וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ביטול תמ"א 38 עלול לעלות בחיי אדם בעתיד הקרוב"

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 11:29

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב מזהיר מפני ביטול תמ"א 38 באוקטובר: "היחידים שלא היו מרוצים מתמ"א 38 הינם ראשי העיר שלא ראו רווחים מספיק טובים מהפרויקטים"

רעידת האדמה בצפון. 23 בינואר 2022/תמונות גולשים. שימוש לפי סעיף 27 א'

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב יוצא הבוקר (א') נגד ביטול תמ"א 38, ביטול אשר יכנס לתקוף בחודש אוקטובר הקרוב. "היחידים שלא היו מרוצים מתמ"א 38 הינם ראשי העיר שלא ראו רווחים מספיק טובים מהפרויקטים", הוא טוען.

עם פרסומה של רעידת האדמה הראשונה בישראל לשנת 2022 הלילה, ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים קורא לא לבטל את תכנית תמ"א 38, אשר צפויה להתבטל כבר באוקטובר הקרוב.
לטענת סיב, ביטול התכנית תהיה בכייה לדורות ואף עלול לסכן חיי אדם בעתיד הקרוב והרחוק גם יחד. "לכל מי ששכח אני מזכיר, התכנון המקורי של תמ"א 38 היה חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, המציאות הכריחה את התכנית לשפר במקביל את תנאי המגורים ולהוסיף יחידות דיור ובכך לממן את חיזוק הבניינים". סיב מוסיף ואומר: "ראשי הערים שהיו מקורבים למנהל התכנון והרשות להתחדשות עירונית השפיעו על מקבלי ההחלטות לבטל את התכנית ובכך להפקיר את הציבור שנכון לכרגע אין לו פיתרון מקיף במאת האחוזים לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה ובכלל".

ערן סיב. יחצ,
ערן סיב/יחצ

בהתאחדות קבלני השיפוצים שמונה למעלה מ-1,800 קבלני שיפוצים רשומים בישראל, מספרים כי על פי הערכות המומחים, מעגל העבודות של תמ"א 38 מהווה כיום למעלה מעשרה אחוזים מענף השיפוצים ככלל. עוד הוסיפו בהתאחדות כי, על פי בדיקת ההתאחדות מול הקבלנים למעלה מ-85% מדיירי הבניינים בפרויקטים של תמ"א 38 ממשיכים לשפץ לאחר מכן את ביתם במהלך העבודות. וביטול התמ"א תהווה פגיעה קשה לענף השיפוצים המתאושש מהקורונה. "אנשים שוכחים שאנחנו אחרי שנתיים של קורונה, שנתיים בהן נלחמנו להיות ענף חיוני, הייתה ירידה של עשרות אחוזים בענף, אנשים פחדו להכניס קבלני שיפוצים הביתה בעקבות המגיפה והעדיפו לשפץ בעצמם" אומר סיב ומוסיף: "הפגיעה בענף היא חלק מפגיעה גדולה יותר של שלל בעלי מקצועי כגון עורכי דין, שמאים, יבואנים, קבלנים ועוד אשר מתפרנסים מפרויקטים שונים של תמ"א 38".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully