וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפצים את המטבח לפסח? יש הרבה יתרונות, אבל גם כמה מוקשים

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 9:42

פסח כבר ממש כאן ואם אתם רוצים להחליף ולשדרג את המטבח שלכם זה בדיוק הזמן המתאים . אז מה האפשרויות שעומדות בפניכם, מה הסיכונים, כמה זה יעלה לכם והאם זה יכול להעלות את ערך הדירה?

האביב כבר מראה סימני תחייה ואנחנו פסיעה לפני עונת השיפוצים הגדולה, שמגיעה לשיא בימים אלו. כולם רוצים להגיע לפסח נקיים וחדשים, ואחת הדרכים הן להחליף או לשדרג את המטבח. מאז תחילת הקורונה המטבח הוא מלך הבית והוא כבר לא אותו "חדר בישול", אלא גם חדר אירוח, חדר לימודים ומרכז הבית.

ברברה ברזין, בעלת בית ספר לעיצוב, מסבירה שהשאלה הראשונה שעולה היא מה בעצם מפריע לכם במטבח. האם מדובר בתכנון, באחסון או באלמנטים אחרים? "יש לקחת בחשבון שחלל המטבח מכיל הרבה אלמנטים, כמו מים, ביוב, גז, תאורה, חשמל, כיור, ארונות, ולכן צריך להבין מהי מידת השיפוץ שמתאימה לנו ועד כמה היא תואמת את התקציב שברשותנו", היא אומרת, "לפני שנופלים במצולות העצות הטובות של כולם, תעשו בירור אמיתי עם עצמכם, לצד מחקר אודות מחירים, וכמובן ההתאמה לצרכים שלכם".

ברזין מציינת כי גם הגיל משחק תפקיד: "בדרך כלל אנשים אחרי גיל 40 מבינים היטב איזה מטבח הם צריכים, בעוד צעירים יותר לרוב יקריבו את הפונקציונאליות לטובת העיצוב והנראות של המטבח".

עיצוב מעין רהב, בוגרת ביה"ס ברברה ברזין. אביב קורט,
לפני שמשפצים תשאלו את עצמכם מה בכלל אתם רוצים מהמטבח. עיצוב מעין רהב, בוגרת ביה"ס ברברה ברזין/אביב קורט

יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית שיווק ובעלת ניגא שף FOR HOME שמייבאת מטבחי פרימיום לצד מוצרי חשמל פרימיום למטבח, מוסיפה: "המעבר של אנשים מבחינה תפיסתית ממטבח שעשוי נגרות למטבח שעשוי חומרים אחרים כמו נירוסטה או קוריאן בהחלט לא רק מחדשים את המטבח, אלא גם משדרגים את העמידות שלו. התוצאה היא מטבח יותר פעיל ויותר פונקציונאלי. בתקופה האחרונה אנשים התחילו לחשוב איך לשדרג את חווית המטבח מכמה בחינות: תפעולית ובריאותית, לצד עמידות החומרים ורמת ההיגיינה שלהם, מה שמאפשר פעולות אינטנסיביות במטבח".

בהתייחס למחירים מסבירה מוסקוביץ: "בכל העולם חלה עליית מחירים משמעותית של חומרי גלם, מה שמשפיע באופן ישיר על כל שרשרת הייצור של המוצרים, עליית מחיר של מתכות, לצד חוסר בכוח אדם עקב הקורונה משפיעים על המחיר באופן כללי, עניין של כ10-15%. העלייה, אגב, אינה מונעת מהצרכן לחדש ולשפץ את המטבח. הוא מבין את הערך של המטבח לעומת אותה עליית מחירים. מטבח מנירוסטה מאובזר במכשירים מתקדמים וטכנולוגיים מספק הרבה מאוד תועלת ממטבח סטנדרטי וכמובן שיש לזה מחיר".

ניגא שף FOR HOME. יחצ,
מטבח מעוצב ומתוכנן היטב מעלה את שיווי הדירה. מטבח של ניגא שף FOR HOME/יחצ

לפי גורמים בענף, מטבח מעוצב ומתוכנן היטב יכול להעלות את שיווי הדירה בכ-100,000 שקל. כמובן שהשווי נגזר מהחומרים ומאיכות המטבח, כשמטבח מנירוסטה ישפיע הרבה יותר על שווי הדירה. עלותו של שדרוג פשוט הכולל צביעת קירות, החלפת ידיות, הוספת וילון, תמונות או פריטי הום סטיילינג יעלה עד 10,000 שקל, החלפת חזיתות של כל הארונות ומשטחי עבודה תעלה כבר בין 20 ל-30 אלף שקל, כולל העבודה והחומרים, ואילו עלות של מטבח חדש לגמרי נעה סביב 55 אלף שקל ויכולה לחצות גם את הרף של 100 אלף שקל, בלי לקחת בחשבון את העבודות מסביב, דוגמת חשמל, אינסטלציה, החלפת ריצוף, משטחי עבודה ועוד.

אחד החומרים היקרים יותר למטבח הוא פורצלן. איל שימן, מנכ"ל ומבעלי למינם-ישראל, יבואנית חיפוי פורצלן מאיטליה, מסביר: "המגוון הרחב שתעשיית הפורצלן נותנת בתחום הקולקציות למטבחים ובכלל, מספק קשת רחבה של פתרונות אסתטיים והיגייניים למטבח. לאור הקורונה, אם בעבר לקוחות לא היו מתחברים למשטח על קירות במקום אריחי הקרמיקה הנפוצים, הרי שכיום הם מבינים את החשיבות שלהם כי המשטחים בעצם ממשיכים את המראה של המשטח על האי או על השיש, ולצד זה עמידות החומר הפכה את המוצר לפופולרי ולנפוץ במטבח הישראלי. יותר פורצלן במטבח, משמעותו השקעה גבוהה יותר, לצד העובדה שהמטבח גדל משמעותית פר מ"ר - האיים גדלו, שטח העבודה עצמו התרחב, מה שמגדיל את השימוש בגרניט פורצלן במטבח שהפך לחומר דומיננטי בחלל המטבח.

משטחי למינם איטליה. יחצ,
איכות החומר משנה וגם מעלה את ערך הדירה. פורצלן של למינם/יחצ

השלמתם את השיפוץ? יפה, אבל יש גם סיכונים. פנינו לעו"ד אסף ורשה, יו"ר משותף של פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין, שעוסק גם בתביעות בגין ליקויי בניה, והוא שפך מעט אור על הבעיות הנפוצות לאחר שיפוץ מטבחים.

בעיות בארונות - כשלים בארונות המטבח מהווים את אחת מהבעיות השכיחות בשיפוץ מטבחים. לא אחת מתגלות בעיות בבדיקת תקינות הארונות ובאיכות הגימור. לרוב, מדובר על עיוות בפילוס הדלתות, כתמים או ליקויים אסתטיים גלויים או סמויים. יצוין כי קיים תקן ישראלי שמסדיר את אופן בניית והרכבת הארון, שקובע כי החלקים הגלויים לעין, חיצוניים ופנימיים, חייבים להיות מצופים או מחופים בצורה נאותה. לעיתים קרובות, אנו עדים לעבודה חאפרית שבאה לידי ביטוי בציפוי מתקלף, גוונים שונים של הציפוי, קנט פגוע וכו'. כך גם בנוגע לסגירה לא נוחה של הדלתות שנובעת מהרכבה לא נכונה של צירים או ידיות. בנוסף, מאוד שכיח לראות בעלי דירות שמשקיעים עשרות, לעיתים מאות אלפי שקלים בשיפוץ המטבח, אך נאלצים להתמודד עם התנפחות של העץ כתוצאה מנזילה סמוייה או בעיית איטום או לחלופין עקב שימוש בחומרים ירודים.

בעיות בשיש: משטח שיש מורכב לרוב ממספר חלקים שמודבקים זה לזה. לעיתים קרובות נמצא כי המשטחים לא מותקנים באופן אחיד תוך הימצאות רווחים שנובעים מהתקנה לקויה. אנו גם רואים לא אחת התקנה כושלת שבאה לידי ביטוי ביצירת שיפוע הפוך שגורם למים להתנקז בקצות השיש. בעיה נוספת : סדקים בשיש : לרוב, קשה עד בלתי אפשרי לתקן סדק במשטח אבן ולא אחת נוצר מצב בו חייבים להחליף את כל גוש האבן המדובר. מעבר לכך, בעיה נוספת ונפוצה מאוד היא שקיעה של חלק מהשיש, שיוצרת מרווח בין חלק אחד של השיש לחלקים אחרים.

גיליתם בעיה במטבח החדש? כך תפעלו

ישנם מספר דברים שעליכם לעשות בהקדם האפשרי. בשלב הראשון, לתעד את כל הליקויים, הן בכתב והן באמצעות צילום ולהעבירם לחברה ממנה קניתם את המבטח בדרישה לתיקונם ולקבל את התחייבותו לעשות כן. היה והם אינם מעוניינים או מספרים לכם סיפורי סבתא - השלב הבא הוא לפנות לחברה שעוסקת בבדק בית לדירות, בשביל שיוציאו לכם דו"ח מסודר, אותו תצרפו לכתב התביעה שיוגש כנגדה. לא אחת, הוצאת מכתב מאיים מעו"ד, בצירוף אותו דו"ח, ימנעו את הצורך להגיש תביעה ויביאו לסיום העבודות, אולם כפי שקורה לא מעט פעמים, אתם עלולים להיגרר להליך משפטי.

  • עוד באותו נושא:
  • מטבחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully