וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל איחור במסירה: קבלן ישלם 800 אלף שקל לרוכשים

עודכן לאחרונה: 16.2.2022 / 10:22

קורונה? עיכובים בעיריה? לאחר הליך גישור ארוך נפסק הסכום לרוכשים. ומה אתם יכולים ללמוד מהסיפור הזה?

מהתביעה עולה כי הדירות החדשות בקומות 4 ו-5 בבניין, שעלותן מעל ל-2 מיליון שקלים, היו אמורות להימסר להם במהלך שנת 2018, אך הקבלן איחר במסירת הדירות במשך יותר מ-20 חודשים

קבלן ישלם כ-800 אלף שקלים לארבעה רוכשים מכיוון שאיחר במסירת דירותיהם. כך עולה בעקבות תביעה שהגישו הארבעה לבית משפט השלום בהרצליה, באמצעות עורכי הדין ארז אסרף ואורון אבקסיס בפרויקט של תמ"א 38 ברחוב מסריק בבת ים.

מהתביעה עולה כי הדירות החדשות בקומות 4 ו-5 בבניין, שעלותן מעל ל-2 מיליון שקלים, היו אמורות להימסר להם במהלך שנת 2018, אך הקבלן איחר במסירת הדירות במשך יותר מ-20 חודשים. לפני כחודשיים וחצי בית המשפט קבע כי הקבלן יאפשר לרוכשים להיכנס לדירותיהם על אף שלא שילמו את מלוא התשלום האחרון, ובימים אלה אישר בית המשפט הסדר לפיו הרוכשים לא ישלמו את יתרת התשלום האחרון ואף יקבלו פיצוי מהקבלן.

פרויקט תמ"א 38 התחדשות עירונית בעיר בת ים. ShutterStock
אפילו לבית המשפט נמאס מהתירוצים. צילום אילוסטרציה/ShutterStock

קורונה היא לא תירוץ

על פי ההסכם, הקבלן יתן לרוכשים להיכנס לדירותיהם לאחר ששילמו רק כ-20 אחוזים מהתשלום האחרון וכל אחד מהארבעה הפקיד 112 אלף שקלים בקופת בית המשפט. את היתרה, בסך עשרות אלפי שקלים, לא שילמו כלל

רוכשי הדירות תבעו את הקבלן לאחר שלטענתם, הקבלן התנה את מסירת המפתח וכניסתם לדירות בתשלום מלא של התשלום האחרון, ובכך שיחתמו על מסמך לפיו הם מוותרים על האיחורים במסירה. לאור האיחור במסירת הדירות, הרוכשים נאלצו לשלם עבור שכר דירה במשך חודשים רבים ובמקביל נאלצו לשלם את החזרי המשכנתא, מה שהקשה עליהם מאוד מבחינה כלכלית.

לפני כחודשיים, לאחר שבאי כוחם של הרוכשים, עורכי הדין אסרף ואבקסיס, ביקשו מבית המשפט להוציא סעד זמני לפיו הדיירים יוכלו להיכנס לדירותיהם, הצדדים הגיעו להסכם פשרה שזכה לתוקף של פסק דין. על פי ההסכם, הקבלן יתן לרוכשים להיכנס לדירותיהם לאחר ששילמו רק כ-20 אחוזים מהתשלום האחרון וכל אחד מהארבעה הפקיד 112 אלף שקלים בקופת בית המשפט. את היתרה, בסך עשרות אלפי שקלים, לא שילמו כלל.

בא כוחו של הקבלן הודה בבית המשפט באיחור של 16 חודשים, תוך שהוא מציין שהעיכוב נבע בשל מחדלים מצד עיריית בת ים ובשל משבר הקורונה העולמי או מעיכובים הקשורים לרוכשים עצמם. בין היתר ציין כי במשך חודש לא ניתן היה ליצור קשר עם הערייה וכי לאחר מכן, העירייה חזרה לעבודה במתכונת חלקית והפקידה שמטפלת בטופס 4 יצאה לחל"ת. מנגד, עו"ד אסרף טען: "אנחנו לא ראינו אפילו שהייתה איזושהי פניה לאחת הרשויות שממנה ניתן ללמוד שיש עיכוב. בחוזה עם א' כתוב שהדירה תותאם לנכה, ואז אנחנו מגלים שהקבלן פנה לעירייה כדי להוציא היתר מיוחד להקטנת המעלית".

"הקבלנים פיתחו שיטה שבה הם קושרים את ידי הרוכשים"

לאחר הליך גישור ארוך שקיבל בימים אלה תוקף של פסק דין, נפסק שהרוכשים יקבלו חזרה את הסכום שהפקידו בקופת בית המשפט, ובנוסף יקבלו פיצוי כספי מהקבלן. מפסק הדין עולה כי א' קיבלה באמצעות הפיצוי וקיזוז התשלום האחרון סכום של כ-186 אלף שקלים, ד' יקבל סכום של 180 אלף שקלים, נ' כ-250 אלף שקלים ואילו י' כ-130 אלף שקלים. בנוסף, נקבע כי הקבלן מתחייב לתקן הליקויים ברכוש המשותף ובדירות.

עו"ד ארז אסרף העוסק בדיני מקרקעין: "לצערי הקבלנים פיתחו שיטה שבה הם קושרים את ידי הרוכשים בטענות שונות ומשונות, מנסים לעקוף את הוראות החוק בתירוצים שונים ומשונים ובסוף עוד מתנים את מסירת הדירה בחתימה על מסמכי ויתור. חוק המכר (דירות) הינו חוק ששומר על הרוכשים וקיימות בו זכויות שאסור להתנות עליהן. קבלן שיפעל בניגוד ולחוק ויחתים רוכשים על ויתורים בניגוד לחוק, כדאי שיידע שהרוכשים יכולים להגיש תביעה ולבטל הסכמות שנחתמו בניגוד לחוק, שכן קבלת פיצוי בגין איחור במסירה היא זכות שלא ניתן לבטל אותה בשום איום ושום החתמה על הסכם בלחץ".

  • עוד באותו נושא:
  • קבלנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully