וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה תלולה במחירי סחורות לבנייה. האם צפויה השפעה על מחירי הדירות?

27.7.2022 / 14:06

מסקירה של חברת ARK TRADE עולה כי לאחר זינוק של עשרות אחוזים במהלך השנה, נכון להיום חלה ירידה משמעותית במחירי סחורות המשמשות לבנייה ולתשתיות. האם זה יעצור את דהירת מחירי הנדל"ן?

בניינים בפתח תקווה. ראובן קסטרו
בנייה בפתח תקווה. משהו ישתנה בעתיד הנראה לעין?/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים זינקו מחירי הדירות החדשות בחדות, בין היתר בשל התייקרות תשומות הבנייה. הניסיון של הממשלה, ובכלל זה משרדי השיכון והאוצר, להגביל את השפעתם על מחירי הדירות נתקל בהתנגדות של הקבלנים שעתרו בעניין לבג"ץ. אולם, מסקירה של חברת ARK TRADE עולה כי לאחר זינוק של עשרות אחוזים במהלך השנה, נכון להיום חלה ירידה משמעותית במחירי סחורות המשמשות לבנייה ולתשתיות. מחירי הברזל, האלומיניום והנחושת אפילו נמוכים כיום ממחירם בתחילת השנה. יחד עם זאת, על פי הערכת הבינה המלאכותית עליה מבוססת פלטפורמת המסחר הדיגיטלית של החברה, בטווח הקרוב מחירו של הברזל, המהווה חומר גלם מרכזי בענף הבנייה, ימשיך להיות רגיש לשינויים כתוצאה מההשלכות של המשברים העולמיים.

מוטות הברזל הינם אחד המרכיבים המרכזיים בענף הבניה. הם משמשים, בין השאר, להכנת רשתות כבסיס ליציקת רצפות ותקרות וכלונסאות לייצוב המבנה. כיום מחירו של הברזל עומד על כ-581 דולר לטון. מחיר נמוך בכ-25% ממחירי השיא ובכ-16% מהמחיר בתחילת השנה.

אורית שיפמן. יחצ,
אורית שיפמן/יחצ

ב-ARK TRADE, שהוקמה ע"י היזמת הסדרתית אורית שיפמן, מעריכים כי על רקע החשש שהתעורר במהלך השנה מבעיות באספקת ברזל והצפי לעליות המחיר, יבואני ברזל ברחבי העולם, ובישראל, הזמינו כמויות גדולות מהנדרש. כיום יש לחלקם מלאים גדולים והם אינם ממהרים לבצע הזמנות חדשות. במקביל, החשש מהאטה עולמית וכניסה למיתון, הביאו אף הם לירידה בהיקפי הביקושים וההזמנות החדשות. על פי הערכת מערכת הבינה המלאכותית של החברה, לפרמטר "המשברים העולמיים" ובכלל זה התפרצות אינפלציונית עולמית, העלאות הריבית ע"י הבנקים המרכזיים, חשש ממיתון והאטה עולמית בביקוש לנדל"ן צפויה השפעה גדולה על מחירי הברזל בטווח הקרוב. כ-32% מהשינוי במחיר הברזל, בטווח הקרוב, יושפע מפרמטר זה.

מחירו של האלומיניום, המשמש בישראל לבניה, תשתיות ולעבודות גמר, עומד על כ-2,451 דולר לטון. ירידה תלולה של כ-36% מהשיא השנתי וירידה של כ-14% ממחירו בתחילת השנה.

גם הנחושת, המשמשת בעיקר בתחום התשתיות והחשמל, רשמה ירידה חדה וכיום היא נסחרת במחיר של 3.35 דולר לפאונד - ירידה של 32% ממחיר השיא וכ-24% פחות מהמחיר בתחילת השנה.

מחירם של לוחות העץ רשם דווקא ירידה חדה של 60% ממחיר השיא וכיום הוא נסחר ברמה של 585 דולר. יחד עם זאת, מחירו עדיין גבוה בכ-9% ממחירו בתחילת השנה.

מובהר בזאת, כי המידע האמור לעיל, ובכלל זאת הנתונים, הניתוחים המסקנות והפרטים, אינו מהווה ייעוץ מקצועי כלשהו, ואין במידע זה כדי לשמש, בין היתר, להסתמכות, לייעוץ להשקעות, מיסוי, היבטים פיננסיים ו/או משפטיים. המידע הכלול באמור לעיל, אינו מתיימר לכלול את כל הנתונים והפרטים הרלבנטיים ואף עשוי להשתנות.

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully