וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלן ברח מאחריות לפציעה, וישלם הרבה כסף לתובעת

27.6.2022 / 9:28

קבלן שעבד בבית החולים השאיר על הרצפה ערימת ברזלים שעליה החליקה אחות ובשל כך נותרה עם נכות. הטענה שלו: "תביעה קנטרנית, היא אשמה ב-100 אחוז". כמה הוא ישלם לבסוף?

אין ספור מילים נכתבו על המסירות של האחיות בבתי חולים בישראל ועל השכר הנמוך יחסית שמשולם להם עבור עבודתן, גם העובדה כי הן עובדות במשמרות ארוכות, תחת חוסר שינה כרוני ומתמודדות עם פרצי אלימות של מטופלים ובני משפחותיהם, אינו מוסיף ליוקרת המקצוע. בשורה התחתונה - על כולנו לחבק אותן. על רקע זה, הסיפור שלפנינו מקומם שכן הוא ממחיש את הזילות כלפיהן ואת היריקה לבאר ממנו כולנו שותים.

ש', אחות וותיקה בת 74, המשיכה לעבוד במסירות בבית חולים במרכז הארץ והקדישה את חייה לטובת הציבור. בינואר 2019, במהלך משמרת, היא נקראה לטפל בדחיפות בחולה במצב קשה שהובהל זה עתה לבית החולים ותוך כדי צעידה, החליקה על הרצפה בשל ערמת ברזלים שנשכחו שם ע"י קבלן שביצע עבודות תחזוקה. היא הובהלה לחדר המיון, שם התברר כי נפגעה בצורה משמעותית. במהלך הבדיקה, נמצא חתך ארוך ועמוק לאורכה של הזרוע ובתום אשפוז, שכלל טיפול במשככי כאבים ובגיבוס ידה, היא שוחררה לביתה. בהמשך, ש' נבדקה ע"י וועדה רפואית שמונתה מטעם המוסד לביטוח לאומי, שקבעה כי תיוותר לה נכות תמידית בשיעור של 20%. חייה השתנו לבלי היכר לאחר התאונה והיא סבלה מכאבים עזים שהקשו עליה לתפקד.

ברזלים. ShutterStock
הקבלן התרשל, האחות נפצעה - וכולם הפסידו/ShutterStock

לאור הרשלנות המהדהדת של הקבלן, הגישה האחות תביעה נזיקית כנגדו וכנגד בית החולים. בא כוחה, עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין, טען כי הקבלן לא עשה דבר למנוע את התאונה המצערת והפר את חובתו לדאוג לבטיחות העוברים והשבים. כמו כן, נטען כי לא וידא ולא נקט באמצעי זהירות סבירים על מנת למנוע את הסיכון. כתב התביעה כולל שורה ארוכה של מחדלים רשלניים זועקים. כך, למשל, לא הוצב כל שלט המזהיר מפני הסכנה הנשקפת.

מנגד, הקבלן ציין בכתב ההגנה שהגיש, כי מדובר על תובענה טרדנית וקנטרנית שאירעה בשל אשמתה המוחלטת של התובעת. לדבריו, הנפילה התרחשה בשל הסתכנותה מרצון וכי האחות לא הסתכלה לצדדים ובכך היא נושאת לבדה באשמה. לטענתו, יש לה רשלנות תורמת בשיעור של 100% ואין כל קשר סיבתי בין המחדל לבין הנזק שארע לה. אם לא די במסכת טענותיו, צוין בנוסף בכתב ההגנה כי מעבר משובש, כפי שנתקלה בו האחות, אינו מהווה דבר מסוכן ולמעשה אין לו כל קשר ו/או זיקה לאירוע.

ואיך הסתיימה הסאגה? בסופו של יום, ועל מנת להימנע מהמשך ניהול הליכים מייגעים בבית המשפט, הגיעו הצדדים לפשרה על פיה גם בית החולים וגם הקבלן ישלמו לה פיצוי בגובה של 176 אלף שקלים, וזאת בנוסף לעשרות אלפי השקלים ששולמו לה מביטוח לאומי. בסך הכול, שולם לה פיצוי כולל של כ- 226,500 שקלים.

לדברי עו"ד יוסף (ספי) קוסטיקה: "החוק קובע בין היתר כי הפיצוי שישולם בתביעות נזיקין נגזר גם מתוחלת החיים של הנפגע. מכאן, שלאור גילה המתקדם של האחות, מדובר על פיצוי המשקף באופן ראוי את נזקיה. יצוין כי הרצון להימנע מהמשך הליכים מייסרים בשל גילה, הוא הסיבה שבגינה הוחלט לחתום על הסכם הפשרה הראוי בנסיבות המקרה.

  • עוד באותו נושא:
  • קבלנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully