וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: המנהלים המיוחדים ממכירת נכס של ענבל אור יקבלו מיליוני שקלים

5.4.2022 / 17:05

בית המשפט העליון קבע כי המנהלים המיוחדים שמונו למכירת הקרקע ששיווקה יזמת הנדל"ן שקרסה כלכלית, ענבל אור, יקבלו כ-4.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ, בעבור מכירת הקרקע ברחוב ז'בוטינסקי 102-104 ברמת גן. בכך, דחה את הערעור שהגישו בעלי הקרקע במתחם

בית המשפט העליון קבע כי המנהלים המיוחדים שמונו למכירת הקרקע ששיווקה יזמת הנדל"ן שקרסה כלכלית, ענבל אור, יקבלו כ-4.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ, בעבור מכירת הקרקע ברחוב ז'בוטינסקי 102-104 ברמת גן. בכך, דחה את הערעור שהגישו בעלי הקרקע במתחם, שטענו כי שכר טרחה בשיעור של 6% מהמכירה הוא גבוה מדי. לפי התב"ע, במקום ניתן לבנות מגדל של עד 30 קומות ו-140 דירות.

דיון בענינה של ענבל אור, שלום, ת"א, 10 בנובמבר 2019. אבי כהן
ספיחי הפרשה עדיין מתנהלים. ענבל אור/אבי כהן

ב-2017 מונו עורכי הדין איתן ארז, שמשמש גם כמפרק "אור סיטי נדל"ן" של ענבל אור, אלון פלס ואמיר פלמר למנהלים מיוחדים של הקרקע המדוברת. ב-2018, לאחר התמחרות שנערכה במשרדו של עו"ד ארז, הם הצליחו למכור את הקרקע לקבוצה בראשות איש העסקים עמוס מימון בתמורה ל-76 מיליון שקל וביקשו מבית המשפט שיאשר להם שכר טרחה של 6% מהתמורה. עורכי הדין נימקו את השכר בתלאות הרבות שעברו מאז מונו למנהלים מיוחדים, בכך שנדרשו לנהל הליכים סבוכים עד להוצאת המכירה אל הפועל וכי מדובר היה במצע לא פשוט כיוון שהקרקע אוכלה בעשרות פולשים - הומלסים ונרקומנים - והיה צורך בהתערבות המשטרה כדי לפנותם.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, איתן אורנשטיין, אישר את בקשתם, למרות התנגדות של חברי הקבוצה, שמנו 124 משפחות שרכשו דירות על הקרקע מענבל אור. לדבריהם, לא ייתכן שבעוד הם מנהלים מאבקים לקבל את כספם בחזרה יקבלו הנאמנים סכומי כסף כה גבוהים. גם כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) תמך בעמדת חברי הקבוצה וטען כי תקנות שכר טרחה קובעות סכום נמוך יותר מזה מבקשים שלושת המנהלים.

איתן ארז. סטודיו 11,
עו"ד איתן ארז/סטודיו 11

כאמור, לאחרונה דחו שופטי העליון את הערעור שהגישו חברי הקבוצה על החלטתו של השופט אורנשטיין, וקבעו: "לא מצאנו לנכון לשנות מקביעת בית המשפט המחוזי".

כל אחד משלושת המנהלים - עוה"ד איתן ארז, אלון פלס ואמיר פלמר - יקבלו מעל 1.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully