וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הייטקיסטים קונים בית? הצדדים שלא הכרתם

רועי קנר, טור אורח

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 11:04

אם עד לא מזמן התאפיין שוק דירות היוקרה ברוכשים מבוגרים יותר, ההייטקיסטים נכנסו חזק לתמונה. מה ההעדפות שלהם, כמה דירות הם רואים לפני בחירה (רמז: הרבה יותר מכם) והאם הסטיגמות לגביהם נכונות? מומחה לשיווק נדל"ן יוקרה מגלה את הצדדים שלא הכרתם

רבות דובר על ההייטק הישראלי, על חשיבותו למשק הישראלי ותרומתו לכלכלה, אך טרם דובר על התופעה ההולכת וגוברת לאחרונה שמתרחשת לאור גלים אדירים של גיוסי כספים, אקזיטים והנפקות בהייטק, שבמסגרתה מתעשרי טק צעירים צובאים על נכסי יוקרה בישראל.

מה אותם מתעשרים חדשים וצעירים מחפשים כשהם באים לרכוש דירות יוקרה? מה מעניין אותם ומה חשוב להם?

דירות יוקרה. ג'וזף גולדסמית,
כולנו חולמים על בית כזה, במיוחד אם עד לא מזמן גרנו עם ההורים/ג'וזף גולדסמית

מדלגים כבר לשלב הבא

מדובר באנשים צעירים ואף צעירים מאוד, בדרך כלל משנות ה-30 המוקדמות ועד לתחילת-אמצע שנות ה-40. זהו גיל חריג בתחום נכסי היוקרה

בכל הקשור להליך הרכישה, רוכשי דירות יוקרה מתחום הטק עוברים תהליכים דומים למה שיעברו רוכשים מכל תחום אחר. גם הייטקיסיטים יחפשו דברים כמו מיקום ביחס לעבודה, גישה לצירים מרכזיים ותחבורה ציבורית וקרבה למוסדות חינוך טובים. עם זאת, מניסיון יש מספר דברים שמבדילים רוכשי דירות יוקרה שמגיעים מתחום הטק לעומת רוכשים אחרים.

ראשית, הגיל. מדובר באנשים צעירים ואף צעירים מאוד, בדרך כלל משנות ה-30 המוקדמות ועד לתחילת-אמצע שנות ה-40. זהו גיל חריג בתחום נכסי היוקרה. אם עד לפני לא כל כך הרבה זמן סוג הלקוחות שהיה פוגש היו גברים עם שיער לבן ונשים בתלבושת אלגנטית, היום הם פוגשים אנשים צעירים עם ג'ינס, טי שירט וכפכפים. מצד אחד זה מרענן, ומצד שני הם מבינים שהתחום עובר מהפיכה בכל הקשור לזהות וגיל הרוכשים, ויש להתכונן לכך בהתאם.

כמו כן, בניגוד לגישה המסורתית שבה זוגות צעירים רוכשים דירה הראשונה כמין "דירת התחלה" ומתקדמים משם, רוכשי דירות יוקרה מתחום הטק מדלגים כבר לשלב הבא, ואפילו לזה שאחריו. הם, אמנם, שוכרים דירות קטנות בתל אביב, לפעמים עד לשלב האקזיט\הנפקה ואפילו אחריה, אבל בשלב הרכישה הם שמים את זה מאחוריהם ו"יפצו" את עצמם על העבודה הרבה והשנים הארוכות בדירה קטנה בשכירות, או אפילו בבית ההורים. מצבם הכלכלי מאפשר זאת והם גם מבינים שהם בשיפור מתמיד מבחינה פיננסית, כך שאין טעם להתחיל במשהו "צנוע".

דירות יוקרה. מושיק שמע,
להקפיד עד הפסיק האחרון/מושיק שמע

מתייחסים לרכישה כמו לפרויקט חשוב בעבודה

כמה דירות הם יבחנו? הם סבלניים מאוד. בעוד שזוגות בעלי יותר ניסיון יראו 4-5 בתים ויסגרו, הם יכולים לראות גם 30 ו-40 נכסים ולא לסגור עד שימצאו המקום שעונה על דרישותיהם, גם אם זה ייקח שנה ויותר מכך

אז מה מייחד את אנשי ההייטק מרוכשים אחרים? אחד הדברים שמבדלים אותם הוא המחקר המקדים שהם משקיעים טרם הרכישה, שמתבצע פעמים רבות עבור מספר נכסים במקביל, לפעמים עשרות. רבים מהם מתייחסים להליך הרכישה כמו לפרויקט חשוב בעבודה. בהתאם, הם יתמקצעו בכל פרט ופרט בנוגע לבית וסביבתו, מרמת השכונה והרחובות השונים בה ועד לרמת הפנלים. הם יישבו על הכול שעות רבות, יירדו לרזולוציות הנמוכות ביותר, יערכו המון בדיקות, יבנו טבלאות אקסל, ישאלו ויתעקשו לדעת כל דבר קטן ולא יוותרו עד שיקבלו תשובה שתניח את דעתם. הם חרוצים, סבלניים מאוד ורגילים להתמודד עם הרבה DATA. הבדיקות יכולות להתפרש על פני חודשים רבים. לבעלי דירות ויזמים קשה עם הליך כזה כי הם לא רגילים לזה. הם מכירים את ההליך של לבוא פעם-פעמיים-שלוש לנכס ואז לסגור, ולפעמים זה נראה להם כמו קטנוניות ואגרסיביות. גם בעבודה איתי כמתווך, אני נבחן על ידם כל הזמן, חייב להציג ידע גבוה, להיות מדויק מאוד, להיות סבלני וללוות אותם בעשרות נכסים. בסוף הדרך הם בדרך כלל יצמצמו את הרשימה שבנו ויבחרו ממנה את הנכס הנבחר.

אז מתי הם ניגשים לאיש מקצוע ומתחילים בתהליך? הפניה תהיה ברגע שיבינו באילו אזורים, פחות או יותר, הם רוצים לגור. לרוב הם יודעים מבעוד מועד, הם התכוננו להצלחה. כמה דירות הם יבחנו? הם סבלניים מאוד. בעוד שזוגות בעלי יותר ניסיון יראו 4-5 בתים ויסגרו, הם יכולים לראות גם 30 ו-40 נכסים ולא לסגור עד שימצאו המקום שעונה על דרישותיהם, גם אם זה ייקח שנה ויותר מכך.

דירות יוקרה. ג'וזף גולדסמית,
יודעים איך חיים אנשים ברמתם בחו"ל - ומנסים להתקרב לסטנדרט/ג'וזף גולדסמית

מטבח גדול או חדר קולנוע?

אנשים רבים נוטים לחשוב משום מה שמדובר באנשים יותר "מרובעים", שיסתפקו בבית צנוע וגינה קטנה. ההפך הוא הנכון. הם אמנם סולדים מכל דבר שקשור לתרבות ה"שופוני" ומאוד פרטיים, אך בהחלט מעריכים איכות חיים גבוהה. רבים מהם גם עבדו בחו"ל ויודעים היטב כיצד חיים שם אנשים ברמתם. הדברים הספציפיים שחשובים להם הם בעיקר מרחב, חלל עבודה מרווח, מרפסת או חצר גדולה, בריכה כמובן, אם אפשר, וגם איכות החומרים והנראות הכללית של הבית.

כמובן שיש גם בקשות מטורפות, אך ה"טירוף" מתבטא בעיקר בהגבלות הגיאוגרפיות, שמגיעות לפעמים ל- 2-3 רחובות. לדוגמא, דרישה למציאת פנטהאוז ענקי עם בריכה ברחוב גורדון או פרישמן בלבד בתל אביב, ואך ורק במספרים הראשונים ברחוב שקרובים יותר לים. מצאת משהו מושלם במספר קצת יותר גבוה? המקום נפסל.

רועי קנר הוא מומחה לשיווק נדל"ן יוקרה המייצג לקוחות רבים מתחום ההייטק. בעברו שימש כעו"ד בתחום ההייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully