וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק המוערך לענף השיפוצים בעקבות הפיגועים: כ-50 מיליון שקל

3.4.2022 / 15:50

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים מתריע: "לא נעמוד בלוחות הזמנים לפסח, הנזקים מוערכים בלמעלה מ-50 מליון שקלים". כמו כן, נשלח מכתב בהול הבוקר לשר לביטחון פנים: "טפל בשב"חים באופן מיידי"

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב התריע היום (ראשון): "לא נעמוד בלוחות הזמנים לפסח, הנזקים מוערכים בלמעלה מ-50 מליון שקלים", מסר. כמו כן, נשלח מכתב בהול הבוקר לשר לביטחון פנים: "טפל בשב"חים באופן מיידי".

בהערכות מצב שבוצעו בשבוע האחרון, ובעקבות גל פיגועים אלים במיוחד שהוביל ל-11 הרוגים, התאחדות קבלני השיפוצים מדווחת כי ישנה בעיה חמורה בכל הנוגע לעובדים פלסטינאים שנכנסים לישראל עם רישיון, כאשר במקביל יש לא מעט שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) שמנצלים את המצב, נכנסים ללא אישור, דבר המהווה בעייה ביטחונית וכלכלית למדינה ולענף.

על פי הערכות ההתאחדות, למעלה מ-70,000 עובדים פלסטיניים נכנסים בכל יום לעבודה בישראל ובנוסף, נכנסים למעלה מ-20,000 שב"חים מדי יום. עובדים אלו מזייפים תעודות ואישורי כניסה ועבודה לישראל, כאשר עד כה כוחות הביטחון העלימו מזיופים אלו כדי לשמור על "שקט תעשייתי".

ערן סיב. יחצ,
נזק כספי עצום. ערן סיב/יחצ

סיב מעריך כי שב"חים אלו מהווים נזק שנתי מוערך של 3 מיליארד שקל בשנה, בכך שהם לא מחוייבים לשלם כל תשלום לרבות מיסים על עבודתם. בנוסף, הוא טוען כי עובדים אלו מקבלים עבודות פרטיות מלקוחות לפי תעריף זול, ללא ביטוח, ללא אחריות וללא תשלומי מיסים למדינה, דבר אשר גורם נזק לכלכלה הישראלית והביטחון הישראלי.

הבוקר, לאחר הערכות מצב בהתאחדות, שיגר ערן סיב מכתב לשר לביטחון פנים בנושא בקריאה לעצור את מעבר השב"חים: "אותם המסתננים, אשר עוברים לשטחי ישראל דרך הפרצות הגדר ההפרדה, פוגעים בפרנסתם של קבלני שיפוצים רבים שכן הם מציעים עצמם לעבודות בישראל, מבצעים עבודות אלה שלא כחוק, ברי כי אינם מדווחים על עבודות אלה לרשויות המס ולעיתים קרובות אף בורחים באמצע העבודה לאחר שקיבלו תשלום מהלקוח. צר לנו, אנו חשים כי רשויות החוק אינן עושות כל שעל ידן כדי להביא לפתרון הבעיה, ובטח לא מורגשת האכיפה בנושא רישיונות עבודה מזויפים וכניסה של שוהים בלתי חוקיים לישראל. הערכה שלנו הינה כי מסובבים בשטחי ישראל לכל הפחות 20,000 שב"חים מדי יום ואנו מבקשים מרשויות החוק לפעול ביד חזקה כנגדם במבצע אכיפה כלל ארצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully