וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים דירה? אילו עלויות מעבר דירה כדאי לקחת בחשבון?

מוגש מטעם לאומי

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 16:17

אחרי שהגעתם לרגע המיוחל וסוף כל סוף רכשתם דירה, הגיע הזמן לתכנן את תהליך המעבר והכניסה לבית החדש שלכם. התהליך הזה עולה לא מעט כסף, וחשוב לתכנן בצורה נכונה את העלויות. אז אילו עלויות כדאי לקחת בחשבון ואיך אפשר להוזיל באופן יחסי את התהליך?

רכישת דירה במדינת ישראל היא לא תמיד תהליך פשוט כל כך. מדובר בתהליך ממושך, שצריך לחסוך עבורו לא מעט ולהשקיע בו הרבה מאוד מחשבה ומאמץ. עם זאת, מדובר במטרה החשובה ביותר של רבים מאיתנו, ואם הגעתם לשלב שבו אתם קונים דירה, אתם בוודאי מוכנים למחיר הגבוה שתצטרכו לשלם כבר בשלב הראשוני, וגם לאחר מכן בתשלומי משכנתא. ומה לגבי העלויות הנוספות? מה לגבי ההשקעות הנלוות לכל תהליך מעבר דירה, שרבים לא מתכננים אותן בצורה נכונה ולכן גם חורגים מהתכנונים הכלכליים שלהם?

אם אתם עומדים בפני מעבר לדירה חדשה, אתם צריכים לתכנן הוצאות בצורה מפורטת וחכמה, ולשם כך חשוב לקחת בחשבון גם את כל עלויות מעבר הדירה.

מהן העלויות שבהן צריך להתחשב בשלב ראשון?

השלבים הראשונים של תהליך מעבר הדירה מתחילים למעשה עוד לפני הרכישה שלה. כשאתם לוקחים את המשכנתא על הדירה, חשוב לעבוד עם מחשבון משכנתא ולבצע את החישובים בצורה מדויקת, בכדי להבטיח שאתם מקבלים את המשכנתא המתאימה ביותר לצרכים שלכם מבחינת תשלומים חודשיים והשקעה ראשונית. את החישוב הזה כדאי לבצע אחרי שאתם מבינים מה המסגרת הכללית של העלויות בשלבים הבאים - לכן חשוב כל כך לעבוד בצורה זהירה.

בתהליך ההיכרות שלכם עם הנכס שאותו אתם קונים אתם צריכים לאפיין לא מעט פרטים בו, ולהבין מה דורש שיפוץ ושינוי עוד לפני שאתם נכנסים לדירה. אלה הן עלויות שחשוב לקחת בחשבון ולתכנן גם את המשכנתא לאורן. השלבים הבאים מתרחשים כבר אחרי שאתם מסיימים את תהליך השיפוץ, ואמורים להתחיל לאכלס את הדירה.

בניית בניין. pixabay,
בניית בניין/pixabay

משלב קבלת הדירה והלאה - על מה צריך להוציא כסף?

מרגע שבו לקחתם את המשכנתא, שיפצתם את הדירה כך שהיא תתאים לחזון שלכם, וקיבלתם את המפתח - הגיע הזמן להתחיל למלא את הדירה בכל מה שנחוץ לכם. מבחינה בסיסית מאוד, הדבר אומר להשקיע בריהוט, במוצרי חשמל, באביזרי אחסון וניקוי ועוד. האם נכון להעביר את המקרר הישן והבלוי מהדירה הישנה לשטח שלא בהכרח מתאים לו? האם הריהוט הקיים אצלכם בכלל מתאים לסגנון העיצוב של הדירה החדשה? ענו על השאלות הללו, ותבינו באילו רכישות אתם צריכים להשקיע. לאחר מכן צריך לחשוב על ההובלה - גם אם אתם לא מובילים רהיטים ומוצרי חשמל כבדים, אתם בוודאי צריכים להוביל את כל הציוד האישי שלכם, ובדרך כלל ממש לא רק אותו. זוהי הוצאה נוספת שיכולה להגיע לאלפי שקלים, ורבים לא חושבים עליה מספיק.

לחיסכון בעלויות יש לא מעט אפשרויות

מול מאות אלפי השקלים שאנחנו מוציאים על ההון הראשוני למשכנתא, על השיפוץ, על הריהוט ועל ההובלה, רבים בוודאי תוהים איך אפשר לחסוך בעלויות. המפתח נמצא כאמור בתכנון נכון - לדעת מה אתם מחפשים באופן מדויק בכל שלב, ולתכנן את הרכישות שלכם בהתאם. אם תתכננו מספיק זמן מראש, תחשבו את המשכנתא בצורה נכונה, יהיה לכם מספיק זמן להזמין מוצרים וחלקים שנחוצים לכם במחיר מוזל מחו"ל במקום לרכוש במחיר גבוה בארץ, ולעשות סקר שוק בין אנשי מקצוע שונים בכל תחום. כך תמצאו שהעלויות שאתם משלמים בפועל יכולות להיות נמוכות באלפי שקלים.

תכננו את מעבר הדירה שלכם נכון, התחשבו בכל ההוצאות הרלוונטיות וקבלו את ההחלטות הנכונות בכל שלב - השלב הבא הוא כניסה לדירת חלומותיכם.

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

מוגש מטעם לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully