וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מבוטקה: כך נראים המשרדים של האנשים שמוכרים לכם נדל"ן

29.6.2022 / 17:35

אם בעבר מכרו דירות מבוטקה באתר בנייה, היום היזמים מבינים שהמכירה מתחילה כבר מהמשרד: "חלון הראווה של הפרויקט עצמו". קבלו הצצה

התדמית של משרדי מכירות נדל"ן היא של חדר קטן וטחוב, אבל משרדי המכירות כיום רחוקים שנות אור ממה שהיו בעבר. אם פעם זה היה בוטקה שהוקם בסמוך לאתר הבנייה ושימש את היזמים, כיום, משרדי מכירות הם פלטפורמה לאסטרטגיה שיווקית ומכירתית. משרד המכירות לא עומד בפני עצמו, הוא חלק מתכנית שיווק הכוללת את המיתוג, השפה, קהל היעד וכו'.

מעצבת הפנים קארן ראובני, מ"ראובני אדריכלי פנים" מסבירה שיש סוגים שונים של משרדי מכירות, בהתאם ליזם ולפרוייקט. "המשרד הוא בעצם חלון הראווה של הפרוייקט עצמו, הוא מהווה חוויית אירוח בפני עצמה. משרדים עם חדרי קולנוע תלת ממדיים שממחישים את הפרויקט, חדרי ישיבות, אזור מיוחד למודלים של הפרויקט, אזור אירוח עם בר ישיבה, גינה חיצונית, כאשר החשיבה היא על כל פרט ופרט, החל מהכוס הגשה, עיצוב הכיסאות, בכלל חווית הביקור".

גינדי אחזקות. ניצן הפנר,
גינדי אחזקות אור יהודה, תכנון ועיצוב ראובני אדריכלי פנים/ניצן הפנר

כדוגמא, מסבירה ראובני: "יזם שמשווק שכונה גדולה במרכז הארץ פנה אליי, והיה לו חשוב ליצור משרד קהילתי. כתוצאה משרד המכירות הפך למעין מיני קהילה, עם חדרי יוגה, קולנוע, בית קפה וגלריה, משרד שיצר את החוויה שביקש היזם ליצור בקרב הקהילה והלקוחות הפוטנציאליים. אגב, בתום הפרוייקט המבנה הושכר והוא משמש כמבנה לחוגים קהילתי".

ראובני אומרת כי לא תמיד פשוט ליצור משרדי מכירות בסמוך לאתר בנייה, מאחר ומדובר בזמן הקמה מאוד קצר והרשויות לא תמיד מאפשרות להעמיד מבנים יבילים. כך שיטה חדשה תופסת תאוצה בשנה-שנתיים האחרונות, בעיקר בשכונות גדולות - הפיכת אזור קרוב למשרד המכירות, למשל משרד במרכז קניות סמוך לאתר הבנייה: "זה גם סוג של משיכת קהל וגם בסופו של דבר קהל היעד. לדוגמא, פרוייקט מטרופוליס בגבעתיים, משרד המכירות היה בקניון גבעתיים סמוך לחנות זארה, מיקום אסטרטגי. עבורי התכנון היה מאתגר, לאור העובדה שהמשרד שימש כדוכן. לא משרד קלאסי עם חוויה ושטח גדול".

מטרופוליס קניון גבעתיים. ניצן הפנר,
ליד זארה. מטרופוליס בקניון גבעתיים, תכנון ועיצוב ראובני אדריכלי פנים/ניצן הפנר

הקטע השיווקי של היזמים מאוד השתנה. זה לא מסתיים בלתת שם לפרויקט, אלא ליצור לו ערך מוסף. בניינים עם חדרי יין, בניינים עם חדרי עבודה, בניינים עם חוגים וכו'. בהתאם לקונספט, המטרה מראש לתת לרוכש הפוטנציאלי את האווירה של הפרויקט בעת הביקור במשרד מכירות. לדוגמא, מסבירה ראובני, "פרויקט אומאמי בקרית אונו שהתמקד בבישול ואירוח, במשרד מכירות הוקם מטבח מפואר ומאובזר, ששימש את היזם לטובת סדנאות אוכל, אירוח ובישול".

אומאמי קרסו נדל"ן. ניצן הפנר,
משרד המכירות לאומאמי של קרסו נדל"ן, תכנון ועיצוב ראובני אדריכלי פנים/ניצן הפנר

כלקוח שמגיע למשרד מכירות, חשוב כמובן לראות, להבין ולבדוק מה מקבלים בדירה. הרי ביקור במשרד מכירות בו מוצג מטבח מדהים ומרהיב, לאו דווקא אותו מטבח יהיה בדירה של הדיירים. משרדי המכירות מציגים פנטזיה לרוכש הפוטנציאלי. זו פנטזיה בה מונגש הפרויקט ללקוח אבל בדרך מעט מוקצנת ומהודרת. בו זמנית, משרד המכירות משמש כהשראה לפרויקט, ולדירות. משרדי המכירות נראים יותר ויותר כמו בית.

עוד מסבירה המעצבת: "כמי שעובדת עם הרבה מאוד יזמים ומקימה ומתכננת עבורם משרדי מכירות, וגם את החללים הציבוריים של הפרוייקטים כמו לובי, מועדון דיירים וכו', חשוב לי להיצמד להדמיות היפות גם כמה שנים אחרי, כאשר אני מתכננת את החללים הציבוריים. הרי בסופו של דבר הדיירים חכמים ועם זיכרון לטווח ארוך וחשוב לתת להם מה שהובטח להם".

קארן ראובני. שרון דותן,
קארן ראובני/שרון דותן

לסיכום, מסבירה ראובני, "בסופו של דבר משרד מכירות תמיד ישדר את האופי והניחוח של הפרויקט. משרדי המכירות הם חוויה של ממש לקונה".

  • עוד באותו נושא:
  • מכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully