וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלים באוויר? כך תיראה מדינת ישראל בעוד עשור

8.5.2022 / 8:52

האם באמת נגור בקומה ה-40 במגדל? מי יוכל להישאר במרכז? ומה יעלה בגורלם של הבתים צמודי הקרקע? רגע אחרי שמלאו למדינת ישראל 74, ניסינו לבדוק מה יקרה ביום הולדתה ה-84

ישראל חגגה בשבוע שעבר 74, ומשנה לשנה היא נראית שונה. ממדינת עולים שהתקבצו מכל רחבי תבל, כור ההיתוך יצר אומה של הייטק, טכנולוגיה וגם אוכלוסייה שלא מפסיקה להתרבות. השילוב הזה מייצר לא רק אתגרים, אלא גם פתרונות בתחום הנדל"ן. אז איפה נהיה בעוד עשור מהיום?

"נראה שמדינת ישראל צועדת בצעדי ענק בכל הקשור בגידול האוכלוסייה", מסביר אדריכל אורי הלוי מ"אורבך הלוי" אדריכלים, "בעוד פחות מ-30 שנה יהיו פה 20 מיליון תושבים, ונהפוך להיות "מדינת מגדלים" כמו הונג קונג. כמעט כל הפרויקטים שאנחנו עובדים עליהם היום - מהצפון ועד הדרום, מנוף הגליל וטבריה ועד פתח תקווה, רחובות, רמלה, ואשקלון - הם פרויקטים של התחדשות עירונית בהיקפים של מאות אלפי יחידות דיור. כבר בימים אלו מתוכננות שכונות יותר איכותיות וססגוניות המשלבות מגורים ופארקים ירוקים לצד יותר מסחר ויותר מקומות תעסוקה.

"זהו תהליך שמתחיל כבר עכשיו, ובעוד עשור כבר יהיה מוטמע היטב - שילוב של מגדלים ובניה מרקמית לאורך הרחובות, גוש רציף של מבנים בגובה של 5-6 קומות היוצרים את הרחוב הישראלי והמגדלים נבנים מעליהם עם נסיגה פנימה. אמנם מדובר על בניה רוויה מאוד, אבל באמצעות הבניה לגובה לא תפגע איכות החיים של המשפחה אלא להפך, יהיו אותם שטחים ירוקים ויהיו יותר מקומות של פנאי ומסחר ומשרדים ברדיוס של 5 דקות של הליכה רגלית. אנחנו נמצא בשכונה הרבה יותר מקומות מעניינים לחיות את החיים שלנו. כולי תקווה שעם השינוי במגורים יהיה גם שינוי במערכות הסעת המונים שנמצאות כרגע רק בגושים הגדולים (גוש דן ירושלים וכו') וכך יתאפשר לנו בעוד עשור להשתמש יותר בתחבורה ציבורית שתהיה נגישה וזמינה יותר ופחות ברכב פרטי (שיהיה כבר חשמלי ואפילו חצי אוטונומי)".

"בגבעתיים הביקוש הוא קשיח מאוד. סביר שלא משנה מה יבנו בעיר, הוא ייחטף", מציין אדריכל בני פרי מ"v5 אדריכלים", ומסביר את ההשלכות: "התנועה לעיר לא תיפסק בשנים הקרובות, ולכן נראה שגם בעוד עשור הביקושים יהיו מאוד גבוהים. בגבעתיים הדירות מאוד מעוצבות, אף אחד לא יקנה דירה במחיר שיידרש אם היא לא תיראה בהתאם".

אז מה כן יהיה בגבעתיים? "יהיו הרבה פרויקטים של פינוי בנוי ובכל מקום שבו חדש יחליף את הישן, איכות החיים ורמת החיים יעלו. אנשים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה כנראה יעזבו את גבעתיים, משום שהם לא יוכלו לעמוד ברמת החיים, והיא תמשיך להיות עיר של מעמד סוציו-אקונומי גבוה. בעוד עשור הדירות בגבעתיים ימשיכו להיות קטנות יחסית כמו היום, בשל הצפיפות והמחיר הגבוה. לדוגמה, אם גודלה של דירת 5 חדרים בחולון עומד על 125 מ"ר בממוצע, בגבעתיים דירת חמישה חדרים תהיה 110 מ"ר. גודלן הממוצע של דירות 3 חדרים הוא 75 מ"ר ובגבעתיים הן יהיו 70 מ"ר בממוצע. הדירות ימשיכו להיות יותר קטנות גם בעשור הקרוב אך הן יהיו מרוהטות בצורה קומפקטית, בחומרים ופתרונות יקרים יותר".

פרי אומר כי כבר בתוכנית הנוכחית ניתן לראות בניה של מגדלים בגבעתיים: "לאורך רחוב בן גוריון יהיו 40 קומות ומעלה, באזור התעשיה יהיו בין 6-8 מגדלים שגובהם יגיע לכ-40 קומות עם עירוב שימושים, ובמתחם ההסתדרות כבר עכשיו ישנם מגדלים. ברור שבעוד עשור הבניה תמשיך להיות גבוהה אך החוכמה לנתב את הבניה לשוליים של העיר כדי שלא יפריעו לנוף".

רון לנדסמן, מנכ"ל ובעלים של רימקס 'supreme מסכם: "בעוד עשור נראה הרבה בתים בהתחדשות עירונית ועליה מתמשכת במחירי הדיור וגם השכירות. בימים אלו בפתח תקווה דווקא מגבילים את גובה הפרויקטים שנבנים דרך תמ"א 38, כך שבמקום 10 קומות שהיו אפשריות עד היום ישנה הגבלה לבניינים עד 7 קומות. במרכז העיר נראה בניינים נמוכים יותר ובפאתי העיר נראה יותר מגדלים. בעוד כעשור המגורים במגדלים יהיו יותר משודרגים והסטנדרט יהיה בניין עם חדר כושר, בריכות, סאונה וטרקלינים מעוצבים לשימוש הדיירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ואי אפשר בלי העתידנות הטכנולוגית וה"מחלה" שיש בעולם הנדל"ן היום - ביקוש גדול והיצע קטן: "כל הבתים יהיו בתים חכמים, שנוכל לשלוט עליהם בעזרת הטלפון הסלולארי הצמוד. מחיריהם של הבתים הפרטיים יעלה משמעותית, הם יהיו מוצר נדיר וכזה שקשה מאוד למצוא. אנחנו מרגישים כבר היום שאין היצע של קרקעות. בנוסף רוב הבתים הפרטיים הישנים נמצאים במגרשים שניתן לבנות עליהם בניינים וזה כנראה יהיה השימוש הבא שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully