וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"2,500 איש שברחו מאוקראינה ישולבו בענף הבנייה"

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 23:26

שגריר אוקראינה בישראל נפגש עם יו"ר הסתדרות עובדי הבניין: "התאחדות הקבלנים בוני הארץ התגייסה למשימה והודענו למשרד הפנים על המוכנות לקליטת עובדים". אבל אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם בענף הבנייה, מצנן את ההתלהבות: "לא הגיע מידע בנושא, זה לא נראה רציני"

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק נפגש השבוע עם יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות בישראל, יצחק מויאל. השניים דנו בנושא קליטת אוקראינים שברחו מהמלחמה לישראל בשוק העבודה בישראל.

מויאל, בתאום עם התאחדות בתי המלון בישראל, אמר לשגריר כי ענף הבניין בישראל יכול לקלוט באופן מיידי 2,500 עובדים אוקראינים, ובתי המלון בישראל יכולים לקלוט 3,000 עובדים נוספים. הדבר תואם עם התאחדות בתי המלון והתאחדות בוני הארץ. הפגישה התקיימה בשגרירות בתל אביב.

יבגן קורנייצ'וק עם יצחק מויאל. יחצ,
יצחק מויאל (מימין) עם השגריר האוקראיני יבגן קורנייצ'וק/יחצ

מויאל: "פנינו לשגריר וביקשנו פגישה. הקמנו חמ"ל משותף על מנת לטפל בכל העובדים בנמצאים בארץ, כי לרובם יש משפחות באוקראינה. ההסתדרות גם גייסה תרומות למטרות הומניטריות, ביחד עם הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה בישראל. התאחדות הקבלנים בוני הארץ התגייסה למשימה והודענו למשרד הפנים על המוכנות לקליטת עובדים, העובדים הזרים זכאים ללינה ומגורים, דבר שיכול לסייע ולתת מענה למצבם".

חשוב לציין שהעובדים האוקראינים בענף הבניין בישראל, כמו כל העובדים בענף, זכאים לתנאים סוציאליים מלאים ושכר מינימום כקבוע בחוק, כחלק מההסכם הקיבוצי שחל על כלל העובדים בענף, ללא שום הבדל בין ישראלים לזרים.

עם זאת, אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר, מצנן את ההתלהבות: "לא הגיע לנו שום מידע בנושא. זה לא נשמע רציני כי עובדים בענף הבנייה, בעבודות רטובות, הם עובדים מקצועיים בעלי ניסיון רב בתחום ולא כל מי שיגיע לישראל מתאים להשתלב בהן. כיום יש בישראל בענף הבנייה 14,000 עובדים זרים, מתוכם כ-2,500 עובדים מאוקראינה, שכמה מאות מתוכם מעונינים לעזוב כדי להתאחד עם משפחותיהם. כל עובד זר חייב לעבור דרך לשכת המסחר ולא ידוע לנו על יוזמה זו ועד כמה היא רצינית. נשמח מאוד אם יהיו עובדים מקצועים להשתלבות בענף הבניה".

מימין: הכומר פסטור פארק בפגישה עם עולה מאוקראינה במלון קיסר פרמייר. יחצ,
מימין: הכומר פסטור פארק בפגישה עם עולה מאוקראינה במלון קיסר פרמייר/יחצ

הכומר פסטור פארק' שעומד בראש כנסיית "המעשים הטובים" מקוריאה' הגיע בימים אלו לישראל עם צוות עוזרים וצוות תקשורת של הטלוויזיה הקוריאנית להיפגש עם עשרות עולים מאוקראינה שמתאכסנים במלון קיסר פרמייר ירושלים' כדי לסייע ולתרום בקליטתם של העולים מאוקראינה בישראל. הכומר פארק פעל ותרם בעבר רבות לסייע בקליטתם של יהודי אתיופיה בישראל.

שי אסיה, מנכ"ל מלון קיסר פרמייר ירושלים, מציין: "המלון מארח את העולים מאוקראינה ברמה שווה לכל אורחי המלון האחרים, כדי לתת להם אירוח ברמה גבוהה ולסייע בקליטתם בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully