וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת השיפוצים נפתחת, ויש כמה דברים שאתם צריכים לדעת

11.5.2022 / 14:29

לקראת פתיחת עונת השיפוצים של קיץ 2022- מה השתנה, על מה צריך לתת דגש בשיפוץ בקיץ הקרובו ומה יעשה שיפוץ לערך הדירה שלכם?

עונת הקיץ מהווה את יריית הפתיחה לעונת השיפוצים והשדרוגים בבית, ובימים אלה ממש ההתרגשות בשיאה והתכנונים גם כן. כיוון שהמציאות לא תמיד תואמת את התוכניות, ועל מנת לזכור את התקופה כחיובית, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת, ובראשם כמה כדאי להשקיע כדי לעלות את ערך הדירה שלכם לפני השכרה או מכירה.

לדברי טירן והדי, מנכ"ל ובעלים של רשת רהיטי קיבוץ השלושה, "שיא עונת השיפוצים הוא בחודשי הקיץ מאי-אוגוסט. הנתונים מצביעים על כך ש- 50% אחוז מהשיפוצים הם מעברי דירות, הכוללים גם החלפת הריהוט בבית - כשהעיקר הוא ספות לסלון , חדרי הורים ופינות אוכל. כמו כן, במהלך יולי אוגוסט 35% מהשיפוצים הם חדרי הילדים ובני הנוער, לקראת פתיחת שנת הלימודים". לדברי אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של רשת ellita living, "אין ספק שעונת השיפוצים נמצאת בעיצומה ולקראת הקיץ נראה עלייה משמעותית. כולם רוצים ב-1 בספטמבר להשתקע בבית החדש או המשופץ. אנו רואים ביקוש רב לכל חללי הבית, כאשר בד"כ השיפוץ מתחיל במטבח ואז גולש ליתר חללי הבית. מערכות שינה, מערכות ישיבה, שולחנות אוכל, הכל הולך".

מערכת ישיבה פינתית קולורדו, רהיטי קיבוץ השלושה. אלעד גונן,
השיפוצים מתחילים עכשיו. מערכת ישיבה פינתית של רהיטי קיבוץ השלושה בתוך דירה משופצת/אלעד גונן
עיצוב רועי לוי. ליאור טורם,
חשוב לדעת את התקציב. עיצוב רועי לוי/ליאור טורם

"חשוב להגיע לשיפוץ כאשר אתם יודעים מה אתם רוצים, וגם יודעים מהו התקציב שלכם", אומר מעצב הפנים רועי לוי, "אין ספק שעליית המחירים באה לידי ביטוי בכל מה שקשור לתחום הבית - החל מריהוט וכלה באריחים לאמבטיה, וגם בעלותם של אנשי המקצוע. מצד שני, גם הדרישות מהשיפוץ יותר גבוהות מאי פעם. יש היום יותר מודעות לעולם, לבתים מדהימים שעולים לאינסטגרם ולרשתות החברתיות וזה גורם לנו לחלום ובגדול יותר - והעלויות בהתאם.

ויש קשיים אובייקטיביים. "לקוחות רבים מבקשים לברר לאחרונה כל מה שנוגע לעובדים פלסטינאים ושב"חים", אומר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, "וזה קורה תמיד במקביל למצב בטחוני רעוע. ראשית, צריך לדעת כי מי שזכאי להעסיק עובדים פלסטינאים הם רק קבלני שיפוצים אשר רשומים ברשם הקבלנים. אישור עבודה משמע שהעובד עבר בדיקה בטחונית ואין לו כל עבר פלילי או ביטחוני ולכן הוא רשאי לקבל תעודת עבודה. עובדים אלו מאוד נזהרים שלא לטעות שמא ישללו מהם את התעודה. הבעיות בתחום הן השב"חים, שמעבר להיותם שונים בלתי חוקיים הם אינם מבוטחים, לא עברו הכשרות מקצועיות וביטחוניות ויש לקוחות שלוקחים סיכון ומעסיקים אותם רק בגלל המחיר הזול. מדובר בתופעה שאנחנו נלחמים בה שנים על מנת למגר אותה".


לוי מציין כי חשוב לבחור איש מקצוע, מעצב פנים או אדריכל שילוו את הפרויקט, יידעו לנווט אותו למקומות הנכונים ולהגיד לכם אם אתם עומדים בכלל בתקציב שהקציתם לפרויקט. אם מדובר על דירה לרכישה, רצוי להתייעץ עם איש המקצוע שלכם עוד לפני הקניה. "מעצב או אדריכל יוכלו לבדוק ולהגיד אם הדירה מתאים לצרכים שלכם, אם תוכלו לעשות את השיפוץ שאתם חולמים עליו ומהן האפשרויות שעומדות בפניכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
יותר זמן מראש. עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן
המותג Gamma של רשת Elita Living. יחצ,
המותג Gamma של רשת Elita Living/יחצ

מעצב הפנים אורון מילשטיין אומר: "בניגוד לשנים קודמות, היום לקראת שיפוץ צריך להכין את כל הדברים וכמה שיותר זמן מראש. יש המון בלת"מים - סגרים, מחסור בבעלי מקצוע ועוד. זוהי שרשרת שבשנייה יכולה להיקטע וכל לוח הזמנים שלכם יכול להתעכב. רצוי מאוד לתכנן מרווחי זמן ותמרון יותר גדולים ממה שהכרתם עד כה. כדאי לרכוש ולשריין את כל החומרים והריהוט עוד לפני שהכנסתם את בעלי המקצוע הביתה, כך תדעו בוודאות שלא חסרים לכם פריטים שלוקח להם שלושה חודשים להגיע ארצה. אם בעבר הזמנים היו קבועים, היום לא ניתן לקבוע הרבה דברים מראש וצריך לקחת בחשבון את כל העיכובים ולהתכונן אליהם עד כמה שניתן".

"אנחנו ממליצים תמיד לערוך כתב כמויות מסודר שיפרט את הכמויות, העבודה, המחיר והזמנים באופן מאוד ברור שמשאיר לכל היותר פתח קטן לתוספות", אומר סיב, "ככה שומרים על תקציב סדור, לוחות זמנים, תנאי תשלום ללא פרשנות וללא הפתעות. כמו כן אני ממליץ גם לחלק את תנאי התשלום פר התקדמות בעבודה וכמובן לא לשלם את רוב או מלוא הסכום מראש".

אדם מתקין לוחות גבס. ShutterStock
לסגור את כל הפינות לפני השיפוץ/ShutterStock

רון לנדסמן, מנכ"ל ובעלים של סוכנות נדל"ן ומנטור למתווכים, מדגיש: "חשוב להבין מהי מטרת השיפוץ שלכם ולהבדיל בין שיפוץ לנכס להשקעה או שיפוץ לבית בו אתם מתכננים לגור. במקרה שמדובר בנכס להשקעה חשוב שהשיפוץ יתבסס על קו עדכני ובעיקר נייטרלי, בגווני לבן או אפור. אין צורך לשלב בבית להשקעה טעם אישי או צבעים עזים כדי להגדיל את כמות האנשים שיתחברו לבית שלכם. במקרה שהשיפוץ הוא עבור מגורים לעצמכם, חשוב להבין שכשתבואו למכור אותו בעתיד, לא בטוח שתקבלו בחזרה את סכום ההשקעה שהשקעתם".

לדברי לנדסמן, כאשר מדובר על שיפוץ לנכס להשקעה או למכירה חשוב להתמקד בחדרים העיקריים: "אם אתם רוצים לעלות את שווי הבית שלכם לקראת מכירה, כדאי להתרכז במטבח ובחדרי הרחצה וכמובן במערכות חשמל ואינסטלציה שיהיו תקינות. אלומיניום בבית לדוגמה הוא בעל אפקט לא גבוה בכלל על מראה הבית ועלותו מאוד גבוהה, לכן לא כדאי להשקיע בו. שיפוץ נייטרלי וחכם יכול לעלות את ערך הדירה פי 1.5 עד 2 אחוזים מההשקעה בשיפוץ. לדוגמה, אם השקעת בשיפוץ 50,000 שקל, תוכל למכור את הבית בכ-100,000 שקל יותר. גם בשיפוץ קטן יותר, שיכלול רק החלפת דלתות, הדבקת אריחים חדשים או חיפוי פרקט וצביעת חזיתות המטבח שעלותו כ-15,000-20,000 שקל מעלה את ערך הדירה. לעומת זאת כאשר מדובר על שכירות, ההבדל בין בית משופץ לבית כזה שלא הוא לא גדול ויכול להגיע ל-200 שקלים בדמי השכירות".

דלתות חמדיה דגם פרלין. יחצ,
מחליפים דלתות פנים כל 8 שנים. דלתות חמדיה, דגם פרלין/יחצ
דלתות רשפים דגם ארט נובו. אסף לוי,
חלון ראווה עיצובי. דלתות רשפים/אסף לוי

ומה באמת קורה בתוך הבית? אהוד סאסי, מנכ"ל חברת דלתות חמדייה, אומר: "הצרכן הישראלי יעדיף היום בשיפוץ הבית להחליף דלתות פנים שמצד אחד יתאימו לצרכים העיצוביים של הבית ומצד שני יחליף לדלתות פונקציונאלית ואקוסטיות. בשיפוץ חדרי מקלחת ושירותים, הפרקטיות גוברת על הכל, כי נזקי מים ורטיבות לדלת הם לא משהו שרוצים להתעסק איתו לכן, כשמשפצים רוב הצרכנים רוצים לדאוג מראש לעמידות לאורך זמן ולבחור דלתות שעומדות במספר קריטריונים שימושים, שמבטיחים את אריחות חייה של הדלת. מעצבי הבית של דלתות חמדיה אומרים כי השילוב האידיאלי שיבטיח למי שמשפץ בית יהיה בחירה בדלתות מבודדות רעשים ומבודדות מים גם יחד".

מנתוני דלתות חמדיה הצרכן הישראלי מחליף דלתות פנים במסגרת שיפוץ הבית, בממוצע כל 8 שנים ובדרך כלל הוא יחליף את דלתות הפנים בכדאי להתאים לו ברמה העיצובית. רועי רגרמן' מנכ"ל חברת דלתות רשפים, מסביר: "הצרכן הישראלי יחליף את דלתות הכניסה לבית בכל פעם שנכנס לשיפוץ, לעומת העבר שבו בדרך כלל לא נתנו ביטוי לדלת כניסה. כיום הדלת כניסה מהווה את 'חלון הראווה העיצובי' של הבית, ולכן כ-95 אחוז משוק השיפוצים יכללו את החלפת דלת הכניסה.

אביטל מאייר, מנהלת שיווק של רשת זגה פינות אוכל: "רוב בתי האב בישראל אשר משפצים את הבית הם בדרך כלל יחדשו את פינת האוכל. הצרכן הישראלי רואה בפינת האוכל כמקום המרכזי ביותר בבית בו נפגשים בני המשפחה, מארחים, חוגגים, עורכים את ארוחות השישי והחג".

ממחקרי רשת זגה עולה כי הצרכן הישראלי הוא המארח הגדול ביותר מכל מדינה אחרת בעולם ולכן כבר בשלב הראשון של שיפוץ הבית רוב המשפחות יקחו בחשבון את חלל פינות האוכל. "מנתוני הרשת, רוב מי שמשפץ בישראל את חלל פינות האוכל יחליף גם את שולחן האוכל והכסאות מכמה סיבות עיקריות כגון: גודל החלל, מידות פינות האוכל הקיימת, צבעים, סגנון עיצובי ועוד", אומרת מאייר.

שולחן פינת אוכל אטלנטה של רהיטי זגה. יחצ,
משפצים פינת אוכל? מחליפים את הריהוט. שולחן פינת אוכל אטלנטה של רשת זגה/יחצ

"החלטתם לשפץ את הדירה או המשרד? מעולה, אתם לקראת תקופה עמוסה אבל כיפית ומספקת לא פחות. אחרי שבניתם תוכנית שיפוץ ורגע לפני שאתם יוצאים לטיול בדמיון ומדמיינים איך הבית או המשרד יראה בסוף השיפוץ, בנו תקציב על בסיס כתב הכמויות שלכם והכניסו לתקציב הכל - בעלי מקצוע, חומרים ושרותים ובקשו הצעות מחיר", מסבירה המעצבת רווית אוסקר, "צפו לחריגה של 10־15 אחוז מהתקציב והגדירו תקציב לתיקונים שעלולים לקרות בדרך. והנה משהו שבדרך כלל לא מייחסים לו חשיבות במהלך הכנת התקציב - קחו בחשבון את עלויות הניקיון. קבלנים לא ידועים בצחצוח הבית אחריהם.

"חשמל לפני הכל - כדאי לתכנן את החשמל כבר בשלבים הראשונים של העיצוב, אחרי שהחלטתם מה יהיו המכשירים החשמליים בבית ואיפה הם יהיו ממוקמים. חשוב להתייחס גם למיקום הצפוי של הרהיטים בבית, ולהכין את התכנית מראש, כדי למנוע מצב של אילוצים שישפיעו על המראה הכללי או ייקרו משמעותית את הוספת השקעים והמתגים. מומלץ לדאוג לגובה שקעים נוח. שקע נמוך מדי או שקע גבוה מדי יקשו על ההתנהלות שלכם בבית. ההמלצה היא למקם את המתגים בגובה של 1.10 מטר מהרצפה ואת השקעים בגובה של 30-50 ס"מ מגובה הרצפה, כך שיהיו נסתרים ויוכלו בקלות להתמקם מאחורי רהיטים".

עיצוב הדר דור, באדיבות אלוני. עידן גור,
עיצוב הדר דור, באדיבות אלוני/עידן גור

כמה דברים עקרוניים שחשוב לדעת לפני שיפוץ - ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת שניר

  • תחילה להגדיר תקציב, מאחר שיש נטייה לתקציב לחרוג תמיד הרבה מעבר למתוכנן.
  • חשוב לקחת שיפוצניק עם המלצות או כזה שחבר בהתאחדות הקבלנים וכמובן תמיד לבדוק עם הסביבה והחברים ולקבל מהם גם חוות דעת כדי לוודא שלא יהיו בעיות בעתיד.
  • חשוב לקחת מנהל עבודה או מפקח חיצוני, כדי שיוודא שהדברים נעשים בהתאם למה שסוכם.
  • כמו כן, מומלץ מאוד לקחת קבלן עבודה אחד ראשי ולא מספר קבלנים מקבילים. בשיטה זו ניתן לחסוך בעלויות וגם לעיתים רבות השיפוצניקים יש להם נטייה לריב האחד עם השני בעקבות ליקויים וכו' ואנחנו תמיד המפסידים. עם קבלן אחד יש אחריות וכתובת אחת ולא מפילים האחד על השני את האחריות ואנו נופלים בין הכיסאות.
  • ממליץ לכל המשפצים לקחת נשימה עמוקה וארוכה ולהיות בסובלנות, כי זהו תהליך ארוך לא מדובר בבנייה של לגו ונעשות טעויות.
  • חשוב לקחת מעצב פנים או אדריכל פנים שיציגו לכם הדמיות שתוכלו לראות תוצאה סופית עוד בטרם התחלת הביצוע בפועל, כדי לראות שאכן הכול נעשה בהתאם לציפיות ושלא נחווה אכזבה.
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully