וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לטרנד העשירון העליון: "דירת מעטפת"

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 10:39

המושג "דירת מעטפת" נולד לפני מספר שנים, והוא רלוונטי בעיקר לדירות יוקרה. למה?

דירה מקבלן היא עסק מורכב. מה אנחנו קונים? מה כולל המחיר? כמה נצטרך להוסיף אחר כך?

אלה נושאים שמטרידים כל רוכש. נושא אחד מעניין במיוחד הוא דירות המעטפת. המושג נולד לפני מספר שנים, והוא רלוונטי בעיקר לדירות יוקרה. למה?

עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
עולה הון, ההמתנה ארוכה - וזה שווה. דירת מעטפת בעיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

"הקבלן לא רוצה להתעסק עם עשרות דיירים", מסביר המעצב ניצן הורוביץ, "משמעותה של ההתעסקות היא הרבה מאוד שינויים בכל דירה ודירה ועיכוב בבנייה. דירות מעטפת אופייניות בעיקר ליוקרה, הלקוחות מקבלים את הדירה במצב של מעטפת והשיפוץ טוטאלי. זו האופציה המועדפת והמשתלמת ביותר ללקוח, בעיקר לקוחות היוקרה, כי היא מאפשרת מקסימום גמישות לרוכש. הלקוח בוחר את ספק המטבח, הסניטריה, התאורה, כל האופציות פתוחות בפניו".

עוד מסביר הורוביץ, כי במעט מאוד פרויקטים פחות יוקרתיים ניתנת האופציה לקבלת דירת מעטפת. במקרה כזה, שבו הדייר רוצה לשפץ אך לא ניתנת לו האופציה של דירת מעטפת, הוא מקבל את המפתח ואז מתחיל את השיפוץ. הוא כמובן קובע ובוחר את אנשי מקצוע, הספקים, ורמת הגמרים. זאת ועוד, במקרים אלו הרוכש מבקש מהקבלן שלא לכלול בדירתו את המטבח, הסניטריה, הפרקט, או כל גמר שמהווה את הסטנדרט בקבלת הדירה ועבור זה הוא גם מקבל זיכוי כספי. "אני כמעצב נכנס לתמונה הרבה לפני קבלת המפתח. הרעיון הוא לקבל מפתח ולצאת לדרך אחרי סגירות עם בעלי מקצוע, אחרי רכישות, אחרי תכנון. הזמן שלי להיערך, להוציא מפרטים, להוציא כתבי כמויות וכו', תהליך שלוקח בערך חצי שנה לפני קבלת מפתח, ולאחר מכן זמן השיפוץ".

הוא מסביר כי "עבור דירת מעטפת של 70 מ"ר נדרשים 3 חודשי הכנה ו-4 חודשי ביצוע, ובדירת מעטפת של 300 מ"ר זמני ההכנה והשיפוץ מתארכים ויכולים גם להכפיל את עצמם".

משטחי למינם. יחצ,
כלפי חוץ הן נראות אותו דבר, אבל הפנים מותאם אישית. עיצוב של למינם/יחצ
עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
התוצאה מרהיבה. עיצוב ניצן הורוביץ/עודד סמדר

לא מביישות וילה בסביון

לדבריו של הורוביץ, "מי שבוחר בדירת מעטפת הוא לקוח שרוצה לבצע שינוי מהותי יותר ומעוניין להשקיע בדירה, על כל המשתמע, כאשר השמיים הם הגבול. זה האינטרס של הקבלן לא להתעסק עם השיגעונות של הדייר, כך שלרוב בפרויקטים מסוג זה מאשרים לדייר לקבל דירת מעטפת. חשוב לציין שבבניינים סטנדרטיים אין כמעט אפשרות לקבל דירת מעטפת, יש סטנדרט ומפרט מסוימים ועל פיהם הקבלן עובד".

אייל שימן, מנכ"ל ומבעלי למינם-ישראל, מוסיף: "דירות מעטפת הן דירות יוקרה שלא מביישות וילה בסביון או בהרצליה פיתוח. אלו דירות מרהיבות ביופיין, שמשדרות הרבה יוקרה וסטייל. הדייר השקיע בהן על מנת שהתוצאה תותאם בדיוק למידותיו. כל דירה בפרויקט כזה היא שונה לחלוטין, כלפי חוץ הן נראות אותו דבר, אולם הפנים מותאם עד הפרט האחרון לכל דייר".

עוד מסביר שימן, כי דירות המעטפת הן אופציה מצוינת למי שלא מעוניין במפרט שהקבלן מציע, שהוא בדרך כלל סטנדרטי: "בפרויקטי יוקרה הסטנדרט גבוה, אולם עדין הרבה דיירים דווקא בפרויקטים כאלו מעדיפים ליצור את דירת חלומותיהם ללא מגבלה".

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully