וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים התנגדו, בית הדיור המוגן ייבנה בכל זאת באשקלון

4.7.2022 / 14:10

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה דחתה לאחרונה ניסיון של תושבים באשקלון לעקוף את החלטת בית המשפט העליון, שדחה את ערעורם נגד הקמת בית דיור מוגן בשכונת ברנע בעיר. הוועדה הבהירה כי התנהלות התושבים התאפיינה במשיכת זמן ואי השלמה עם החלטות קודמות

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה דחתה לאחרונה ניסיון של תושבים באשקלון לעקוף את החלטת בית המשפט העליון, שדחה את ערעורם נגד הקמת בית דיור מוגן בשכונת ברנע בעיר. הוועדה הבהירה כי התנהלות התושבים התאפיינה במשיכת זמן ואי השלמה עם החלטות קודמות אשר דחו את טענותיהם, וכל ניסיונם היה למשוך זמן ולעכב את התוכנית, וכי הוועדה איננה גוף להגשת ערעור על פס"ד של העליון.

מדובר בהחלטות על מתן היתרים לבניית ארבע מבנים בני 4 קומות כל אחד, הכוללים 196 יחידות דיור מוגן לתושבי הגיל השלישי בעיר, כולל מבנה שישמש את הדיור המוגן ובו בריכת שחיה, מתקני ספורט, אודיטוריום, קפיטריה ועוד, על שטח של כ-18 דונם.

בעלי הדירות שבשכנות, הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי נגד הוועדה המקומית אשקלון בה התנגדו לאישור תוכנית הבינוי בטענה כי היא אינה תואמת את ייעוד המגרשים לפי התוכנית התקפה ולכן אינה מאפשרת הקמת פרויקט של דיור מוגן. בית המשפט דחה את העתירה וקבע כי פרשנות הוועדה המקומית לתוכנית המתירה הקמת דיור מוגן היא הפרשנות הנכונה. .ערעור על פס"ד של המחוזי הוגש לעליון, שקבע שלמערערים אין זכות לערור על בקשבה להיתר שתואמת את התוכנית.

אתר בנייה בעיר אשקלון. ShutterStock
התושבים משכו זמן, הבקשה נדחתה. בנייה באשקלון/ShutterStock

במקביל, הגישו המתנגדים ערר גם לוועדת הערר לתכנון ובניה מחוז דרום וחזרו על טענותיהם, כי הבנייה אינה תואמת את הוראות התוכניות החלות והיא נעשית על חשבון שטח ציבורי פתוח, תוך גזילתו מהציבור וייעודו להשאת רווחיה של החברה היזמית. וללא כל אפשרות לתושבי השכונה לתבוע פיצויי ירידת ערך.

הוועדה המקומית, שיוצגה על ידי עו"ד עודד בקרמן ממשרד שרקון בן-עמי, אשר ושות', טענה שהעליון אמר את דברו ולמערערים אין זכות להגיש ערר מקביל לוועדת הערר המחוזית.

בעלי הדירות בשכונה, מנגד, טוענו כי אין לראות בהחלטת בית המשפט העליון החלטה המתייחסת לגופן של טענות וכי לא נקבע כי אין להם זכות לערער גם בפני ועדת הערר המחוזית. לדבריהם, הערעור לעליון נסב סביב ההתנגדות לתוכנית הבינוי, ואילו כעת הם מתנגדים להיתר הבניה.

הוועדה המקומית טענה , כי מטרת הערר הוא להמשיך ולעכב את הפרויקט וכי ההיתרים תואמים את התוכנית ולכן אין לשכנים בכלל זכות להגיש את הערר.

יו"ר ועדת הערר, עו"ד עמית אופק, דחה את הערר וקבע כי "ועדת הערר אינה ערכאת ערעור על בית המשפט המחוזי או על בית המשפט העליון ואין בכוונתנו לבחון את תוקף הכרעתם. משנקבע כי התוכנית מאפשרת הקמת דיור מוגן ומהן התוכניות החלות על המקרקעין, הרי שזהו המצב התכנוני התקף ותוכנית הבינוי שאושר תואמת את התוכניות החלות".

יו"ר הוועדה קבע גם כי התנהלות המתנגדים מאופיינת באי השלמה עם ההחלטות שהתקבלו וכל מטרתם היא "משיכת זמן". לאור זאת, חויבו המתנגדים בהוצאות של 25,000 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אשקלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully