וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהליך פיזור הכנסת יוריד משמעותית את התחלות הבנייה"

22.6.2022 / 11:39

חשש כבד במגזר הנדל"ני מההליכה לבחירות. אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר: "מהלך שיוריד משמעותית את התחלות הבנייה מ-70 אלף ל-40 אלף דירות חדשות"

הסערה במערכת הפוליטית עלולה להזיק מאוד גם בתחום הנדל"ן. אם בחודשים האחרונים נרשמה האטה מסוימת, הרי שכשמסתכלים קדימה המגמה בהחלט צפויה להתהפך.

"יש חשש גדול כיום בענף הבנייה שתהליך פיזור הכנסת והליכה לבחירות חדשות יביא לעצירה של הבאת כ-10,000 עובדים זרים חדשים לענף", אומר אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר, "מהלך זה יוריד משמעותית את התחלות הבנייה לכ-40,000 יחידות דיור חדשות בשנה הקרובה, במקום 70,000 יחידות חדשות המתוכננות לבנייה ולעלייה במחירי הדירות בכ-20% במהלך 2022/23".

קרית מלאכי. ראובן קסטרו
בדיוק כשהתחלנו לבנות על ירידת מחירים/ראובן קסטרו

ניצן מסביר כי שרת הפנים איילת שקד נמצאת בימים אלו במרוקו לחתימת הסכם ראשון להבאת כ-3,000 עובדים זרים מהמדינה, ובענף הבנייה חוששים שהמצב הפוליטי החדש יביא לעצירת הסכם זה. "המהלך עשוי היה להביא לשינוי במפת העובדים הזרים בענף הבנייה בישראל, לאור העובדה שהעובדים הזרים הסינים מנצלים את המחסור החמור בענף הבנייה ודורשים משכורות עתק של כ-20,000 שקל לחודש. גם למרכיב זה משפיע על מחירי הדירות החדשות.

על פי ניצן, העסקתם של כ-30,000 עובדים זרים בעבודות הרטובות, עבודות שלא מבוצעות ע"י עובדים ישראלים, תביא גם לירידה בשכר של העובדים הזרים ותסייע לקבלנים בהורדת העלויות הבנייה, לאור העובדה שכיום בשל המחסור בעובדים זרים הקבלנים משלמים לעובדים אלו משכורות עתק.

כיום מועסקים בענף הבנייה כ-16,500 עובדים זרים, כ-2,500 מתוכם מאוקראינה. חלקם עזבו את ישראל בחודשיים אחרונים כדי להצטרף למשפחותיהם שברחו מהמדינה. מאות עובדים זרים נוספים מאוקראינה שוקלים בימים אלו גם הם לעזוב את ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully