה רווחית יותר משנת 2019, טרום משבר הקורונה. משקיעי הנדל"ן אשר יודעים להסתכל במטל לטווח הארוך - גילו מתוך המשבר את ההזדמנות שבהשקעה בענף המלונאות ביעדים רבים בעולם, כשאחד הבולטים בהם הוא יוון.

נדל"ן מלונאות ביוון. יחצ,
המספרים עולים אפילו על 2019/יחצ

הגעת המשקיעים ליוון אינה מפתיעה - לצד חופיה המרהיבים, האוכל הנהדר והתרבות ההסטורית המרשימה, מדובר באחת מערי הבירה הזולות ביותר באירופה, המאפשרת למשקיע לרכוש מבנים במחירים נמוכים משמעותית מבעבר - כאשר בשנת 2018 מגמת ירידת המחירים התהפכה וכעת מחירי הנדל"ן ביוון עולים בקצב שנתי של 6%-8%, כאשר באתונה העליות גבוהות אף יותר. המדינה הופכת מהפכה משמעותית, בעוד משבר החוב עם גרמניה הסתיים, הכללה בצמיחה מתמדת, והממשלה המקומית מסייעת בהבאת משקיעים זרים באמצעות הפחתת מיסים ומתן מענקים שונים.

בעולם התיירות ביוון, נדמה כי מאז ימי המשבר המגמה היא חיובית. בשנת 2019 לפני הקורונה, ההכנסות מתיירות עמדו על כ-18 מילארד אירו. בשנת 2020, בעת משבר הקורונה ההכנסות צנחו לחמישה מיליארד אירו. בשנת 2021 הייתה התאושות וההכנסות עמדו על עשרה מילארד אירו, בעוד שבשנת 2022 ההערכות הינן שההכנסות יגיעו לכ-18 מיליארד אירו - בדיוק כמו בשנת 2019. על רקע מחסור בחדרי מלון והאינפלציה הגואה, התחזיות לשנת 2023 צפויות להיות גבוהות אף יותר, מה שמייצר אופטימיות בקרב משקיעי הנדל"ן.

מ- Airbnb עד בנייני משרדים שהופכים למלונות

יותר ויותר ישראלים משקיעים בתחום התיירות והמלונאות ביוון. יש משקיעים שבוחרים לרכוש דירה להשקעה ומשכירים אותה, לטווח ארוך או באמצעות פלטפורמה כדוגמת Airbnb. לעומת זאת, ההשקעות המורכבות יותר נעשות ע"י גופים מקצועיים, והן מתבטאות בהשבחה ובשינוי ייעוד למבנים קיימים. גופים רבים רוכשים בנייני משרדים או מגורים - ומסבים אותם למלונות. חברות הניהול הבינלאומיות, כדוגמת הילטון או רדיסון, מצטרפות לרבים מהפרויקטים, ומאפשרות לבלעים ליהנות פעמיים - הן מהתזרים השוטף, והן מעלייה בשווי הבניין לאחר השבחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נדל"ן מלונאות ביוון. יחצ,
התיירות גואה, וזה הזמן להשקיע/יחצ

פרויקטים מסוג זה נהנים מהטבות משמעותיות מטעם המדינה. השלטונות ביוון מזהים את החוזקות של המדינה, ומבקשות להגדיל את ההשקעות בענף התיירות - לרבות באמצעות משקיעים זרים וכסף זר שיכנס למדינה, ויעזור להגדיל את כמות מקומות התעסוקה לאזרחים, ולעודד את הצמיחה. בין היתר, קיימות הטבות לעידוד השקעות הון באמצעות חוק המגדיר 13 יזמויות חדשות לסיוע בהשקעות, החל מהייטק ועד לענף התיירות.

מיקום הוא שם המשחק

אזורי ההשקעה המרכזיים נמצאים הן בערים הגדולות, לרבות אתונה, והן באיים תיירותיים. מיקונוס וסנטוריני המוכרים, לצד פארוס אשר נחשב לפנינה הבאה, הם דוגמאות טובות ליעדים עם ביקוש גבוה לתיירות ולהשקעות, וכאשר אנו רואים נכון לשנת 2022 שזמן השהייה של תייר גדל מיומיים לארבעה-חמישה ימים, הצמיחה מורגשת בכל מדד.

ומה צפוי בעתיד? על פי התחזיות, על אף משבר קורונה והמלחמה באירופה, כלכלת יוון צפויה לצמוח השנה בכ-4%. יוון, שראתה את העולם צומח משמעותית מאז משבר הסאב-פריים ב-2008, התחילה את מגמת הצמיחה שלה רק לאחרונה, כאשר מחירי הנדל"ן נותרו הרחק מאחור ביחס לערים מקבילות. ענף התיירות, צפוי להמשיך ולהוות נדבך מרכזי וצומח בכלכלת יוון, ועל אף אתגרי האינפלציה בכלכלה העולמית, השקעות הנדל"ן למלונאות ביוון צפויות ליהנות מצמיחה לאורך זמן.

• חשוב לבצע מהלך מסוג זה בצורה מבוקרת ולהיעזר במומחים המכירים את השוק המקומי מכל צדדיו ויכולים לתת למכל משקיע את ארגז הכלים הנדרש לאורך התהליך.

הכותבים הם הבעלים והמנכ"לים המשותפים של RM GROUP השקעות ויזמות נדל"ן גלובליות

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully