וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ציוץ אחד של ראש העיר הזניק את מחירי השכירות

ירון שיפוני, טור אורח

17.4.2022 / 1:13

ארבע מילים בסך הכול - "איך אני יכול לעזור?" הפכו את מיאמי למעצמת הייטק עם הגירה חיובית ועלייה חדה במחירי השכירות. איך זה קרה ומה אפשר ללמוד מזה?

בתחילת דצמבר 2020, בציוץ בטוויטר, הציע משתמש בשם דיליאן להעביר את עמק הסיליקון שבקליפורניה למיאמי. בתגובה ענה לו ראש עיריית מיאמי, פרנסיס סוארס, ארבע מילים: "איך אני יכול לעזור"?

אותן מילים יצרו הד חסר תקדים ואת מה שקרה אחריהן אף אדם לא יכל לצפות. מעל 2.3 מיליון הגיבו לציוץ התגובה של ראש עיריית מיאמי בדרך זו או אחרת. הטלפון של סוארס לא הפסיק לצלצל. לוח הזמנים התפוצץ. מה שהתחיל כתגובה מקרית, הפך לקמפיין טוויטר שלם להפיכת Magic City לסיליקון וואלי החדש של ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ולמיצוב העיר בראש תעשיית החדשנות העולמית.

ראש עיריית מיאמי פרנסיס סוארס. Alexander Tamargo, GettyImages
הגיב מיד - והתוצאות כבר נראות בשטח. פרנסיס סוארס/GettyImages, Alexander Tamargo

כמעט שנה וחצי אחרי הציוץ המפורסם, אפשר לומר שהמשימה של ראש העיר סוארס עומדת מעל ומעבר במטרות שהציב לה. לפי חברת המחקר CB Insights, ב-2021 חברות הייטק הממוקמות במיאמי גייסו מעל 4.5 מיליארד דולר, יותר מפי שניים מ-2020, אז גויסו קצת יותר מ-2 מיליארד דולר. הרבעון האחרון של 2021, היה חסר תקדים בכל מונח אפשרי. במהלכו נחתמו 69 עסקאות וגויסו מעל ל-2.2 מיליארד דולר, כשסך ההון שגויס בו עקף לבדו את כל ההון שגויס בכל שנת 2020.

על "יציאת מצרים" של חברות הטכנולוגיה ודור המילניאלס שמגשים חלום ישן

מאז ומעולם מיאמי הייתה מוקד משיכה למיליוני מבקרים ותיירים, שהגיעו ליהנות משלל האטרקציות שיש לה להציע, יחד עם מזג האוויר הנוח והמגוון התרבותי הייחודי של העיר. אבל בשנים האחרונות, מיאמי הצליחה לנצל את תקופת הקורונה ואת ההגירה השלילית מעמק הסיליקון, לטובתה. היא הצליחה למשוך חברות הייטק ועובדים רבים מהתעשייה לעבוד בה. מדובר בשילוב של חלומם של צעירים רבים, בני דור המילינאלס, לעבור לגור בעיר שיש לה כל כך הרבה מה להציע להם, יחד עם הטבות מס מרחיקות לכת, שהיא מעניקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חוף סאות' ביץ', מיאמי. ShutterStock
מאז ומעולם עיר של הטבות, ועם אפשרויות עבודה כאלה... בכלל טוב/ShutterStock

ע"פ איגוד תעשיית טכנולוגיות המחשוב, CompTIA, מטרופולין מיאמי ממוקם במקום הרביעי בארה"ב, בהיקף הצמיחה של משרות בתחום הטכנולוגיה. ההגירה הטכנולוגית ו-"יציאת מצרים" של חברות הטכנולוגיה מהסיליקון וואלי לערים אחרות בארה"ב, ביניהן מיאמי, כפי שהיא מכונה ע"י גורמים בתעשייה, היא בעלת השפעה ניכרת גם על שוק הנדל"ן שלה.

איך כל זה משליך על שוק הנדל"ן במיאמי? עלייה במחירי שכירות ובביקוש לנכסי נדל"ן

"כולם רוצים חתיכה ממיאמי", מספר אדגרדו דפורטונה, אחד מיזמי הנדל"ן המובילים בעיר, שבנה את הפרויקטים הגדולים והנחשבים בה.

הביקושים באזור מיאמי עולים כבר מספר שנים. הם מלווים גם בעליית מחירים משמעותית. מחיר דירה חציוני בעיר עלה ב-2021 ביותר מ-20%. איגוד המתווכים של מיאמי מדווח שחודש פברואר 2022 היה הטוב ביותר בהיסטוריה, בכל הנוגע למכירת דירות במחוז מיאמי-דייד, עם עלייה של 13.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

שוק השכירות נמצא בתנופה משמעותית לא פחות. לפי פלטפורמת הנדל"ן ZUMPER, שכר הדירה הממוצע של דירת חדר שינה אחד במיאמי, עלה בשנה האחרונה ב-58%, עד לרמה של 2,525 דולר. הזינוק הזה לא פסח גם על דירות שני חדרי שינה בעיר. כשבשנה האחרונה מחירן הממוצע הציג עלייה של 67% לעומת השנה הקודמת, ועומד כעת על 3,500 דולרים.

עם זאת, שיעורי הריבית על משכנתאות ארוכות טווח לרכישת נכסים במיאמי הגיעו לאחרונה לשיא של עשור, עד לרמה של מעל ל-5%, כשרק לפני שנה הם היו מתחת ל-3%, במהלך שיש הסבורים שיצנן את מחירי הדירות העולים.

המחירים ממשיכים לעלות

מיאמי מושכת אליה היקפים משמעותיים של משקיעי נדל"ן זרים, בעלי ממון, שמושפעים פחות משיעורי הריבית העולים, וייתכן כי גם אם נראה ירידת מחירים, היא תהיה מתונה יותר.

ה-Magic City נהנית בתקופה האחרונה מפריחה יוצאת דופן. המהלך של הבאת חברות הטכנולוגיה לעיר ואת דור המילניאלס איתן, הוא מהלך משמעותי מאוד. הוא צפוי להזניק את כלכלת העיר ואת הביקוש לנדל"ן, אפילו עוד יותר. המגמה של התחזקות מיאמי במקביל או על חשבון הסיליקון ואלי, מחזק אותה כעיר טכנולוגיה והייטק, וכל אלה באים לידי ביטוי במחירי הנדל"ן שהולכים ועולים.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים של מיאמי תל אביב השקעות נדל"ן

  • עוד באותו נושא:
  • מיאמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully