וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכשו דירה להרחבה ונתבעו על ידי השכנים. מה פסק בית המשפט?

עודכן לאחרונה: 20.1.2022 / 13:43

יש לכם זכויות והחלטתם להרחיב את הדירה? דעו שהשכנים יכולים לתבוע אתכם. לפחות פסק דין מהימים האחרונים עושה קצת סדר ונושא בשורות טובות לבעלי הזכויות

בפסק דין מעניין שניתן לאחרונה על ידי השופטת כוכבה לוי בבית המשפט השלום בתל אביב, היא עושה קצת סדר בכל הקשור לדירות להרחבה. כעת, מי שקונה דירה להרחבה יוכל אולי לישון בשקט.

בעלי דירה בקומת הקרקע בבית משותף בשכונה הגישו תביעה בסכום של 540,000 שקל כנגד בעלי הזכויות בדירת הגג, בטענה לשימוש בזכויות הבניה על ידם, תוך הרחבת דירתם, בניית מרפסת גג מחופה ומניעת הזכות מהתובעים לעשות שימוש בגג, בעוד הם, לעומת זאת, לא מימשו את זכויות הבניה לבניית מרתף.

גבעתיים. ראובן קסטרו
רוצים לבנות על הגג? כל עוד יש אישורים אתם יחסית מוגנים, ועדיין - יש סיכוי שהשכנים יגררו אתכם לבית המשפט/ראובן קסטרו

בית המשפט דחה את התביעה, וקבע כי את האיזון יש לערוך לפי מצב הזכויות והאפשרויות לבניה ולא לפי הזכויות שמומשו בפועל. לכן, נקבע כי אחוזי הבניה הבלתי מנוצלים במרתף, שאפשריים ליישום רק על ידי התובעים, הם בעלי ערך כלכלי לתובעים ואותם יש לאזן מול זכויות הבניה שמימשו הנתבעים בפועל.

עו"ד מיכל סער, אשר ייצגה את הנתבעים, טענה כי המועד לבחינת שווי הזכות לבניית מרתף אינו מועד עתידי, אלא במועד התביעה לאור השווי הכלכלי הניכר של זכויות הבניה, שבא לביטוי הן במחיר הנכס במידה והתובעים יבקשו למוכרו והן במימוש זכותם לבנות את המרתף. בית המשפט אף קיבל חלקית את טענות הנתבעים בתביעה שכנגד שהוגשה על ידם, וחייב את התובעים לשלם לנתבעים פיצוי משמעותי. הוא קבע כי התובעים מררו את חייהם של הנתבעים, למרות שטרם רכישת הנכס נתנו את ברכתם לרכישה על ידי הזוג הצעיר שבכוונתו להרחיב את הדירה, אך לאחר מכן הפכו את עורם, הגישו התנגדויות ולפיכך הטעו את הנתבעים.

בית המשפט חייב את התובעים בהוצאות משפטיות בסך של 94,770 שקל - כחמישית מסכום התביעה.

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully