וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משמעות המלחמה באוקראינה: זינוק נוסף במחירי הנדל"ן"

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 10:42

אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבניה: "כ-2,500 עובדים זרים מאוקראינה המועסקים בענף הבניה מתארגנים לעזוב את ישראל כדי להצטרף למשפחותיהם. עזיבתם תגרום להפסקת בנייה של כשליש מהיחידות המתוכננות ל-2022. המשמעות: זינוק במחירים"

הלחימה באוקראינה תפגע קשות בענף הבניה בישראל ותגרום לנזק בלתי הפיך לענף בכך שתעכב את בניית הדירות החדשות בשנת 2022 ותייצר עלייה נוספת במחירי הדירות בישראל. כך סבור אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר בענף הבניה בלשכת המסחר. "כ-2,500 עובדים זרים מאוקראינה המועסקים בענף הבניה מתארגנים לעזוב את ישראל כדי להצטרף למשפחותיהם באוקראינה", אומר ניצן, "מדובר בכ-20% ממכלל העובדים הזרים המועסקים בענף בישראל, ועזיבתם תגרום לנזק בלתי הפיך ולעצירת בניה של כ-15,000 יחידות דיור בשנת 2022 (מתוך סך של כ-50,000 יחידות דיור).

בנייני מגורים בטירת כרמל. ראובן קסטרו
הבנייה תתעכב, דירות לא יימסרו, ייווצרו ביקושים, יהיו עליות מחירים. פרויקט בטירת כרמל/ראובן קסטרו

בענף הבניה בישראל מועסקים כיום כ-14,000 עובדים זרים. זאת, למרות החלטה של שר השיכון בשיתוף שר האוצר, להביאעוד כ-30,000 עובדים זרים. בשל מגפת הקורונה קיים קושי גדול מאוד בהבאת העובדים לישראל, ובפועל בחודשים האחרונים הצליחו להביא רק מאות עובדים זרים חדשים לענף הבניה.

המחסור בעובדים זרים בולט במיוחד משום שהם היחידים שמתמחים בעבודות רטובות בענף הבניה. ההשלכות הן חמורות. "מחסור זה הוא הגורם המרכזי לעליית מחירי הדיור, וזאת משום שיש עיכוב במסירת דירות וחוסר יכולת לעמוד בבנית דירות חדשות", מסביר ניצן. הוא קורא לשרת הפנים איילת שקד לבצע מהלך שעל פניו נראה מרחיק לכת: "יש לפעול מידית בצד הומניטרי להביא לישראל את משפחותיהם של העובדים הזרים מאוקראינה לתקופת המלחמה, על מנת למנוע את עזיבתם".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully