וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלובי למען הלובי: החלל המשותף בבניין יותר חשוב מהדירה עצמה

13.6.2022 / 9:10

רוכשים במגדלים מסתכלים בעיקר על רווחתם האישית ועל הדירה הפוטנציאלית, אבל לחלל המשותף בבניין יש משמעות עצומה, לא רק לנוחות - גם להגדלת ערכו של הנכס

כשאנו מציירים בראשנו דירה במגדל, אנחנו קודם כל חושבים על מקסום הרווח האישי והכלכלי שלנו - נוף לים, קומה גבוהה, שירותים שונים וכמובן - ערך גבוה מאוד לנכס.

אבל מה לגבי החלל הציבורי בבניין שלנו?

פרויקט פארק הים - אבי זיתוני, עיצוב פנים ראובני אדריכלי פנים. 3Division,
מושקע ומהודר. פרויקט פארק הים - אבי זיתוני, עיצוב פנים ראובני אדריכלי פנים/3Division

עושה רושם שהדיירים החדשים כבר מורגלים לשלל תוספות והפתעות בחלל הציבורי. מלבד לובי מפואר, לעתים הם מקבלים גם שומר, חדר כושר, ואזורי ישיבה משותפים, נהנים הדיירים מחדרי קונספט מפנקים בהם חדר עבודה שיתופי, חדרי יין, ובכלל חדרים קהילתיים לטובת הדיירים ואורחיהם. "כיום", מסבירה מעצבת הפנים קארן ראובני, שותפה במשרד "ראובני אדריכלי פנים", "גם בניינים שאינם יוקרתיים נהנים מתשומת לב מיוחדת בחללים המשותפים של הבניין. אם זו מבואה גדולה, מקומות ישיבה, וכמובן עיצוב יפה הכולל תאורה, אמנות וכו', שמספקים משב רוח אלגנטי בחלל המשותף".

ראובני מציינת כי בבנייני היוקרה המשחק שונה לחלוטין - שם כבר מדובר בקלף מיקוח. "אם נצלול לכיוון בנייני היוקרה, שם הסיפור אחר. היזמים הבינו שהשטח הציבורי חשוב לשיווק הפרויקט, שמדובר בחללים שחשובים לדיירים והופכים את הפרויקט לאיכותי ומעניין, ושיווקית גם נכון יותר עבור הדיירים הפוטנציאליים. אם בעבר נהנו אותם פרויקטים מחדר כושר וחדר נוסף לטובת ימי הולדת ואירועים, היום אלו חדרי קונספט מושקעים במיוחד, גם בתוכן שלהם וגם בתכנון, עיצוב ושימוש בחומרים מיוחדים".

כדוגמא נותנת ראובני את פרוייקט אומאמי בקרית אונו של קרסו נדל"ן, שמספק חווית מגורים עם דגש על אירוח ובישול. לדבריה "בפרויקט הזה כל החשיבה היא סביב האירוח והבישול, בחללים הציבוריים והפרטיים כאחד. שם כחלק מהחוויה תוכנן גם חדר יין עם תא יין פרטי לכל דייר. זאת ועוד, חוויית האירוח החלה עוד בשלב המכירות, תכננו משרד מכירות עם מטבח מאובזר ודומיננטי, התקיימו ועדיין מתקיימות סדנאות בישול. הדיירים נהנים מגינת תבלינים עשירה ומחדר מאובזר עם ריהוט לטובת אירוח רב משתתפים".

היא סבורה, כמו רבים וטובים בתחום, שהשקעה בחלל הציבורי מעלה את ערך הבית: "יזמים לא היו משקיעים ומקצים שטחים ציבוריים וחללים גדולים לטובת קהילת הדיירים, אלא היו מנצלים אותם לטובת יחידות דיור. פרויקט עם חלל ציבורי מושקע הוא פרויקט טוב שמושך רוכשים פוטנציאליים ובטווח הארוך מעלה את ערך הנכס".

חדר יין פרויקט אומאמי - תכנון ועיצוב ראובני אדריכלי פנים. ניצן הפנר,
חדר יין בפרויקט אומאמי בקרית אונו/ניצן הפנר

"חד משמעית, לובי מושקע משדרג את הבניין ומעלה בסופו של דבר את השווי", מסכים המתווך רון לנדסמן, מנכ"ל ובעלים רימקס supreme, "לובי הוא השער אל הדירה, זה הדבר הראשון שהקונה רואה, ורק לאחר מכן הוא נחשף לדירה עצמה. מכיוון שמדובר ברושם ראשוני, אם הקונה יראה לובי מטופח, עם מערכות ישיבה, תאורה טובה וצמחיה הוא כבר יצפה לדירה טובה. אם הקונה יראה לובי מוזנח, נוצר מינוס גדול, כי הוא כבר מתחיל לחשוב מה לא בסדר, ויסתכל על הדירה באור פחות חיובי".

עוד מוסיף לנדסמן כי "לובי מטופח ומפואר גם מראה על איכות הבניין והדיירים, שכן אם הנראות של הבניין טובה, זה מעיד על דיירים שאכפת להם ורמה סוציואקונומית גבוהה. בניין עם לובי מוזנח יכול להעיד על בעיות עם השכנים, אוכלוסייה חלשה וחוסר אכפתיות, כך שייתכן שהקונה לא ירצה להכניס את עצמו לבניין כזה, גם אם הדירה עצמה מפתה מאוד. על דירה עם לובי מושקע אפשר לבקש מינימום 50,000 שקל יותר מבניינים דומים באזור עם חלל ציבורי שאינו מושקע. מאוד ממליץ להעמיד את הלובי בתחילת סדר העדיפות של הדיירים וכן, להשקיע מהכיס הפרטי בנראות, בטיפוח ובניקיון. זה משתלם".

גבעתיים. ראובן קסטרו
אל תסתכל במגדל, אלא במה שיש בו/ראובן קסטרו

"החלל הציבורי בבנייה הרוויה צובר תאוצה", אומר אדריכל רון שפיגל, "היזמים מצד אחד רואים בו פוטנציאל למשוך דיירים רלוונטיים לפרויקט והדיירים עצמם מבינים ששטח ציבורי מושקע בסופו של דבר יעלה את ערך הנכס. לא בכדי, בעבר הבניינים שהיו ממוקמים על עמודים, שימשו לרוב לחניה ונוצלו עד תום עם מינימום שטח ציבורי מתוך ראייה של ניצול מקסימלי של הפרויקט. כיום, זה כבר לא קורה. ברוב הבניינים, בטח ובטח המושקעים מביניהם, החלל הציבורי הוא סוג של חלון הראווה של הפרויקט. הוא זה שמצביע על היוקרה שלו. ישנם גם יזמים שהולכים צעד רחוק יותר, ויוצרים קונספט כדי להאדיר אותו, כך שהחלל הציבורי משרת אותם לטובת יישום הקונספט".

שפיגל מסביר כי אותה השקעה באה לידי ביטוי גם בקומת הקרקע, "אולם היא מטפסת למעלה גם בקומות המגורים, המעלית עצמה מרווחת ומושקעת עם מסכי טלוויזיה, קומות המגורים מכילים פרטי אמנות, והאווירה היא של חלל מושקע שניכר היטב בכל פינה ציבורית של הפרויקט. חשוב לציין, שכל שטח מנוצל היטב ונעשה עם חשיבה מקדימה, וגם השקעה שעל פניו נראית סתמית, משרתת הן את היזם והן את הדיירים הפוטנציאליים והקיימים".

  • עוד באותו נושא:
  • לובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully