וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו שמענו על בית חכם. האם הוא הופך להיות הכרח?

וואלה! נדל"ן

27.4.2022 / 8:30

הטכנולוגיה משתלטת על הבית והופכת אותו לחכם יותר ויותר, אבל נשאלת השאלה מה הפך לסטנדרט בדירות קבלן ומה צופן לנו הבית החכם העתידי?

תריסים, חלונות, מזגנים, מערכות שמע ואפילו אזעקות ומצלמות - כולם מופעלים היום בבתים בישראל בצורה "חכמה". הכנסת תרחישים דרך אפליקציה להדלקת האורות בבית היא כבר לא דבר נדיר. איפה תופסת אותנו הטכנולוגיה ולאן עוד ניתן להגיע?

מתוך הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה". עודד סמדר,
בית חכם. מתוך הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה"/עודד סמדר
טופ אודיו, מעליות נקסוס, מתוך הספר "עיצוב. חדשנות". יחצ,
טופ אודיו, מעליות נקסוס, מתוך הספר "עיצוב. חדשנות"/יחצ

גבי קליין, מנכ"ל זהבי עצמון מקבוצת אשטרום, ומי שהגה ועומד מאחורי הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה", מסביר: "הבית החכם הוא כבר לא רק מותרות, הוא דרך חיים. הטכנולוגיה של היום משפיעה באופן ניכר על תכנון הבית ועל עיצובו. הטכנולוגיה מייצרת תפיסות חדשות שמשפיעות באופן ישיר על כל מרחבי הבית, החל מברז מצויד בשלט המאפשר לכוונן את הטמפרטורה הרצויה, מכשירי חשמל חבויים בשיש, מזגן נסתר בארון, תאורה שנדלקת ונכבית באמצעות מנגנון קולי, מסך טלוויזיה שעולה ויורד בלחיצת כפתור. מה שנחשב בעבר כחלק מסרט עתידני ומדע בדיוני, הוא כעת חלק בלתי נפרד מעולם העיצוב הבסיסי, ולא מנת חלקן הבלעדית של דירות יוקרה השייכות לאלפיון העליון".
,
קליין מסביר כי בתים כאלו הם לא בהכרח גם בתים "ירוקים" או "חכמים" אלא כאלו שמאפשרים גמישות בחיי המשפחה: "העיצוב מכתיב לטכנולוגיה איך היא תשתלב בבית ולא להיפך. יותר ויותר אנשים בוחרים לשלב טכנולוגיה מתקדמת יעילה ופשוטה לתפעול. בית טכנולוגי הוא לא בית קר והייטקיסטי, הוא בית חם ונעים, או קלאסי ורומנטי, בהתאם לצרכים של בני הבית. בית חדשני וטכנולוגי לא כרוך בהכרח בהוצאות גבוהות. לטווח ארוך ההשקעה בהחלט משתלמת. המטבח הוא הראשון ליהנות מהמגמה הטכנולוגיה. זהו המקום שבו הטכנולוגיה משרתת את העיצוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תכנון דניאל חסון, מתוך הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה". אלכס לובימוב,
תכנון דניאל חסון, מתוך הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה"/אלכס לובימוב
מתוך הספר עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה. אדריכלות גדי פרידמן. אסף פינצ'וק,
מתוך הספר "עיצוב. חדשנות. טכנולוגיה". אדריכלות גדי פרידמן/אסף פינצ'וק

יוסי גול, מנכ"ל ובעלים של TOP AUDIO, מרחיב: "מה שנחשב היום לסטנדרט בבתים וגם בדירות, הוא כל מה שקשור לשליטה בתאורה - בדוד, בתריסים חשמליים ובמזגנים, אפילו בדירות קבלן ניתן למצוא מערכות כאלו כחלק מהסטנדרט בהשקעה שמתחילה בסכום של כ-3,000 שקל וכמובן יכולה להגיע למאות אלפים כאשר מדובר בבתי יוקרה. ומה יהיה בעתיד? בבתים של העשירון העליון כבר ניתן למצוא מערכות אשר נמצאות באינטגרציה מסודרת אחת עם השנייה, בממשק אחד נוח לשימוש שכולל את כולן - אזעקה, מצלמות, שליטה על מיזוג אויר, אודיו וידאו, כל המערכות שהופכות את הבית החכם לכזה".

עוד מוסיף גול: "אני מאמין שהכיוון אליו מתפתחות המערכות האלו היא מערכת שתבין ותלמד את הצרכים של הלקוח מבלי הצורך לכוון 'תרחישים' מראש. בית חכם בעיני הוא כזה שפועל בשביל הלקוח, מבין את הצרכים ואת הרצונות, שהבית עובד יותר בשבילך ולא אתה בשבילו. השחקנים הגדולים בשוק אם אלו גוגל או אפל או מטא יודעים המון על החיים שלנו, יודעים לאן אנחנו נוסעים ומתי ובמה אנחנו מתעניינים, וכל המידע הזה ישתלב בתוך הבית, האור יידלק בדיוק בשעה שאתה מגיע ואיתו תדלק המוזיקה שאתה אוהב והמידע שאתה צריך יופיע לך במסכים מול העיניים".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
בית חכם בתכנון הלל אדריכלות/מאור מויאל

לדברי שירה מוסקל, מ"הלל אדריכלות", לבית חכם יש דרגות שונות: "נכון שבית חכם שבו הכול בשלט רחוק עם שפע אפשרויות של תרחישים שונים מצריך השקעה גדולה, אולם הדרך לשם כוללת אופציות נוספות, כמו תאורה בשלט רחוק עם אפליקציה שנשלטת דרך הנייד, חימום תת רצפתי, מזגן ווילונות בהתאם למזג האוויר כבר הפכו להיות סוג של סטנדרט בשיפוץ או בנייה. הקהל מקדם ומקבל בברכה את הטכנולוגיות, ומבין את היתרונות שלהם לטווח ארוך. לאט לאט אני מאמינה שהטכנולוגיות והבית החכם יהפכו להיות חלק חשוב ודומיננטי בתכנון הבית. כבר היום הבית החכם משפיע על התכנון והוא חלק חשוב מהעיצוב".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully