וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אסור לחסוך? מה שצריך לדעת לפני שיפוץ הבית

וואלה! נדל"ן

28.4.2022 / 12:02

תשומת לב לפרטים הקטנים, בחירת חומרי הגלם ובעיקר - לדעת לשחרר ולפעמים גם לוותר. בעלי מקצוע מנוסים שולפים את התובנות שלהם. מתכוננים לשיפוץ? בואו בראש פתוח

כולם משפצים ובונים, אין רגע דל בענף הנדל"ן. השיפוצים מרקיעים שחקים, וכך גם הבנייה. מגדלים גובהים עוד יותר, הדירות נחטפות. ענף השיפוצים בעלייה חדה. לרגל השקת הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה", ביוזמת גבי קליין, מנכ"ל זהבי עצמון מקבוצת אשטרום, הנה מספר המלצות כדי שהתהליך יעבור בשלום.

עיצוב הילית בובורוביץ, מתוך הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה". ליאור טייטלר,
יש רצוי ויש מצוי. לא תמיד יש בכיס כל מה שרצינו. עיצוב הילית בובורוביץ', מתוך הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה"/ליאור טייטלר

שי אביגדור, סמנכ"ל מכירות בזהבי עצמון, מקבוצת אשטרום, נותן מספר טיפים.

  • הפרטים הקטנים. שימו לב לפרטים הקטנים שבדרך כלל אנו נוטים לשכוח או לא נותנים להם תשומת לב. לדוגמא: קהל המשפצים והבונים נותנים הרבה תשומת לב לחיפויים ולריצופים, ופחות תשומת לב לרובה. בוחרים אריח מדהים ויקר ב-400 שקל למ"ר, והרובה לא מיושמת בצורה איכותית. איש מקצוע איכותי שואב ושוטף את הפוגות (המרווחים בין האריחים) לפני יישום הרובה וכך נמנע אבק ולכלוך שנדבק לחומר בזמן היישום.
  • איפה לא כדאי לחסוך: בעיקר בכל האלמנטים שנמצאים בתוך הקיר. קשה מאוד להחליפם בעתיד. לדוגמה, גופים פנימיים של ברזים ומיכלי הדחה.
  • צאו לדרך לאחר שיש לכם את התכניות הסופיות לביצוע: אל תתעסקו בתוכניות תוך כדי תהליך השיפוץ או בנייה. יש מערכות או מוצרים, בעיקר טכנולוגיים, שדורשים הכנה מוקדמת. מערכת של בית חכם, דורשת הכנה מראש. לדוגמא אסלות טוטו, אסלות יפניות חכמות שוטפות, שנדרש חיבור לחשמל וכניסת מים נוספת עבורן, כמו גם מצלמות אבטחה, אמבטיה פרי סטנדינג ועוד ועוד דוגמאות של מוצרים שנדרש עבורן תשתיות והכנה מראש.
  • חומרי הגלם הם הרקע של הבית. שילוב החומרים חייב ליצור הרמוניה. חומרי הגלם לא צריכים להיות עדכניים, מודרניים או דרמטיים מדי, הרי חשוב שנחיה בשלום ובהרמוניה שנים רבות בבית שאנו מתכננים, בונים או משפצים.
  • אנשי מקצוע: מעבר לאיש מקצוע כמו מעצב פנים או אדריכל, חשוב בבנייה וגם שיפוץ לשלב אנשי מקצוע בתחומים שונים בהתאם לסוג הבנייה או השיפוץ, כמו אנשי מקצוע בתחום אקוסטיקה, מיזוג, או אינסטלציה, כדי שהיישום יהיה נכון ומדויק. זוהי אחריות של האדריכל או מעצב הפנים, וחשוב לוודא שזה אכן קורה, כדי שהתוכניות יתממשו בפועל.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זהבי עצמון. יחצ,
אם זה עומד בציפיות שלכם, זה בהחלט כיף. תכנון ועיצוב זהבי עצמון/יחצ
אדריכלות ותכנון ינון בן דוד. יחצ,
כמה כיף בבית. אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד/יחצ

ינון בן דוד, בעל משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב מייעץ - תשחררו: "המחירים של החומרים והבניה עלו משמעותית. אנשים ממשיכים לתכנן עם המון קבעונות מהעבר - הם חייבים את זה ואת זה, ואלו לא תמיד דברים משמעותיים ומהותיים בביתם החדש. בבתי קרקע יש עניין לתכנן שירותי אורחים שאפשר לוותר עליהם, ולעשות שימוש בשירותי הילדים. חשוב להבין שכדי להגשים את הפנטזיות שתכננו לפני שנה צריך להוסיף 20 אחוז לתקציב, כך שאם התקציב מוגבל ולא טיפס בשיעור זהה יש לעשות ויתורים. החומרים, המרחב והחיבור לשטח הם אלו שבסוף "עושים" את הבית. בשביל ליצור את כל אלו צריך לדעת לוותר. להבין מה חשוב יותר ומה פחות, לסמוך על המתכנן ולשחרר.

תכנון ואדריכלות שירלי דן. שי אדם,
מי שיכול להשקיע מקבל תוצאה מדהימה. תכנון ועיצוב שירלי דן/שי אדם

שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, מציעה להזמין מראש: "האספקה של מגוון חומרים ואלמנטים עשויה להתארך, עם לוחות זמנים של 3 חודשים ומעלה. בהתאם לכך, יש לדאוג לסחורה ולהזמנות כדי שהקבלנים לא יתעכבו בשטח ובפועל גם העבודה תתעכב. מומלץ לבצע הזמנות של מוצרים, כגון נגרות, אלומיניום, מיזוג, אריחים וחיפויים מראש. יש לקחת בחשבון שבתקופה האחרונה נושא האספקות החמיר. ישנם חומרים שלוקחים אפילו מעבר לשלושה חודשים. מה שרואים באולם תצוגה לא תמיד קיים במלאי. לעתים כדאי לוותר על דגם זה או אחר ולבצע בחירות של חומרים שקיימים בפועל ולא לעכב את העבודה".

אדריכלות, תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
פשוט לא להתפשר. אדריכלות, תכנון ועיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

שלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, מציעה להיצמד לכלל לפיו 'לא חייבים הכול': "חלמתם לשפץ את כל הבית, אבל המציאות חזקה מהחלומות. לפעמים עדיף לבחור במקום אחד בעל חשיבות רבה עבורכם ולשפץ אותו בצורה ראויה ומקצועית, ולא להרחיב את השיפוץ ולהתפשר".

העצות של ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים

  • מתי צריך היתר לשיפוץ ומתי לא? לא כל מזמיני השיפוץ יודעים איפה עובר הקו בין שיפוץ שדורש היתר לבין כזה שלא "כל שיפוץ הכולל עבודות קונסטרוקציה, הרחבת מבנה או פתיחת חזית חיצונית דורש אישורים והיתרים מהרשות המקומית. לעומת שיפוץ פנימי לדוגמה חשמל או צבע שלא דורש היתר בכלל.
  • הסתיים השיפוץ. איך בודקים ששיפצו אצלי כמו שצריך? ניתן לבדוק בשיטות המסורתיות את טיב השיפוץ כמו סרגל או פלס מים, כדי לבדוק אם הקיר ישר או לבדוק שאין נזילות ושכל המערכות עובדות. כמו כן יש יועצים רבים שמטפלים בתחום כמו מפקחים, אדריכלים, מעצבים וגם חברות בדק בית.
  • תקציבים וחריגות. על פי הערכות התאחדות קבלני השיפוצים החריגות בשיפוצים נעות בין 20-30 אחוזים לערך בעקבות עליית מחירים, שינויים ותקלות וחשוב לקחת זאת בחשבון. יש להתחיל את התהליך עם תקציב ייעודי, שמבוסס על שיחות ומספר הצעות מחיר מקבלני שיפוצים. חשוב לסכם את הדברים מול הקבלן, לוח תשלומים, בעלי מקצוע, זמני עבודה ואישורים לתוספות. ניתן להיוועץ גם עם עורך דין בנושאים הללו בטח בנוגע להסכם עבודה. כל הנושאים הרשומים מעלה יכולים לחסוך זמן וכסף רב לקבלן השיפוצים ולמזמין העבודה.
  • קניית חומרים - באופן עצמאי או דרך הקבלן? ישנה עליית מחירים בכל הנוגע לחומרי הבנייה, כמו כן ישנם גם עיכובים בסחורות רבות המיובאות מחו"ל, לכן מומלץ להזמין דברים מראש על מנת לא להתקע ולהתעכב במסירות העבודה. בנוסף, כל עוד למזמין השיפוץ אין רקע אמיתי בתחום, יותר ממולץ שאנשי המקצוע הרלוונטים יזמינו את החומרים ויש לכך מספר סיבות - הוראות יצרן, אחריות, תו תקן נדרש ואיכות החומרים. לפעמים החיסכון בלרכוש חומרי עבודה עצמאיים עולים לאחר מכן בשיפוץ לא איכותי ובכך הלקוח בעצם משלם כפליים. אנו בהתאחדות קבלני השיפוצים תמיד ממליצים לרכוש להיוועץ ולרכוש מאנשי מקצוע.
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully