וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-50 אלף שקל למשפחה: המספרים שמאחורי עונת השיפוצים

6.6.2022 / 8:30

עונת השיפוצים החלה. מסקר שערכה חמדיה גרופ בשיתוף התאחדות קבלני השיפוצים בישראל, עולה כי כ-68,000 בתי אב משפצים בממוצע את ביתם במהלך חודשי הקיץ ולקראת חגי תשרי, בהיקף השקעה של כ-3.5 מיליארד שקל - כ-51 אלף שקל לבית אב. ומה עוד מתחבא מאחורי המספרים?

לרגל 'עונת השיפוצים' ומעברי דירות, המתחילה בישראל בחודש יוני ומסתיימת בסוף ספטמבר, משקי בית רבים מעדיפים לשדרג, לשפץ, לחדש או לרענן את הדירה במקום להחליפה. מסקר שערכה חמדיה גרופ בשיתוף התאחדות קבלני השיפוצים בישראל, לרגל עונת השיפוצים, עולה כי כ-68,000 בתי אב משפצים בממוצע את ביתם במהלך חודשי הקיץ ולקראת חגי תשרי, בהיקף השקעה של כ-3.5 מיליארד שקל בתקופה הזו.

עוד עולה מנתוני חמדיה גרופ כי בחודשים ינואר-מרץ 2022 כ-365,000 משקי אב בישראל שיפצו את ביתם, לעומת ינואר-מרץ 2021 שבשנה זו כ-320,000 משקי אב שיפצו את ביתם בתקופה הנ"ל. מדובר בעלייה של כ-14% בשנה.

מגמה זו, של משקי אב שישפצו ויחדשו את ביתם תמשיך לצמוח מכמה סיבות עיקריות: יותר זמן בבית: בעקבות מודל העבודה ההיברידי שנכנס בתקופת הקורונה, הסגרים והמגיפה, אנשים מבלים יותר את זמנם בבית. הדבר מתבטא בכך שאנשים מבינים ש"ביתם מקדשם" ומשקיעים - אם בתחילת הקורונה ראינו מגמה של הפיכת אזורים בבית וחדרים ל"חדרי עבודה" בעקבות העבודה המרובה בבית, השנה אנחנו כבר רואים ניצני חזרה לשגרה, כאשר רוב השיפוצים הינם שיפוצי "נראות ונוחות" החל מדקורציות, חיפויים, צבע הן פנימי והן חיצוני.

שיפוץ חדר אמבטיה. ShutterStock
אם כבר, אז כבר/ShutterStock

לדברי ענת פרץ דוידי סמנכ"לית שיווק קבוצת חמדיה גרופ: "אנשים רבים מבינים שלפעמים שיפוץ נכון בבית יכול להביא לעליית ערך עתידית עבור הבית. משמע "ההשקעה משתלמת" ואף יכולה לעלות את ערך הדירה. למעשה במקרים כאלה דיירי הבית מרוויחים פעמיים - גם חידוש וריענון וגם עליית ערך ואיכות חיים. בשיפוצים נכונים ומדויקים אף אפשר להחזיר את סכום השיפוץ במכירה עם עליית הערך.

כמו כן הוסיפה פרץ דוידי: "בעבר היה נהוג הביטוי "אם כבר עושים אז עושים הכל", אנשים היו נכנסים לשיפוצים גדולים וכבר מתקנים את כלל הליקויים בפעם אחת, על מנת לא לעשות מספר שיפוצים עם הפסקות. כיום אנו מזהים תהליכי שיפוץ חלקי ולא מלא: בעקבות מגמת העלייה במחירים, תקופה ביטחונית מאתגרת ומגפת הקורונה, המון משפחות ויחידים מרגישים חוסר ודאות, מה שגורם להם לא להיכנס להרפתקאות מיותרות וגדולות. לכן, בוחרים יותר לשפץ אזור ספציפי בבית או להתמקד באלמנט מרכזי לדוגמא החלפת כל דלתות ומשקופי הבית וצביעת קירות הבית בלבד דבר שבא לידי ביטוי בעלייה בביקוש השיפוצים. שיפוצים קצרים מתקבלים בקלות יותר משיפוץ גדול ואף לוקחים זמן מועט יותר ולא בהכרח דורש התערבות של בעלי מקצוע נוספים.

דלתות חמדיה. יחצ,
בכל 7-10 שנים הישראלי מחליף דלתות פנים. דלתות חמדיה ורשפים/יחצ

עוד עולה מנתוני חמדיה גרופ כי הצרכן הישראלי מחליף את דלת הכניסה ודלתות הפנים בטווח שנע בין 7-10 שנים. הטרנדים והמגמות החדשות בתחום הדלתות הם: מעבר מדלתות לבנות לדלתות צבעוניות המתאימות לגוון העיצובי של הבית, דלתות בקו משקוף, דגש על דלתות מבודדות רעש "אולטרה קוויט" ובדלתות קו אפס דלתות הכניסה לבית המשלבות חיפוי זהה לאורך הקיר ומגמה חוזרת שילוב ויטרינות שקופות להכנסת אור השמש הביתה בשילוב דלת הכניסה.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully