וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירות מתחת למיליון שקלים? בדרום זה אפשרי

וואלה! נדל"ן

10.5.2022 / 9:00

חלום הדירה הולך ומתרחק מרבים מהישראלים, אבל אם מדרימים ניתן עדיין למצוא דירות יד שנייה במחירים "כמו של פעם", אלא שגם שם המלאי מצטמצם. ולמרות הכול, גם אם הנכס נראה לכם כמו מציאה, יש ממה להיזהר

חלום הדירה הולך ומתרחק מרבים מהישראלים, אבל אם מדרימים ניתן עדיין למצוא דירות יד שנייה במחירים "כמו של פעם". בחודשים האחרונים מככבות אופקים, נתיבות, דימונה ובאר שבע במדורי הנדל"ן, בעקבות בנייה חדשה מואצת ועליית המחירים שהגיעה גם לפריפריה הדרומית.

עם זאת, אם תסכימו לצאת מאזור המרכז תוכלו למצוא דירות יד שנייה במחירים אטרקטיבים ועוד יישאר לכם רווח ממיליון. "בחודשים האחרונים ליווינו מספר עסקאות במחירים שהלקוחות חשבו שכבר לא יוכלו למצוא" אומר אליאור כרמלי, בעלים של חברת יזמות הנדלן BNC, "אנו חווים את עליות המחירים גם בדרום, אבל עדיין אם מסכימים לצאת מהבועה התל אביבית ניתן למצוא דירות במחירים שפויים." לצד זאת, מזהיר כרמלי כי ישראלים רבים בוחרים להשקיע את הכסף שלהם בנדל"ן: "אנחנו צופים שבקרוב גם בדרום נתקשה לראות דירות בפחות ממיליון שקלים. דווקא הקורונה הביאה רוח חדשה לפריפריה, כאשר העבודה מהבית מאפשרת לאנשים לגור רחוק ממקום עבודתם". עם זאת, הוא מדגיש שמרבית העסקאות של דירות בדרום הן דירות להשקעה.

שכונת נווה שרון בנתיבות 20 באוקטובר 2021. יניר יגנה
שכונת נווה שרון בנתיבות. יש בעיר נכסים שבהם יישאר עודף ממיליון שקל, אבל גם שם המחירים עולים/יניר יגנה

לא משנה אם מדובר בדירה למגורים או להשקעה, ישנם כמה דברים חייבים לעשות על מנת להבטיח עסקה מוצלחת. "הדבר הראשון ממנו צריך להיזהר כאשר רוכשים דירה באזורי הפריפריה הוא הקושי למצוא שוכרים. הפוטנציאל בדרום הוא מדהים, אך צריך להיות בטוחים שלכנס יש פוטנציאל שוכרים או השבחה", אומר כרמלי.

אז איך מוצאים דירה בטוחה לקנייה? "הכלל הראשון הוא לבדוק שבאזור יש הגירה חיובית. חשוב למצוא עוגן שכירות בקרבת הנכס כמו אוניברסיטה או מכללה, בתי ספר או מרכזי תעסוקה קרובים. גם אזורים עם הטבות מס ייחודיות ימשכו תמיד שוכרים וקונים".

אמנם המחירים עולים, אך למצוא דירה במיליון שקלים הוא לא דבר בלתי אפשרי. ההיגיון הוא למצוא דירה בעלת פוטנציאל צמיחה ועליית ערך ולכן הצעד ההכרחי לפני רכישה הוא סקר שוק מקיף וחיפוש נתונים על האזור. "בדימונה, לדוגמא, עד לפני כמה שנים ליווינו עסקאות שמתחילות ב-200 אלף שקלים. היום לא ניתן למצוא יותר דירות במחירים האלה. ראש העיר החדש, תוכנית הגג שקבעה המדינה לעיר, יצירת מקומות עבודה חדשים והירידה באבטלה הביאה את מחירי הדיור לעלות בעשרות אחוזים והיום קשה למצוא דירות בפחות מ-400 אלף שקלים".

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בדרום הארץ נרשמה עליית מחירים של 12% במהלך השנה האחרונה, עלייה שלא צפויה להיעצר בקרוב. אז איפה עדיין ניתן למצוא דירה בפחות ממיליון שקלים?

  • בנתיבות נמכרה דירת 3 חדרים, 90 מ"ר, ב-880,000 שקל
  • באופקים נמכרה דירת 4 חדרים, 80 מ"ר, ב- 490,000 שקל
  • בדימונה נמכרה דירת 4 חדרים, 92 מ"ר, ב-570,000 שקל
  • בדימונה נמכרה דירת 3 חדרים, 75 מ"ר, ב-400,000 שקל
  • בבאר שבע מכרה שירת 5 חדרים, 80 מ"ר, ב- 880,000 שקל
  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully