וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות או הימור פרוע? כך תיראה 2022 בשוק הנדל"ן הגלובלי

ניר סמוכה, טור אורח

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 10:11

חוסר הוודאות המשיך ללוות ב-2021 את שוק הנדל"ן העולמי. איפה נרשמו העליות הגדולות ביותר ומהן המגמות הבולטות ל-2022 ואיזו מדינה נמצאת בראש היעדים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לצמיחה

על רקע כניסת המגיפה לשנה השנייה שלה, המשיך ללוות את שוק הנדל"ן העולמי חוסר וודאות ורמת תנודתיות גבוהה. אך למרות ההשפעות החיצוניות, השוק העולמי צמח עם גידול שנתי של 9% והיקף השקעות שנתי של 10.5 טריליון דולר. בראש היעדים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר נמצאות ארה"ב, בריטניה, מיד אחריה יפן ובמקום הרביעי השנה נמצאת גרמניה אשר תפסה את מקומה של סין הראש המדינות המבוקשות ביותר להשקעה.

שכונת פרברים ביוסטון טקסס. ShutterStock
זינוק בהשקעות. יוסטון, טקסס/ShutterStock

במבט קדימה, אנו מזהים שלושה אפיקים ומגמות משמעותיות בהשקעות הנדל"ן אשר אפשר להעריך כי יתפסו תאוצה גם בשנת 2022.

  • א. צמיחה וביקוש לנכסי מגורים (Residential) ומשפחתיים Multi-Family)) - מחירי הבתים בשנת 2021 ביצעו זינוק היסטורי בשווי של 7.9% (מדובר למעשה בקפיצה הגדולה ביותר בשוק מאז משנת 1987). בשנה בה עבודה מרחוק הפכה לעניין מן השגרה, השקעות באזורים בהם הדיירים קיבלו תשתית תחבורה מתקדמת, מרכזי קניות גדולים וכמובן גישה רחבת פס ומתקדמת לשירותי אינטרנט - הפכו להיות יעדים מבוקשים להשקעה. כמו כן, זרמו ביקושי השקעות למדינות בהם יש אפשרויות לרכישה של שטחים גדולים במיוחד למגורים כמו למשל במדינת טקסס, שמובילה בתחום ההשקעות בדגש על יוסטון וכן מדינות דוגמת טנסי, אוהיו, פלורידה ודרום קרולינה. באירופה, היעדים הבולטים להשקעה מובילות לוקסמבורג, עם גדילה בהשקעות של 9.6% יחד עם שאר המדינות האירופיות שמובילות מסורתית את רשימת היעדים להשקעה ובראשם גרמניה, בריטניה וצרפת.
  • ב. הופעת השקעות אימפקט בנדל"ן - בהשפעת משבר האקלים, הענף חווה גידול של כ15% בהשקעות בנכסים ידידותיים יותר לסביבה וזכו לכינוי "השקעות אימפקט". לכך תרמו גם מהלכי רגולציה במרבית המדינות המערביות בקטגוריית הנקראית ESG (Environmental , Social, Governance)וחוקים רבים בתחום קיימות מגורים והפחתת פליטות גז. כך, במהלך 2021 בוצעו עסקאות ם בשווי של 40 מילארד בהשקעות אימפקט. מגמה זו גם באה לידי ביטוי באופן בו משקיעים משווקים את ההשקעות שלהם היום ומשווקים על דגלם את אופי ההשקעה והשפעתו על העולם.
  • ג. תאוצה של מרכזים לוגיסטיים - שנת 2021 סימנה גם נהירה של הון - בעיקר מקרנות נדל"ן זרות - לכיוון מרכזים לוגיסטיים. ההערכה היא כי ההשקעות במרכזים לוגיסטיים בארה"ב בשנה האחרונה היו בשווי של מעל 50 מיליארד דולר. אטרקטיביות במיוחד היו השקעות במקומות עם גישה תעבורתית לנמלים ולים למשל בהשקעות בקליפורניה ופנסילבניה.

עוד בוואלה!

וכמה שווה הדירה שלך? עסקאות הנדל"ן של השבוע

לכתבה המלאה
מתחם מולטי פמילי בעיר ג'קסונוויל פלורידה. ShutterStock
פריחה במתחמי מולטי פמילי/ShutterStock

הסרת חסמים

תהליך קבלת ההלוואות תזרים שבעבר לקח מספר שבועות היום באמצעות השימוש בטכנולוגיות הפינטק מאפשר קבלת הלוואות לתזרים תוך ימים ספורים

גורם נוסף שהשפיע על צמיחתו המואצת של השוק בשיעור של 5.8% הוא כניסה של שחקנים חדשים באמצעות טכנולוגיית הפינטק המאפשרת ליזמים דלת השקעה במקומות בעולם שלפני כן היו מחוץ להישג ידם. בעידן החדש בו עסקאות ואנשים עובדים מרחוק, אופן העברת תשלומים באופן ידני אינו רלוונטי עוד - הטכנולוגיה מאפשרת ביצוע העברות כספים והמרות גלובליות - ובכך מנגישות את ההשקעות כמעט בכל מטבע מקומי בכל זמן ביממה וללא גבולות גיאוגרפיים ויחסית מעט רגולוציה שעד כה היוותה חסם שהקשה על ביצוע עסקאות גלובליות.

המספרים שלנו מעידים על קבלה של 50% מתשלומי המשקיעים מוקדם יותר בעקבות השימוש במערכת ובכך מאפשרים תזרים וקבלת הנחות על תשלום מוקדם יותר לספקים וחסכון של מאות דולרים בשנה. כמו כן 58% מהיזמים שלנו מעידים על שיפור מערכת היחסים בינם לבין המשקיעים ובכך הגדלת היקף ההשקעות המשותפות.

יש גם שיפור מהותי בזמני האישור ומהירות וקבלת הכספים הגלובלית באופן דיגיטלי ולא ידני שלעיתים כל התהליך אורך מספר שבועות והיום נערך תוך 48 שעות אם לא מהר יותר. המעבר לדיגיטל מציע תעריפים אטרקטיבים וחסכון משמעותי מאוד מהמחיר המוצע היום ע"י הבנקים. כמו כן תהליך קבלת ההלוואות תזרים שבעבר לקח מספר שבועות היום באמצעות השימוש בטכנולוגיות הפינטק מאפשר קבלת הלוואות לתזרים תוך ימים ספורים.

לסיכום: חושבים חיובי

אנחנו צופים כי למרות שסיומה של מגיפת הקורונה לא נראה באופק, הרי שהשוק ימשיך במגמה החיובית. כך יתרמו גם כניסת הזדמנויות חדשות ובעיקר השינויים הטכנולוגיים וחברות הפינטק אשר כבר פועלים בשוק הנדל"ן שנחשב כמי שמשתרך אחר תחומים פיננסיים מקבילים דוגמת ענף הביטוח. כספי ההשקעה שעוברים תהליך של שחרור מעולם השמרני של הבנקים לעולם הטכנולוגיה של הפינטק מה שמאפשר מעברים בין גבולות ומחזק את התקדמות העולם לשיתוף השקעות פתיחת הזדמנויות לכפר פיננסי גלובלי.

היום קבלת החלטות חכמות מבוססות דאטה ייחודי ותובנות חשובות הופך להיות קריטי מתמיד על מנת שכל המעורבים בעסקה יוכלו לקבל החלטות שקופות יותר, רווחיות יותר ויעילות יותר.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל של חברת הפינטק הישראלית Achieved המספקת מגוון פתרונות פיננסיים דיגיטליים מתקדמים למשקיעי נדל"ן

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully