וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים דירה מיד שנייה? הימנעו מהטעויות האלה

12.7.2022 / 15:51

שוק הדירות מיד שנייה פורח ומשמעותי, אבל לא מעט אנשים עושים עסקאות לא טובות או מפספסים מציאות בגלל טעויות בדרך. על מה צריך להסתכל ולמה לשים לב?

תל אביב. ראובן קסטרו
ביקוש עז לדירות יד שניה, אבל יש כללים שצריך להיצמד אליהם/ראובן קסטרו

בישראל נוהגים לדבר על מונחים כמו התחלות בנייה ודירות חדשות, אבל השוק משמעותי לא פחות ואולי אף יותר הוא זה של דירות יד שנייה. על מה צריך להסתכל ולמה לשים לב?

"אחד הצעדים הראשונים לפני קניית דירה הוא אישור עקרוני מהבנק למשכנתא", אומר רון לנדסמן, בעלים ומנכ"ל של סוכנות נדל"ן ומנטור לסוכני נדל"ן, "אם אתם זקוקים למשכנתא לטובת קניית הדירה, אתם חייבים לגשת ולקבל אישור עקרוני מהבנק. יש הרבה אנשים שמגיעים אפילו לשלב של חתימת חוזה ואז מגלים שהבנק לא מאשר להם את הסכום שחשבו שיש להם לקניית הדירה. האישור העקרוני תקף לחודש ועד שלושה חודשים (תלוי בבנק) וחידוש שלו הוא מהיר וקל. כך תהיו מוכנים היטב עם הסכום שבאמת יש לכם".

לנדסמן אומר כי בקנייה של דירה מיד שנייה חשוב להגיע כמה פעמים לנכס בימים ובשעות שונות. "לא תמיד מה שתראו ביום, יהיה גם בלילה. האוירה והסביבה משתנות כל הזמן, ואלו יכולים להיות שינויים דרסטיים שישפיעו על החיים שלכם בדירה. עוד חשוב להבין ולבדוק מה נשאר בדירה, אל תניחו הנחות בטח בכל מה שקשור לתאורה. לגבי מוצרים קבועים כמו מדיח אינטגרלי וכיריים, שווה לברר לגבי רכישה שלהם מהדיירים הקודמים במידה והם תקינים".

עיצוב נועה קופרמן. עודד סמדר,
דירת יד שנייה בעיצוב נועה קופרמן/עודד סמדר

"בעידן בו מחירי הנדל" ן מופקעים, חשוב להעריך נכון את אומדן עלות השיפוץ בדירה מיד שנייה עוד לפני הרכישה", אומרת נועה קופרמן, בעלת משרד לאדריכלות פנים, "פספוס או אי דיוק של הערכה זו הם הטעות הנפוצה ביותר אצל רוכשים.

"סיימתם את שלב אישור סכום המשכנתא, כבר התייעצתם עם עורך דין לגבי הנכס, בדקתם שאין חריגות בניה, ביצעתם סיור בנכס והבנתם שעליכם לבצע מספר שינויים לפני המעבר. לרוב השיפוץ העיקרי מתבצע מיד בקבלת המפתח. תמיד אפשר להחליף ריהוט, אבל את עבודות הבניה להתאמות הבית תרצו להכניס להוצאות המשכנתא על הרכישה".

קופרמן אומרת כי חשוב לתאם פגישת יעוץ עם מעצב פנים מקצועי ובעל ניסיון בתחום, ולהציג לו את הנכס שהכי התחברתם אליו: "לפגישה יש להגיע מוכנים עם רשימת רצונות לשינויים אשר אותם תרצו לבצע - שבירת קירות, החלפת מטבח, חידוש חדרי רחצה או שיפוץ דקורטיבי. המעצב יוכל לבדוק האם ניתן לבצע את השינויים הנדרשים וכיצד. בנוסף הוא יוכל להעריך את סך השיפוץ. שיפוץ בתים ישנים מציבים מולנו אתגרים רבים, המעצבים יודעים לראות את הפוטנציאל ואת הייחודיות של הבית. לדעת לזהות כיצד לגרום לחלל לעבוד בצורה יותר נוחה וזורמת, ממש להנשים בית ישן ולהחיות אותו. למלא אותם באור ובחומרים, לתכנן את סביבת המגורים ולתת לכם השראה לאורך חיים נוח, נעים ותחושה מרוממת רוח".

היא מציינת כי המקומות הכי רגישים בבית הם החללים הרטובים, וצינורות המים שעוברים בנכס: "במידה וישנם מקומות בהם מופיע עובש או רטיבות בקירות מיד צריכה להידלק נורה אדומה. שפכטל וצבע לתיקונים לא מספיקים כשמדובר ברטיבות ויש להבין את מקור הדליפה ולטפל בו. ברגע שמדובר בהריסה לצורך תיקון הצנרת לעיתים צריך להחליף את חיפויי הקיר או הריצוף באותו אזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
דירת יד שנייה בעיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית: "לפני קניית דירה יד שניה חשוב להבין את הגמישות שלה, אם לדוגמה הממ"ד נמצא במרכז החלל או צמוד למטבח ולסלון, תהיה השפעה על הקטנת או הגדלת החלל והתאמתו למשפחה שלכם. בדירה ישנה מאוד, כדאי לבדוק את מצב הדירה מכל הבחינות ולכן גם אם מתכננים שיפוץ קטן, כדאי לשקול את החלפת מערכת האינסטלציה כדי לא לדאוג בעתיד מנושא התשתיות. פתחים וחלונות הם חלק חשוב, בדרך כלל הם מכוסים בווילונות ולא ממש טורחים לבדוק מה נשקף מהם. כשאתם באים לבדוק את הדירה, פתחו את כל הווילונות והחלונות, תבדקו מה נשקף מהם והאם יש צורך לתת להם ביטוי בתכנון הפנימי. מעצב פנים או אדריכל יוכלו לתת לכם את הדגשים והעלויות ולעזור לכם למצוא את הכנס שיהיה מדויק למשפחה שלכם".

קניית דירה היא עסקה מורכבת ואמוציונלית במיוחד. כאשר יוצאים לדרך ומחליטים על קניית דירה חשוב מאוד לעשות זאת רק לאחר שיש בידכם את כל המידע הנחוץ ואשר קיים בידם של מתווכים, שמאים, עורכי דין וכל העוסקים בקניית דירות, וזאת כדי שתהיו בטוחים שאתם לא עושים טעויות קשות על סכומי כסף גדולים במיוחד. קניית דירה הנה ללא ספק אחת ההוצאות הגדולות ואולי אף הגדולה ביותר של כל משק בית בישראל ולכן יש משמעות והשפעה רבה על המשפחה כולה.

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully