וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית השיטה: כך מתאימים שיטות לבנייה באזורים שונים

18.5.2022 / 16:35

בנייה בדרום אינה דומה לבנייה בצפון, ותנאי שטח ומזג אוויר מחייבים שיטות שונות. פנינו לאדריכלים כדי להבין איך לתכנן מגורים ראויים, נעימים ופשוטים

שיטות הבנייה בארץ ובכלל בעולם הן שונות ומגוונות, אולם יש לתת את הדעת באשר למיקום בו מתקיימת הבנייה. בנייה בדרום בשטח מדברי אינה זהה לבנייה בצפון. רוחות חזקות, גשמים, סופות, אקלים קיצוני - כל אלה מצריכים את הדעת באשר לבנייה, עם פתרונות נקודתיים שיאפשרו מגורים ראויים, נעימים ופשוטים, ושהחוץ לא ישפיע על הפנים.

אדריכל ינון בן דוד. שי אפשטיין,
חם או קר? זה משנה. אדריכלות ינון בן דוד/שי אפשטיין

לדברי ינון בן דוד, בעל משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, "כמשרד שמתמחה בבנייה בעיקר בצפון הארץ, באזור רמת הגולן, אבל לא רק, אנו מחפשים ותרים אחר שיטות בנייה חדשות ומתקדמות שיאפשרו תנאי מחייה איכותיים, גם בשל מזג האוויר וגם בשל האדמה הסלעית בלא מעט מקומות. נחשפנו לשיטת בנייה קנדית, המבוססת על בנייה מתבניות של קלקר. שיטה זו נפלאה לבנייה באזור גבוה עם תנאי מזג אוויר קרים במיוחד, מאחר והיא מבודדת ונקייה, אקולוגית ומודולרית. הבנייה מבוססת על חומר מיוחד , קלקר מוקצף שתפקידו לבודד חום וקור , מצוין למקומות עם אקלים משתנה".

בן דוד מסביר כי בנייה מתקדמת היא שיטה נוספת: "זו בנייה שעד לפני 5 שנים לא הייתה נפוצה, והיום זו שיטת בנייה פופולרית, שהולכת ותופסת תאוצה בשל יתרונותיה. זוהי בנייה קלה, מהירה ומדויקת. אנו מעבירים תכניות למפעל והקונסטרוקציה של הקיר מגיע מוכן. לא בונים את זה בשטח, אלא מרכיבים בשטח. לעומתה, יש גם בנייה שנבנית מאפס בשטח. בנייה זו מצוינת בעיקר עבור בתים פרטיים, וגמישה יותר במידה של רעידות אדמה. כושר הבידוד שלה מעולה ומתאים למקומות עם אקלים משתנה או קיצוני".

אדריכל רון רוזן מ "רוזן-ליננברג אדריכלים" המתמחה בין השאר בבנייה מדברית, מסביר: "תכנון מדברי תפקידו לתכנן חיים טובים בתוך הבית, ולצד זה גם ליצור איכות חיים מחוצה לו, לתת את הדעת גם כאשר אנחנו בגינה, בדרך למכולת, או בדרכנו לביקור אצל השכנים. הרי גם אם הבית יהיה עם בידוד תרמי מעולה, הסביבה חשובה לא פחות. האדריכלות המדברית בתוך הבית מתמודדת עם האתגר שמציב לה מזג האוויר הנוקשה, ולכן המטרה היא להתקין מערכות שמתכתבות עם הרוח המקומית וביחד עם הצל לספק הקלה בעומסי החום. דרך נוספת שמומלצת להתמודדות עם החום היא התקנת מקור מים ליד כל בית, אפילו בדמות בריכה קטנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רוזן ליננברג אדריכלים. עודד סמדר,
איכות חיים בתוך ומחוץ לבית. אדריכלות רוזן-ליננברג אדריכלים/עודד סמדר

כדוגמא נותן רוזן את באר אורה, יישוב באזור הערבה, אותו תכנן ובימים אלה אף מתכנן את הרחבתו: "יצרנו בבאר אורה מקור מים, כמעין שכשוכית, שמייצר מיקרו אקלים בחצר. בדרך זו קל מאוד לספוח את האוויר וכך הטמפרטורה של המים מתקררת. הקרבה של הבריכה לבית לצד הרוח שחולפת על פני הבריכה משפיעה ומצננת את הבית. כדי לצנן את הסביבה ואת המעברים הציבוריים כמו רחוב או מעבר תכננו בתים בקו אפס, כך שקירות הבית משמשים כגדרות מצד אחד ומצד שני הם עושים הצללה למעברים הציבוריים".

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully