וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הקריסה: השכונה הוותיקה בהרצליה יוצאת למסע התחדשות

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 16:53

פרויקט ההתחדשות העירונית ביד התשעה תקוע, אבל העיריה פתחה שוב את הדלת, החברות היזמיות נותנות כבר עכשיו דמי רצינות ואולי השכונה הוותיקה בכל זאת תשנה פניה

יד התשעה בהרצליה/יחצ

כבר קרוב לשני עשורים מדברים על שינוי פני הערים בשכונות הוותיקות. בהרצליה, למשל, מככבת שכונת שביב, בה המבנים במצב רע והתשתיות רעועות במיוחד.

איך הופכים מקום מוזנח וישן לפנינה? בשנת 2016 יצא "קול קורא" לבוא ולהגיש תכניות מסודרות ומתאימות בהיקפן ובאיכותן עבור שכונת יד התשעה (שביב). חברות הנדל"ן המובילות בישראל ניגשו להתעמק באתגר האדיר הזה. ועדת השיפוט, שכללה בין היתר את ראש העיר ומהנדס העיר, העניקה לשתי חברות - דמרי ו-NBS ישראל, את ציוני האיכות הגבוהים מבין המציעים. הוועדה סברה שאיחוד כוחות בין שתי החברות ייתן את המענה המיטבי, הן מבחינת התכנון הראשוני שהציעו והן מבחינת איתנות פיננסית, ניסיון ויכולות ביצוע באיכות גבוהה תוך עמידה בזמנים, והן נבחרו יחדיו להוביל את תכנון ההתחדשות העירונית בשכונה בשיתוף עם גורמי המקצוע בעירייה.

חשוב להבהיר, לצורך התקדמות בפרויקט התחדשות עירונית בישראל נדרש רוב של 66% מבעלי יחידות הדיור ובשלב מקדמי הגשת תכנית בנין עיר תתאפשר רק עם הסכמת 60% מבעלי הדירות.

אור בקצה המנהרה

בשנת 2019 הקפיאה עיריית הרצליה את קידום התוכנית ביד התשעה. בפרסום שהפיצה העיריה נכתב כי "על אף מאמצים ניכרים מצד העירייה ליישום המהלך, ועד השכונה של יד התשעה פועל כדי להכשיל את התכנית באמצעים שונים". בתחילת מאי 2021 הודיעה העירייה לדמרי ו-NBS כי ההסכם עימן לתכנון השכונה מבוטל. תושבי השכונה ודיירי המתחם ברחוב הר שומרון הגישו לעירייה בקשה להמלצה להכרזה מקדמית על המתחם שלהם לפינוי בינוי. במענה לבקשה הודיעה העירייה לתושבי יד התשעה, כי במידה ויראו שיש הסכמות מצד 40% מבעלי הדירות בשכונה בפיזור סביר, הרי שהיא תשוב ותקדם את תכנון השכונה.

כעת, זהו האתגר העומד בפניהם. חתימות חוזים שיוכיחו לעירייה כי 40% מהדיירים מעוניינים בפרויקט, תוכל להרים שוב את הפרויקט.

עד שתיפול הכרעה בין הדיירים, דמרי ו-NBS פועלות לתחזוקת המבנים המטים לפול ומוכנות לממן עד 100 אלף שקל לתחזוקה מפני החורף, המביא איתו הצפות ודליפת מים. זאת, עוד לפני שמדברים על הסכנה מפני רעידות האדמה, העשויות ממש לפרק את המבנים בשכונה הוותיקה.

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully