וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפצים את הבית? תסתכלו עשר שנים קדימה

10.7.2022 / 10:21

בניית בית חדש או שיפוץ בכל גודל הם הוצאה גדולה ותקופה משמעותית לדיירים. האם עצרתם פעם עד כמה בחירות החומרים, ההשקעה בחלק כזה או אחר ישפיעו על איכות החיים שלכם בדירה או בבית? ומה לגבי זיהום האוויר בזמן שיפוץ? שאלנו את המומחים

כאשר נמצאים בתהליך של שיפוץ או בניית בית, חשוב להתאים את התקציב הנתון ולחלק אותו בהתאם לצרכים של הדיירים בבית. במקביל, צריך להבין שכל החלטה כזו או אחרת תשפיע על הפונקציונליות והשימושיות של הנכס גם שנים קדימה. השקעה בחומר, בטכנולוגיה היא מכרעת לאורך השנים ויש מקומות שכדאי מראש להשקיע בהם ויש כאלו שפחות.

חומרים שיעבדו בגולן לא בהכרח יעבדו במישור החוף. תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
חומרים שיעבדו בגולן לא בהכרח יעבדו במישור החוף. תכנון ועיצוב ינון בן דוד/שי אפשטיין

ינון בן דוד, בעלים של משרד אדריכלות: "אחד הדברים שלא ניתן להתפשר עליהם היום בבניה הוא חלונות ואלומיניום המוטמעים כבר בשלב השלד הראשוני. זוהי נקודת תורפה מאוד משמעותית בבית, היא יכולה ליצור בעיות של איטום וגם של בידוד ולכן חשוב לשים על כך את הדגש. בהמשך ישיר לכך, יש חשיבות גדולה לבידוד והאיטם של כל הבית כבר בשלב הראשוני של הבניה וגם בשיפוץ, אלו חלקים משמעותיים מאוד שמשפיעים על כל הנכס לשנים קדימה. כל מה שהוא קבוע בבית, כמו ריצופים וחיפויים או חומרים ממנו עשוי המטבח שעובד שעות רבות בתנאי חום קור ומים".

עוד מוסיף בן דוד, כי חשוב לבחון טכנולוגיות חדשות וחומרים חדשים לאורך זמן: "יש לבחור בחומרים שכבר עובדים איתם כאן בארץ לאורך כמה שנים, לבדוק המלצות על אותם חומרים ועל העמידות שלהם. בעיקר באזור השרון חשוב לשים לב שהחומרים עומדים בתנאי לחות מאוד גבוהים, חום גבוה ומי שקרוב לים, גם במליחות שמגיעה ממנו. יכולים להיות חומרים נהדרים שיחזיקו מעמד שנים בחו"ל אבל כאן בארץ לא יהיו מוצלחים בחלקים ממנה או לחילופין מה שיעבוד היטב בגולן לא תמיד יהיה מוצלח בשימוש במישור החוף".

חומרים שיעבדו גם מול הלחות והמליחות שמגיעה מהים. אדריכלות מרינה רכטר רובינשטיין. עמית גושר,
חומרים שיעבדו גם מול הלחות והמליחות שמגיעה מהים. אדריכלות מרינה רכטר רובינשטיין/עמית גושר

אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין, בעלים של ReMa אדריכלות, מציינת: "חשוב מאוד בראש ובראשונה להשקיע בתכנון נכון, כזה שיתאים לחלל ובנוסף, יתאים למצב המשפחתי כיום וגם לשינויים הצפויים בה. אם אלו ילדים קטנים שהופכים למתבגרים, ילדים שעוזבים את הקן ועוד. תמיד נכון להשקיע בחומרים הבניה, במוצרים שיישארו קבועים ותצטרכו להשתמש בהם לאורך זמן, לעומת ריהוט חדרי ילדים לדוגמה שמחליפים בהתאם להתפתחות של הילד. כדאי להקפיד ולהשקיע מאוד באינסטלציה של הנכס מהחומרים והעבודה בקירות ועד אפילו למוצרי הסניטריה כמו ברזים ואסלות, אלו דברים שמשפיעים על איכות החיים של הדיירים, גם תאורה איכותית לא מחליפים בתדירות גבוהה, חשוב לקנות כזו שגם לא תסכן אתכם מבחינה בטיחותית".

בית ברעננה. תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. מאור מויאל,
בית ברעננה. תכנון ועיצוב הלל אדריכלות/מאור מויאל

אדריכלית שירה מוסקל מהלל אדריכלות מסכמת: "עניין התשתיות הוא חד פעמי לדוגמת תשתיות חשמל, מיזוג וחימום הבית ותכנון נכון שלהם חייב להיעשות במחשבה של שנים קדימה. מומלץ להוסיף הכנות לשינויים עתידיים כמו הכנות לחשמל חכם, הנחת תשתיות של חימום תת רצפתי ועוד. מעבר לכך, ניתן להגיד שהיום החומרים הסינטטיים, אלו המדמים חומרים טבעיים, כמו גרניט פורצלן מחזיקים מעמד לאורך זמן משמעותי יותר לעומת חומרים טבעיים שהמראה שלהם נפגם לפעמים".

עוד אומרת מוסקל כי לא כדאי להיכנס להרפתקאות וייבוא חומרים ממקורות שאינם ידועים, שאין להם "אבא ואמא" ואחריות, בטח לא כאלו שאתם מכניסים לקירות הבית: "אם אתם מעוניינים להביא מוצרים מחו"ל כדאי שאלו יהיו ריהוט וטקסטיל שניתן להחליף במידת הצורך".

מסנן אוויר של דייסון. יחצ,
הרבה יותר בריא בלי זיהומים. מסנן האוויר של דייסון/יחצ

הקיץ הוא זמן נפלא להתחדשות ושינוי ורבים מנצלים את תקופת הקיץ לשיפוצים של הדירה הקיימת וכן בוחנים גם מעברי דירה והתחדשות. מהנדסי dyson מסבירים כי כשמדובר בשיפוצים: צביעה, שבירת קירות או הכנסת ריהוט חדש- אלה מהווים פוטנציאל לאבק ומזהמים, בפרט עם השילוב של חום ולחות, אשר מגדילים באופן משמעותי את שחרור מזהמים לאוויר.

המזהמים שלרוב גם חסרי צבע וריח, מוצאים את דרכם לבית באמצעות מגוון רהיטים, מוצרי עץ, צבע, טפטים ובחומרי בידוד. מהנדסי dyson , מפתחי מסנן האוויר dyson purifier hot+cool formaldehyde™ (המחירים - החל מ-2,999 שקלים) מעניקים טיפים ועצות שימושיות לתקופת השיפוצים:

  • חשוב לאוורר את חללי הבית לאחר הצביעה והשיפוץ, וכן לוודא כי המקום נשמר מוצל ולא בחום ושמש ישירה.
  • כשמדובר בחדרי שינה שנצבעו, חשוב לוודא ייבוש מלא לפני הכנסת רהיטים לחדר.
  • חשוב להקפיד על שאיבת אבק לא רק מהרצפה אלא גם מהקירות, פאנלים, מסילות, אהילים, מדפים ומקומות נסתרים
  • מומלץ לאוורר ספרים וניירת באזור מוצל וללא שמש ישירה
  • איתור וטיפול ממוקד באיזורים המזמינים הצטברות של אבק ובהם- שטיחים, נברשות, ארגזי צעצועים, שידת ספרים ועוד.
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully