וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפתי צבי ובניו מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון ומציגה זינוק בהכנסות וברווחים

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 8:57

חברת הדירוג מעלות הודיעה על העלאת דירוג החברה לקבוצת ה-A; משה צרפתי: "הכרה בפעולות המשמעותיות שנעשו על ידי החברה וביעדים שהשיגה, ממקם אותנו בשורה אחת עם החברות המובילות בתחום"

חברת צרפתי צבי ובניו מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022 ומציגה זינוק בהכנסות וברווח. הכנסות החברה ברבעון הראשון 97.6 מיליון שקלים, זאת לעומת 57.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021 - עלייה של 68%. גם בשורת הרווח נרשם זינוק עם רווח גולמי של 34.5 מיליון שקל השנה לעומת 15.9 מיליון שקל ב-2021, ורווח נקי של 19.3 מיליון שקל בהשוואה ל-5.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021, זינוק של 252%. שנת 2021 הסתיימה ברווח נקי של 137 מיליון שקל.

תזרים המזומנים ברבעון הראשון לשנת 2022 הסתכם בכ-33 מיליון שקל בהשוואה לכ-51 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד ולכ-320 מיליון ש"ח בשנת 2021 כולה. בניכוי העלייה בקרקעות וזכויות בקרקעות, התזרים מפעילות שוטפת הינו כ-60 מיליון שקל.

סך מאזן החברה ליום 31.3.2022 מסתכם בכ-1,099 מיליון ש"ח והונה העצמי עומד על כ- 409.5 מיליון שקל. ההון העצמי מהווה כ- 37.3% מסך המאזן.

החברה פועלת היום בהקמה ושיווק של 11 פרויקטים בהיקף של 802 דירות וכ-57 אלף מ"ר משרדים ומסחר ועתידה לפתוח בשנה הקרובה פרויקטים נוספים בהיקף של 236 דירות וכ-18 אלף מ"ר משרדים ומסחר נוספים.

משה צרפתי. אילן בשור,
משה צרפתי/אילן בשור

החברה רשמה נקודת ציון משמעותית ברבעון זה, כאשר לפני מספר ימים דיווחה על העלאת דירוג החברה לקבוצת ה-A על ידי חברת מעלות. בהחלטת מעלות צוין כי "בשנה החולפת גדל היקף הפרויקטים בביצוע ושיווק וחלה צמיחה משמעותית בתוצאות התפעוליות שהתבטאו בגידול ניכר בהכנסות ובשיפור מהותי ביחסי הכיסוי והמינוף. להערכתנו, שלבי הבנייה והשיווק בפרויקטים הנוכחיים, כולל השלמת מכירת הקרקע ברחובות עליה דיווחה החברה, מקנים נראות גבוהה להכרה בהכנסות ולתזרימי מזומנים מפעילות שוטפת (לפני רכישת קרקעות) בשנתיים הקרובות".

עוד צוין בהחלטה כי "הערכת הפרופיל העסקי של החברה נתמכת במוניטין ובניסיון של יותר מ-40 שנה בתחום יזמות הנדל"ן בישראל. פעילות החברה מתאפיינת אמנם בריכוזיות גיאוגרפית, אולם הפרויקטים שלה בביצוע ובתכנון מתקדם ממוקמים באזורי ביקוש בעיקר במרכז הארץ. מיקומי הפרויקטים תורמים להערכתנו ליכולתה של צרפתי לשווק בהצלחה יחידות דיור, והגידול במספרם והיקפם מקנים לחברה יתרונות לגודל. כמו כן, החברה מבצעת את מרבית ההקמה והביצוע ההנדסי בפרויקטים שלה, והיא לרוב אינה משווקת דירות ושטחי מסחר במכירה מוקדמת, מה שמאפשר לה להציג רווחיות גולמית גבוהה בהשוואה ליזמים ללא זרוע ביצועית".

נקודת ציון נוספת ברבעון הראשון היא מכירת קרקע ברחובות תמורת 109.5 מיליון שקל, שנרכשה בשנת 2017 בסכום של כ- 30 מיליון שקל. מדובר בקרקע בגודל כ-12 אלף מ"ר ברחוב האצ"ל ברחובות המיועדת למסחר, תעסוקה ומשרדים. עם השלמת העסקה צפויה החברה לרשום רווח של כ-72 מיליון שקל (לפני הוצאות מכירה ומיסים).

לדברי משה צרפתי, מנכ"ל ובעלים משותף בחברה צרפתי צבי ובניו, "הרבעון החזק הוא תוצאה של עלייה בהיקף הפעילות, התקדמות והבשלה של פרויקטים שונים ועבודה קשה. אנו שמחים וגאים בהעלאת הדירוג לחברה שהתקבל בימים אלה, היא מבטאת את ההכרה בפעולות המשמעותיות שנעשו על ידי החברה וביעדים שהשיגה, ומשקפת את עליית המדרגה מבחינת היקפי הפעילות, מספרי היחידות ושיפור התוצאות. דירוג בקבוצת ה-A ממקם אותנו בשורה אחת עם החברות המובילות בתחום, יעד ששאפנו אליו ופעלנו רבות על מנת להשיגו, ואנו שמחים שעמדנו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully