וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגדל הגבוה בישראל יוצא לדרך: התקבל היתר בניה למגדל הספירלה

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 16:55

עם השלמת בנייתו, בהיקף השקעה כולל של כ-2.6 מיליארד שקל, הוא יהיה המגדל הבנוי הגבוה בישראל. במסגרת הפרויקט, שייבנה על בית ידיעות אחרונות, ישודרג המרחב העירוני המקיף את מרכז עזריאלי ויושם דגש על תנועה רגלית ושימוש בכלי תחבורה ירוקים

ציון דרך משמעותי בדרך להקמת המגדל הגבוה בישראל. בסוף השבוע החליטה הועדה המקומית בתל אביב לאשר מתן היתר בנייה בתנאים להקמת מגדל הספירלה של קבוצת עזריאלי. בימים אלה מסתיים שלב עבודות הדיפון והחפירה ובחודשים הקרובים יחלו עבודות הקמת המרתפים והבניה מעל פני הקרקע.

מגדל הספירלה יכלול 91 קומות ויתנשא לגובה של 350 מטרים. עם השלמת המגדל בעוד כ- 4 שנים, הוא יקטוף את תואר המגדל הגבוה בישראל, תואר אשר שמור היום למגדל עזריאלי שרונה. שטח המגדל כולל 150 אלף מ"ר הזהים לשטחם של שלושת מגדלי עזריאלי הקיימים. במגדל 6 מפלסי חנייה תת קרקעיים וקומה נוספת מסחרית אשר מחוברת ישירות לתחנת שאול המלך של הקו האדום. מעל הקרקע, יכלול המגדל קומות מסחר בבסיסו, קומות משרדים עד מחצית המגדל, מעליהן קומות מגורים להשכרה הכוללות 171 יחידות דיור, ובחלקו העליון מלון הכולל כ-250 חדרים. בקומות 90-91 תוקם מסעדת שף ובר פתוח, עם תצפית של 360 מעלות, ממנה ניתן יהיה להשקיף מזרחה עד ירושלים.

עזריאלי ספירלה. הדמיה: KPF,
כך היא תיראה. הספירלה של עזריאלי/הדמיה: KPF

מתכנני המגדל הינם חברת KPF אשר תכננה 6 מתוך 10 גורדי השחקים הגבוהים בעולם, בשיתוף פעולה עם האדריכל המקומי משה צור יצרו עיצוב אשר מהווה השלמה למרכז עזריאלי הקיים ועדיין ייחודי בפני עצמו. תכנון מגדל הספירלה שואב השראה מהפיתולים המאפיינים קונכיית חילזון ומנסה להתחקות אחר צורתם הטבעית. עוד שואב התכנון השראה מהמגילות המקראיות העתיקות והאופן בו הן נמתחות כלפי מעלה. כל אלה הביאו לבחירה בצורת הספירלה כמוטיב המרכזי בתכנון המגדל באופן שידמה צעיף המתפתל סביב הבסיס הקיים ושלושת המגדלים המרכיבים כיום את מרכז עזריאלי תל אביב, וממשיך כמגילה המטפסת במעלה המגדל החדש.

במסגרת תכנון הפרויקט ישודרג המרחב העירוני המקיף את מרכז עזריאלי תל אביב, תוך מתן תשומת לב מרבית לתנועה רגלית ולשימוש בכלי תחבורה ירוקים. בהתאם לכך, תיבנה הקבוצה עבור הציבור מעברים רחבים ונוחים למעבר הציבור בין הרכבת הקלה לרכבת הכבדה; יורחבו המדרכות בעוטף הפרויקט לטובת שבילי אופניים ופרגולות הצללה; תפותח טיילת רחבה לטובת הולכי רגל ורוכבי אופניים בצד המערבי של נתיבי אילון ויוקמו חניוני אופניים לטובת הציבור עם 400 מקומות חניה חינמיים.

הפרויקט אושר תוך תיאום הדוק עם צוותי התכנון מעיריית תל אביב והפרויקטים הגובלים: שדרת הקריה, אגן איילון, ופיתוח טיילת איילון. בתוך כך, קבוצת עזריאלי תעביר לעירייה סך של 21 מיליון שקל לטובת פארק קירוי איילון. הפרויקט יבנה בסטנדרט הגבוה ביותר של בניה ירוקה ויוסמך לדרגת LEED פלטינום. הוא ייבנה תוך מתן דגש על צמצום פסולת המפונה להטמנה, מחזור ובניה ירוקה ברמה הגבוהה ביותר.

באפריל האחרון, הודיעה עזריאלי על עסקת השכירות הראשונה במגדל הספירלה, כאשר חברת הפינטק ראפיד שכרה 14 אלף מ"ר ב-7 הקומות העליונות של המגדל, תמורת סך המוערך ב-27.5 מיליון שקל בשנה.

עם השלמת ואכלוס הפרויקט, ולנוכח פעילותו הצפויה של הקו האדום ברכבת הקלה, צפויים לעבור במרכז עזריאלי תל אביב מעל לרבע מיליון אנשים מדי יום.

  • עוד באותו נושא:
  • עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully