וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדימי: ועדה מקומית תוכל לחייב בהפרשי הצמדה רק אחרי 30 יום

5.4.2022 / 10:33

ההחלטה ניתנה במסגרת ערר שהוגש ע"י הימנותא כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה שרונים. הרקע להגשת הערר הוא חיובה של החברה בהפרשי הצמדה, כיוון שלטענת שרונים הימנותא איחרה ביום אחד מהמועד שנקבע

ועדת ערר לפיצויים והיטלי השבחה מחוז מרכז ביטלה לאחרונה, בהחלטה חשובה ותקדימית, הפרשי הצמדה של היטל השבחה, בו חויבה חברת הימנותא (חברה בת של קק"ל), כיוון שלא חלפו 30 יום מיום קבלת שובר התשלום על ידי החברה, למרות שבפועל חל מועד התשלום.

ההחלטה ניתנה במסגרת ערר שהוגש ע"י הימנותא כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה שרונים. הרקע להגשת הערר הוא חיובה של החברה בהפרשי הצמדה כיוון שלטענת שרונים הימנותא איחרה ביום אחד מהמועד שנקבע בשוברי התשלום של היטלי השבחה בסך של כ- 17,500,000 שקל. לכן, התווספו לתשלום הפרשי הצמדה בסך כ-70,000 שקל. לטענת הוועדה המקומית, כיוון שהיטל ההשבחה שולם ביום ה-16 לחודש, לאחר עליית המדד החודשית ביום ה-15 לחודש, הוועדה דרשה שהימנותא את הפרשי ההצמדה.

בנייני מגורים בטירת כרמל. ראובן קסטרו
החלטה רלוונטית ומשמעותית בתחום הנדל"ן/ראובן קסטרו

באמצעות עו"ד עדי הדר, מנהל מחלקת מיסוי מוניציפלי במשרד שרקון, בן-עמי, אשר ושות', הגישה הימנותא ערר על דרישת תוספת תשלום הפרשי ההצמדה וטענה כי הוועדה המקומית רשאית לחייב נישומים בתוספת תשלומי פיגורים, לרבות הפרשי הצמדה למדד, אך ורק במקרים שבהם תשלום היטל ההשבחה לא שולם בתוך 30 ימים ממועד קבלת שובר התשלום. אולם במקרה הזה, בשוברי התשלום שהימנותא קיבלה ביום 27 בחודש יולי, היא נדרשה לשלם את היטל ההשבחה עד ליום ה-14 בחודש אוגוסט בלבד, כאשר תשלום לאחר מועד זה יגרור אחריו חיוב נוסף בהפרשי הצמדה, כיוון שהמדד החודשי יעלה ביום ה-15 בחודש, אולם בפועל טרם עברו 30 יום מיום קבלת השובר.

ועדת הערר קיבלה את הטיעון והחליטה כי כיוון שטרם חלפו 30 ימים ממועד המצאת שוברי התשלום ועד למועד התשלום בפועל, לא היה מקום לחייב את הימנותא בהפרשי ההצמדה, וביטלה את החיוב.

לדברי עו"ד עדי הדר, "מדובר בהחלטה משמעותית של ועדת הערר אשר למעשה מבטלת נוהג של ועדות מקומיות לחייב בהפרשי הצמדה בגין עליית מדד המחירים לצרכן החודשי, וזאת למרות שטרם חלפו 30 יום מאז שהוצא השובר לתשלום". עו"ד הדר הוסיף, שלקביעה זו עשויה להיות השלכה גם על תשלומי חובה אחרים של מיסים לרשויות מקומיות, כגון: היטלי פיתוח ואגרות שונות.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully