וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הבעיה הזאת משפרי הדיור לא לקחו בחשבון, אבל יש לה פיתרון

12.6.2022 / 9:20

תקופת הקורונה הובילה רבים לרכוש בתים צמודי קרקע כדי ליצור סביבה מותאמת לשהייה מרובה בבית. הבעיה היא שהקיץ הישראלי קשוח ומוביל לחיפוש אחר פתרונות הצללה. וכמו בכל דבר, גם פה טיפול נכון יכול להעלות את ערך הנכס שלכם

חצר הבית הפרטית הפכה לסביבת שהייה מועדפת בשנים האחרונות ובהתאמה גם תרבות הבילוי והאירוח בחודשי הקיץ החמים צברה תאוצה משמעותית. בין אם זה למטרת אירוח הסביבה הקרובה לארוחות גריל עשירות, או סתם להעביר בוקר רגוע עם הקפה והעיתון, יותר אנשים כיום בוחרים לשהות בחללי ה - OUTDOOR הביתיים ושלדרגם כך שיהפכו לנעימים, יעילים ומעוצבים הרבה יותר.

אך במזרח התיכון השמש הקופחת והחמסין הישראלי הפוקדים אותנו מדי שנה לא מרחמים, כידוע, ולא מתחשבים ברצון הגובר שלנו לנשום אוויר צח ולהעביר זמן איכות בגינה הביתית. ההתחממות הגלובלית לצד תנאי האקלים האזוריים שגם ככה כאמור קשים, מאיימים להעיב על מגמת הבילוי המתחזקת ולהפוך את החוויה למעיקה ונעימה הרבה פחות. כל אלו מגדילים את הביקוש בעונה זו של השנה, לפתרונות הצללה מגוונים שישמשו לכלל הצרכים של הגינה הביתית. בעקבות זאת, גם ההיצע הופך למגוון ועשיר הרבה יותר.

גגון לכניסה מעל דלת הבית מדגם Sophia. סדרת Canopia מבית פלרם. יחצ,
יותר פופולארי היום. גגון לכניסה מעל דלת הבית מדגם Sophia. סדרת Canopia מבית פלרם/יחצ

העלייה בביקוש היא תוצאה של מכלול נסיבות. מקור חלקן, כאמור, הוא באותו משבר אקלים, שנדמה כי גורם לכל קיץ להפוך לחם יותר מזה שלפניו, אך גם לתקופת הקורונה השפעה גדולה מאוד. עם זאת, הסיבה העיקרית להגדלת הצורך על ידי קהל הצרכנים נעוצה בשינויים המקרו- כלכליים שהחברה בישראל עוברת אשר להם, השפעה ישירה על ההיצע והביקוש של שוק פתרונות ההצללה.

העובדה שרבים נאלצו בתקופת הקורונה להסתגר שעות ארוכות במסגרת הסביבה הביתית, הגדילה את אותו הצורך הטבעי לנשום אוויר צח, מה שהשליך על הרצון של משפחות שכבר מתגוררות בבתים צמודי קרקע, לשדרג את הגינות ולהתאימן לזמן השהייה הארוך. את אלה שלא התגוררו בבתים מסוג אלו, הקורונה עודדה לעשות מהלך ולשפר דיור, משמע לעבור לבתי קרקע או לבתים עם מרפסות. הדבר אמנם הקפיץ את מחירי הדירות, אך רבים הצליחו להגשים את החלום.

פרגולה אלומיניום מדגם Stockholm של Canopia מבית פלרם. יחצ,
יותר עמיד. פרגולה אלומיניום מדגם Stockholm של Canopia מבית פלרם/יחצ

דוגמא בולטת נוספת היא העובדה כי בשנים האחרונות רמת המינוע המשפחתית עולה בהתאמה לצד העלייה ברמת איכות החיים. ממוצע מספר הרכבים למשפחה אחת בישראל עלה, מה שמשליך על הגידול בצורך ובביקוש לפתרונות קירוי לחניות רכבים ואף קירוי המותאם לחניות כפולות. מדו"ח הלמ"ס שהתפרסם לאחרונה עולה כי ל-34.6% ממשקי הבית בעשירון השביעי בישראל יש שתי מכוניות או יותר, בעשירון התשיעי השיעור עולה ל-42.5%, ובעשירון העשירי והעליון הוא מגיע ל-55%. משמע - יותר ממחצית ממשקי הבית מחזיקים שתי מכוניות או יותר. בעשירון השלישי רק ל-12.9% יש שתי מכוניות לפחות, ובשני - ל-7.6%.

עיצובים מגוונים, חומרים חדשים, אילו פתרונות הצללה מוצעים?

כאמור, יותר אנשים כיום מעניקים חשיבות רבה ושמים דגש על עיצוב הפריטים המעטרים את החיפויים החיצוניים של הבית, לאור ההבנה כי אלו מאפיינים את אופיו ועיצובו הפנימי. לביקוש לפתרונות מעוצבים ולא רק יעילים, השפעה על אותם השינויים שחלו ואילצו את היצרניות להתאים את היצע המוצרים בהתאם לדרישות החדשות.

אחד הפריטים הדקורטיביים אך גם השימושיים ביותר, המהווים פתרון הצללה לחצר הביתית, הוא הגגון שמעל דלת כניסת הבית הפרטי ואל חלל המרפסת. בישראל לא זכינו לראות תופעה כזאת בעבר, מהמגמה העיצובית הזאת התרשמנו בעיקר מסדרות טלוויזיה אמריקאיות. אבל בשנים האחרונו, הטרנד נחת גם כאן ומתפשט להמון בתים. לצד תפקידו כפריט עיצובי, הגגון מגן מפני מפגעי מזג האוויר השונים, הן בתקופת הקיץ החמה והן בימים הגשומים של עונת החורף. הוא יכול לשמש כמגן לחלון ואף למזגן הביתי.

עיצוב אלעד כהן, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל. רועי מזרחי,
עיצוב אלעד כהן, באדיבות ארטפרו מפתחי ברזל/רועי מזרחי

פתרון הצללה שניתן למצוא כבר ביותר בתים בישראל הוא הגזיבו. הנפוץ ביותר הוא זה שעשוי מפרופילי פח וכיסוי בד, אך לאחר תקופה קצרה הוא מתחיל להחליד, לדהות ולהיקרע. החידושים האחרונים שיפרו את איכות החומרים וכמובן את הסגנונות העיצוביים וכעת, מציעים פתרונות איכותיים הרבה יותר בדמות מגוון מוצרי גזיבו רב-עונתיים לגינה, הבנויים לרוב משלדת אלומיניום אל-חלד ומחומר פוליקרבונט עמיד וקשיח.

יער במרפסת. תכנון וביצוע: שי דוד, כרכום. ליאור טייטלר,
יער במרפסת. תכנון וביצוע: שי דוד, כרכום/ליאור טייטלר

פתרון ההצללה הבולט והמקובל ביותר על ידי רבים הוא הפרגולה לגינה. לא מדובר כמובן בטרנד חדש, שכן פרגולות מבוקשות ונמכרות במאות אלפי בתים ברחבי הארץ והעולם, אך את אלו עשויות הרעפים וחומר עץ מחליפות כיום פרגולות אלומיניום איכותיות שתוכננו לעמוד במיוחד בכל תנאי מזג האוויר. הן מותאמות לרוב הן לגינות והן למרפסות הביתיות ומוצעות בעיצוב אלגנטי ומודרני.

"פרגולה מברזל תהיה דקה ועדינה יותר מפרגולת עץ", אומר קובי חליפה, בעלים, מעצב ומנהל השיווק והמכירות של Arteferro, "העמודים של הפרגולה יהיו דקים ועדינים והנוכחות שלה תהיה יותר קלילה ועדינה, דווקא משום שהברזל הוא חומר יותר חזק. פרגולת ברזל יכולה להתאים למגוון סגנונות, פרגולה עם פיתוחים וקישוטיות שתתאים יותר לבית בסגנון כפרי ופרגולה עם קורות דקות שתתן מראה יותר תעשייתי, המגוון של הצורות והאפשרויות הוא רחב מאוד. פרגולת ברזל היא היחידה שניתן לזגג בה זכוכיות מלמעלה שנותנות מראה נקי וחלק, שאינו מרעיש בגשם כמו פלסטיק ובצדדים מקבלת היטב גם את השמש. בנוסף, את פרגולת הברזל ניתן לגלוון באילו צבעים שרק תבחרו. מחיר פרגולה ממוצעת מברזל נעה בין 1500-3500 למ"ר בהתאם לכמות החומר, הגודל, כמות העיטורים סוג הקירוי תאורה בפרגולה מאווררים ועוד".

גזיבו פרימיום מדגם Dallas של Canopia מבית פלרם. יחצ,
גזיבו פרימיום מדגם Dallas של Canopia מבית פלרם/יחצ

"עונת הקיץ החמה הגיעה ואיתה הביקוש לפתרונות הצללה לגינה ולחצר הביתית", אומר אביב בר, סמנכ"ל חברת Canopia מבית פלרם, "לאור זאת, גם היצע המוצרים כיום עשיר ומגוון יותר לצרכינו ומספק מענה למבחר שימושים. המוצרים המוצעים בנויים מחומרים איכותיים במיוחד העמידים לתנאי האקלים הישראלי, ומקנים לבית ולחצר הפרטית אלגנטיות, סגנון ויוקרה".

סכך לחניה כפולה לרכבים. יחצ,
סכך לחניה כפולה לרכבים מדגם Arizona Wave Canopia מבית פלרם/יחצ

וכן, מאחר שבנדל"ן עסקינן, גם פה יש קשר לערך הנכס. "כמי שאחראי על כל מה שקשור לחלל החוץ, תכנון הגינה, הבריכה, מטבח החוץ, פינות הישיבה, וכמובן הירוק, אין ספק שחלל חוץ מושקע מעלה את ערך הבית ומהווה זרז לרכישת הנכס או מכירתו", אומר שי דוד, מנכ"ל ובעלים של כרכום עיצוב נוף, "בטח ובטח בעידן בו חלל החוץ הפך להיות נדבך מאוד חשוב בבית הישראלי. כאשר החוץ מתוכנן כראוי הוא בעצם פותח ומגדיל את אפשרויות המחייה מחוץ לגבולות הקירות הבנויים, הבית גדל ומתרחב. יש לי לקוח שתכננתי עבורו חלל חוץ, שהיווה את הסיבה המרכזית למכירת הבית. ברגע שהרוכש הפוטנציאלי יצא לגינה, הוא החליט לרכוש את הדירה - פנטהאוז עם חלל חוץ מושקע בגודל זהה לפנים הבית".

"ככל שהשימוש בחצר הנו בלעדי למשתמש ספציפי שהנו בעל הדירה ממנה קיימת יציאה נוחה לחצר, ניתן להפיק מחצר זו מספר תועלות כדוגמת מרחב מחייה נוסף ושימוש משלים לפונקציות הדירה אליה צמודה החצר. הנ"ל מקבל ביטוי ראוי בשווי הנכס הסופי", אומרת סער קינן מנכ"לית אודלס & קינן שמאות מקרקעין, "תרומת החצר הבלעדית וחשיבותה כפונקציה משלימה, קבלו משנה תוקף במהלך מגפת הקורונה. סיבות לכך ניתן למצוא בשל פונקציות אותן מייצרת החצר כדוגמת פרטיות, שינוי אווירה, אירוח באוויר הפתוח, חלל עבודה נוסף וכד'. בהקשר זה, במהלך תקופת המגפה, נצפתה עלייה חדה בהיקף הביקושים עבור דירות גן \ בתים פרטיים הנהנים מחצר פרטית".

  • עוד באותו נושא:
  • פרגולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully