וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים על כל המגרש: כך הופכים מגרש צר וארוך לפנינה

11.4.2022 / 12:43

כאשר המגרש אינו ריבועי, לא רק שקשה למכור אותו, גם נראה שקשה במיוחד לתכנן אותו לשביעות רצונם של הרוכשים. הנה כמה סיפורי הצלחה שמעידים על כך שהכול אפשרי

לא אחת נתקלים רוכשים פוטנציאליים של קרקעות במגרשים צרים וארוכים, כאלה שיש חשש לבנות עליהם. הסיבה, מבחינת רוכשים אלה, היא שהם ייאלצו, לכאורה, לוותר על בית חלומותיהם. הסיבות לכך שונות ומגוונות: גינה קטנה מדי, חלום של בריכה שלא יתממש, חוסר בפינות ישיבה, בית קטן על חשבון הגינה וכו'.

מגרשים לבנייה צרים וארוכים קשים יותר למכירה מאחר וגבולות הגזרה פחות נוחים", אומר המתווך רון לנדסמן, בעלים ומנכ"ל של רימקס SUPREME בפתח תקווה, "לדוגמא בניית דו משפחתי על מגרש כזה, פחות מתאימה, כי קשה לחלק את הכניסות והבית שבפנים המחיר שלו יורד. בלי קשר, החללים עצמם פחות נעימים וקשה לייצר חלל מרווח בבית. מבחינת מחיר זה יכול לפגוע ב 10 עד 20 אחוז, לעומת מגרש בגודל זהה שהוא ריבועי".

באמצעות אדריכלות נבונה, אפשר למצוא פתרונות יצירתיים. להלן 3 סיפורים על מגרשים צרים, שהאדריכלים השכילו למצוא להם פתרונות איכותיים, שעל הדרך גם מטשטשים את רוחבו של המגרש והופכים את הפנים והחוץ למקשה אחת.

אדריכלות רון שפיגל. רגב כלף,
אפשר בהחלט לעשות מהדבר הזה פנינה. אדריכלות רון שפיגל/רגב כלף

האדריכל איל אפל מספר: "בני זוג ביקשו לבנות את ביתם החדש הפעם עם בריכה. הם מצאו את מבוקשם בהוד השרון. אולם המגרש היה צר מאוד, ברוחב של 10 מ"ר בלבד. הפתרון הגיע בזכות מיקום הבריכה בקצה המגרש, כך שזו תאזן את הפרספקטיבה של הבית, וזו חופתה באבן טבעית אפורה שדומה לריצוף הבית, כדי להקנות תחושה של גודל".

בנוסף, תכנן אפל גרם מדרגות אוורירי שנמתח לאורך המבנה ומהווה פתרון תכנוני וקיר בטון גדול הפך להיות האלמנט שמחבר בין הפנים לחוץ, מאחר שהוא מתחיל בתוך הבית "ונמשך" לחוץ.

אדריכל איל אפל, מעצבת פנים אלונה אפל. גלית דויטש,
רצו בריכה, קיבלו בריכה. אדריכלות איל אפל/גלית דויטש
אדריכל איל אפל, מעצת פנים אלונה אפל. גלית דויטש,
בית לתפארת. אדריכלות איל אפל/גלית דויטש

דוגמא נוספת מגיעה מהאדריכל רון שפיגל מ"שפיגל אדריכלים". לדבריו "זהו בית חדש שנבנה בחדרה עבור זוג וארבעת ילדיהם. כבר בתחילת הבנייה היה שעומד כאן אתגר משמעותי, מאחר שהוא יושב על מגרש צר מאוד וארוך שדורש חשיבה רבה על מנת למקסם את הפוטנציאל של השטח בסך 490 מ"ר, ו-260 מ"ר בנוי".

שפיגל מסביר כי "מצד אחד, הלקוחות ביקשו לבנות את בית חלומותיהם, עם שטח ציבורי - פנים וחוץ מפנק, מצד שני בני הזוג פקפקו באפשרות לבנות את הבית בשל התמודדות עם השטח הצר. הפתרון בבנייה על השטח הקשוח נמצא באמצעות בניית קיר ללא פתחים שנבנה במטבח ולכל אורך גובה הבית. הקיר נבנה מבטון חשוף, שהפך בעצם למוטיב מרכזי בולט ועיצובי בבית".

לדבריו, כאשר אתה עושה קיר עיוור (ללא חלונות) יש אפשרות לחרוג מקו הבניין ובתוך כך להרחיב את הבית. שפיגל הבין שהקיר העצום הזה צריך להפוך להיות אלמנט עיצובי, מאחר שהוא מתנשא לגובה של שלוש קומות והוא יוצא מקו הבית החוצה. ההחלטה להפוך אותו לקיר קונספט מבטון חשוף התקבלה כדי לייצר קיר "עיוור" עם עניין. כך שמקיר הבטון נולד הקונספט העיצובי של הבית.

אדריכלות רון שפיגל. רגב כלף,
אתגר משמעותי. אדריכלות רון שפיגל/רגב כלף

דוגמא שלישית ואחרונה מגיעה משלומית זלדמן, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית. לדבריה "הבעלים רכשו מגרש קטן יחסית, צר וארוך בגודל 244 מ"ר, החלום שלהם היה בריכה. רוב ההשקעה התכנונית נעשה סביב הבריכה בשל השטח הבעייתי, כאשר הרעיון הוא למקסם את השטח ולמתוח את הגבולות עד המקסימום וכך היה. על מנת 'לשבור' את גודלו של המגרש, עשיתי שימוש בשני חומרים דומיננטיים בפן האדריכלי, יצרתי בית שנראה כמעין קוביה. בקובייה התחתונה עשיתי שימוש בבטון חשוף, והקובייה העליונה שבולטת מעט לבנה. דרך לטשטש את המלבניות של המגרש".

אדריכלות, תכנון ועיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
לטשטש את המלבניות. אדריכלות שלומית זלדמן/שי גיל
אדריכלות שלומית זלדמן. יחצ,
תכנון הבית סביב הבריכה. אדריכלות שלומית זלדמן/יחצ

זלדמן מסכמת ואומרת כי הבריכה, שמהווה את מרכז הבית והתכנון של הבית נעשה סביבה, משתרעת על רוב שטח המגרש האחורי והיא חלק מחלל המגורים. "מדובר בבריכה של 21 מ"ר, היא לא גדולה. לצידה פינת ישיבה, ומטבח חיצוני לצורך אירוח".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully