וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בתחום המשרדים: הנדל"ן מרקיע שחקים. באיזו עיר כבר לא תמצאו משרדים פנויים?

וואלה! נדל"ן

10.1.2022 / 8:45

מחקר שוק של חברת CBRE ישראל בנושא ענף המשרדים והמסחר ברבעון הרביעי של 2021, קובע שדמי השכירות למשרדים בתל אביב עלו ברבעון זה ב-13% למחיר שיא של 122 שקל למ"ר. סך העלייה השנתית - כ-28 אחוז

מחקר שוק של חברת CBRE ישראל בנושא ענף המשרדים והמסחר ברבעון הרביעי של 2021, מעלה כי דמי השכירות למשרדים בתל אביב עלו ברבעון זה ב-13% למחיר שיא של 122 שקל למ"ר. סך העלייה בדמי השכירות למשרדים בתל אביב בשנת 2021 עומד על כ-28%.

גם ברמת גן המחירים גבוהים. דמי השכירות עלו ב-5% ל-86 ₪ למ"ר. בהרצליה דמי השכירות עלו ב-6% ל-88 שקל למ"ר, בנתניה ב-4% ל-47 שקל למ"ר. ברעננה ובפתח תקווה דמי השכירות לא עלו ברבעון הרביעי.

תל אביב רחוב קפלן, מתחם שרונה, הקריה. ראובן קסטרו
גם התחום הזה מתחיל להיות עמוס. משרדים בתל אביב/ראובן קסטרו

תפוסת המשרדים כמעט מלאה בתל אביב וברמת גן (97%), בהרצליה היא עומדת על 94%. ברעננה, ירושלים, חיפה ורחובות התפוסה עומדת על 87-89%.

הביקוש הגדול למשרדים גורם להתעוררות ביקוש בענף חללי העבודה המשותפים בתל אביב, הרצליה וביישובי הפריפריה. האופטימיות באשר לעתיד הענף באה לידי ביטוי בשטחי התחלות הבנייה בשלושת הרבעונים הראשונים בשנה, מול שטח גמר הבנייה באותה תקופה - פער של למעלה מ-44% ב-2020 וב-2021.

ירון שחר, מנהל מחלקת השקעות ומחקר ב-CBRE ישראל: "ברבעון 4 בשנת 2021 נרשמה ירידה בשיעורי התשואות בתחום המשרדים. להערכתנו, ירידת התשואות תימשך גם בשנה הקרובה, וזאת לצד עלייה בדמי השכירות באזורי הביקוש. אנו צופים שערוכים ניכרים (בהיקף מצטבר של מיליארדי שקלים) בדוחות הכספיים של חברות הנדל"ן המניב.

נתונים בשוק המשרדים. יחצ,
דמי שכירות ושיעורי תפוסה לפי ערים/יחצ

"בתחום המסחר ברבעון זה נרשמה יציבות הן בשיעור התפוסה והן בדמי השכירות. זהו הענף שחווה הפגיעה הקשה יותר בשנה האחרונה בדגש על הקניונים. מרכזי הקניות הפתוחים נפגעו פחות ואף יצאו 'נשכרים' מכך שהקניות בתקופת הסגרים על הקניונים נותבו אליהם. מחד, חלו הגבלות על הקניונים שהכבידו על שוכרים דוגמת: פוקס, קסטרו ובריל וחלקם המיר הקניות הפיזיות בקניות אונליין, מנגד חלק ניכר מאזרחי ישראל המיר חופשותיו וקניותיו בחו"ל בקניות בארץ. למעשה, בחלוף שנה ענף זה טרם התאושש - דמי השכירות ברוב הערים חזרו כעת לרמתם מלפני שנה".

נתונים בשוק המשרדים. יחצ,
תפוסה ממוצעת לפי ערים/יחצ

עסקאות בולטות ברבעון רביעי

  • קבוצת אמות השקעות בשליטת קבוצת אלוני חץ השלימה רכישת הפארק הלוגיסטי בצריפין מהחברה לניהול קופת תגמולים ופנסיה של עובדי הסוכנות היהודית- גובה ההשקעה 1.52 מיליארד שקל.
  • דלתא והחברה לנכסי קיסריה יקימו מרלו"ג בשטח 17 דונם בעלות 200 מיליון שקל.
  • עוד באותו נושא:
  • משרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully