וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשראת הקורונה: נמשכת מגמת הנדידה לקיבוצים

עודכן לאחרונה: 7.2.2022 / 8:58

עלייה חדה במספר הפניות: מנתוני חברת 'קורום', המתמחה בהצמחת קהילות ובנייה במגזר הכפרי, עולה כי מגמת העלייה שהתחילה ב-2020 עם פרוץ הקורונה, ממשיכה: "רצון לקיים אורח חיים קיבוצי"

יותר משנתיים עברו מאז פרוץ הקורונה בישראל, ומנתוני חברת קורום הנדסה וניהול עולה כי העלייה בהתעניינות של משפחות מהעיר לעבור לגור בקיבוץ שנראתה בתחילת המשבר - ממשיכה.

נמרוד רבר, מנכ"ל קורום, המתמחה בהצמחת קהילות ובנייה במגזר הכפרי, אומר: "גם היום, בעיצומו של הגל החמישי, אנחנו ממשיכים לראות עלייה של למעלה מ-25% בפניות של משפחות המתעניינות במעבר מהעיר לקיבוץ והפרויקטים של קליטה ובנייה מתמלאים במהירות בגלל הביקוש הגבוה. מדובר במשפחות המחפשות חיי קהילה עם ערבות הדדית, חוסן קהילתי וחיים שלווים במרחב הכפרי. במהלך תקופת הקורונה התחדד אף יותר אצל משפחות אלה הצורך בהשתייכות לקהילה תומכת שדואגת לזולת, מסייעת ומאפשרת הקלה במצב של בידודים בבתים. בנוסף לכך, כאשר עסקים רבים מאפשרים היום לעבוד מהבית, נראה שההחלטה לעבור לגור בפריפריה קלה יותר".

שכונת קדמא בקיבוץ משמר השרון. יחצ,
שכונת קדמא במשמר השרון. חיי קהילה עם ערבות הדדית במרחב הכפרי/יחצ

לאור מגמת העלייה בביקוש, מובילה קורום בחודשים האחרונים פרויקטים של בנייה וצמיחה בקיבוצים ביניהם: שכונת "לוטם" בחולדה שייבנו בה כ-40 יחידות דיור, שכונת "הדרים" בחצור בה נבנים כ-44 יחידות דיור, שכונת "הרקפות" בחורשים בה ייבנו כ-55 יח"ד, שכונת "קדמא" במשמר השרון בה נבנים 26 יחידות דיור ובקיבוץ רעים כ-54 יח"ד.

"פרופיל המשפחות בשכונות הנבנות משתנה בהתאם לאופי הקיבוץ", אומר רבר, "ישנן שכונות מעורבות של בנים ממשיכים ושל משפחות שאינן מהקיבוץ וישנן שכונות של בנים ממשיכים בלבד. אך בשני המודלים אנחנו רואים את השותפות של הנקלטים ואת הרצון להמשיך ולקיים אורח חיים קיבוצי הנשען על ערבות הדדית ותרומה לקהילה לצד חינוך מתקדם וערכי ואיכות חיים כפרית. במהלך תקופת הקורונה לא הפסקנו לבנות ולהצמיח קהילות בקיבוצים ואני שמח על כך שהקורונה לא שיבשה לנו את התוכניות. נכון להיום אנחנו נמצאים בעיצומם של מספר משמעותי של פרויקטים שיאכלסו מעל 250 משפחות בקיבוצים השונים ואנחנו גאים על כך מאוד. אנחנו מקווים שמגמת העלייה של המתעניינים במעבר לקיבוץ תמשיך גם אחרי שהקורונה תיגמר ושחזון הצמחת הקהילות ופיזור האוכלוסייה בפרפריה בכלל ובמרחב הכפרי בפרט ימשיכו להתממש".

  • עוד באותו נושא:
  • קיבוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully