וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ מסוכן: הסכנות הביטוחיות שעלולות לדרדר אתכם לחובות

28.6.2022 / 9:33

בעלי בתים ודירות משערים שהכול נכלל בכיסוי הביטוחי שלהם, אבל יש מקרים שבהם הם יכולים למצוא את עצמם חשופים לתביעות של מאות אלפי שקלים. יש לכם בריכה? מתכוננים לשיפוץ? אתם חייבים לקרוא את זה

עוד קיץ הגיע ואיתו כמובן הצרות הרגילות - חום, לחות, מדוזות וכמובן - החופש הגדול של הילדים. אולם, ישנן סכנות מסוימות, פיננסיות, שהינן שכיחות במיוחד במהלך הקיץ וחבויות בפעולות רגילות לחלוטין - בריכות ביתיות ושיפוץ הדירה.

כך, למשל הסכנה של בריכה זמנית בחצר או בגג. במדינה חמה כמו שלנו, כשצריך לשעשע את הילדים מבלי לקרוע את הכיס ולסבול בפקקים בדרך לבריכות עירוניות או פארקי מים עמוסים, בחודשי הקיץ בעלי או שוכרי בתים ודירות עם חצר, נוטים למצוא פתרון קריר, נעים ונוח בהקמת בריכות פלסטיק גדולות אך זמניות על הקרקע, חלקן עמוקות כמו ואפילו יותר מבריכות קבועות בתוך הקרקע. כיום, אחרי לא מעט מקרים טראגיים, הציבור הרבה יותר מודע לסכנות הטביעה של ילדים בבריכות פרטיות, אבל מודעות אינה ודאות.

אנשים עם בריכות קבועות בקרקע, לאורך כל השנה, מודעים לזה וכוללים לרוב בביטוח הדירה שלהם, כיסוי נגד תאונות צד ג' (המגן על בעל הדירה מפני אחריות ביטוחית לפציעות של אנשים אחרים בביתו, למשל החלקות, נפילת חפצים, התחשמלות וכו') ומוסיפים לו הרחבה מיוחדת לבריכה.

בריכת שחייה. ShutterStock
יש לכם בריכה? בטחו אותה/ShutterStock

לפי שי שדה, יו"ר הועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח מה שאנשים ללא בריכה קבועה, כאלו ששמים בריכות זמניות וזולות יחסית למספר חודשים בשנה, אינם יודעים הוא שביטוח צד ג' שלהם (במסגרת ביטוח הדירה שלהם, אם עשו כזה) אינו מכסה תאונות בבריכה.: "מדובר במקרים קשים, בהם לצערי כבר יצא לי להיתקל בעבר, כשילד או אדם כלשהו נפצעים או חלילה טובעים בבריכה ובעל הבית והבריכה אינו מכוסה ביטוחית מתביעה. בעל המבנה הניח שביטוח הדירה הרגיל שלו מכסה גם את הבריכה הארעית שהקים ולא כך הדבר". שדה מציין כי אפילו אם הילד של השכנים נכנס לחצר ולבריכה ללא ידיעה או אישור של בעל הבית ונפצע - גם אז הוא חשוף לתביעה ומדובר בתביעות שעלולות להגיע למיליוני שקלים במקרים טראגיים של טביעה.

לפיכך, אם החלטתם להקים בריכה בחצר, גם אם היא קטנה וגם אם היא זמנית - אל תיקחו סיכון. מומלץ להוסיף לביטוח הדירה כיסוי צד ג' עם הרחבה לבריכות, כאשר ניתן ואף רצוי כמובן לבטל את הרחבת הכיסוי לאחר העונה החמה עם פירוק הבריכה.

גבר צובע קיר. ShutterStock
כן, גם בזה יש חשיפה לתביעות/ShutterStock

עוד סיטואציה שכיחה בקיץ היא סאגת שיפוץ הדירה, שכן רבים מנצלים את הקיץ כדי לבצע את השיפוץ המיוחל בדירה, בין אם מדובר בשיפוץ קטן של החלפת מטבח שלוקח כמה ימים או שיפוץ מסיבי וכולל יותר שיכול לקחת כמה שבועות. שיפוץ, כפי שאנו יודעים, הוא עסק לא זול בכלל אבל העלות, לרוב, ידועה מרוב. אך מה שבעלי דירות רבים אינם מודעים לו הוא שרבים מהם חשופים לתביעות פוטנציאליות שעלולות לייקר את השיפוץ הרבה מעבר למה שציפו לו.

במה מדובר? אנו מניחים, ובצדק לרוב, שאם קבלן השיפוצים או אחד מעובדיו ייפצע חלילה במסגרת עבודתו בבית הדבר יהיה באחריותו של הקבלן. ובכן, לפי שדה זה נכון בחלק גדול מהמקרים אבל לא במקרים בהן הפציעה הינה כתוצאה מרשלנות של בעל הדירה. "לא כל פציעה היא תחת אחריות נותן השירות ולפעמים זה בהחלט כתוצאה מרשלנות, לפחות משפטית וביטוחית, של בעל הדירה. למשל, במקרה בו עובד הדליק סיגריה ונכווה מפיצוץ כתוצאה מדליפת גז בבית, או לחלופין התחשמל לאחר שחיבר כלי חשמלי לשקע ללא הארקה. באירועים מסוג זה בעל הדירה, שככל הנראה לא היה מודע לכך שבביטוח צד ג' הסטנדרטי שלו (במסגרת ביטוח הדירה) יש החרגה לשיפוצים, יהיה חשוף לתביעה שעלולה להגיע למיליוני שקלים בגין פציעות שנגרמו למי שנפצעו במהלך עבודה בביתו עקב רשלנות שלו כבעלי הדירה".

שדה מדגיש כי חשוב מאוד לפני כל שיפוץ לרכוש פוליסת ביטוח עבודות קבלניות לשיפוץ הבית, שאף מגן על בעל הדירה מפני נזקים שעלולים לקרות גם לפרויקט השיפוץ עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully