וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלון לעתיד: הדמיית תלת ממד בתכנון הבית - כלי הכרחי או דווקא מכשול?

וואלה! נדל"ן

9.1.2022 / 9:25

הדמיות תלת ממד הפכו להיות כלי עבודה חשוב בתכנון, בעיקר בשביל הלקוח שלא תמיד מצליח לדמיין את איך הבניין או הבית שלו ייראה. עד כמה הדמיות נחוצות והאם יש מקומות בהם לא כדאי להשתמש בהן?

כשמגיעים לקנות דירה חדשה, בית חדש או לקראת שיפוץ מהפכני מסתובבת בנו תחושת אי ודאות קלה סביב השאלה איך זה ייראה באמת. האם החדר שנראה פה בשרטוט גדול מדי, האם הפרופורציות נכונות וכו'?

תכנון ועיצוב הלל אדריכלות. עודד סמדר,
מצא את ההבדלים: הדמיה (מימין) לעומת תוצאה (משמאל) - הלל אדריכלות/עודד סמדר

הדמיה היא פיתרון, כפי שמסבירה אדריכלית שירה מוסקל מהלל אדריכלות: "הדמיה עושה שתי פעולות חשובות בפרויקט: הראשונה היא הנגשה של החלום ללקוח - אנחנו חוקרות את הלקוח על הצרכים שלו ומבקשות השראות, לאחר מכן דרך ההדמיה אנחנו מציגות את התכנון וגם מאפשרות הבנה של האוירה שתיווצר בחלל. הפעולה השנייה היא הקניית ביטחון ללקוח בתוך התהליך, הביטחון שלו מאוד חשוב לנו בדרך הארוכה והמשמעותית הזו שאנחנו עוברים יחד. אנחנו עובדות היום עם סקאצ' אפ ותוכנות נוספות והלקוח מקבל סרטון המדמה ביקור שלו בחלל, שנותן הרגשה כאילו הוא מטייל ממש בבית שלו".

מוסקל מספרת כמה חשוב ללקוח שהאדריכל רואה את הבית בראשו, אבל למי שלא מהתחום "זה מאוד מאתגר". לטענתה לא כל חלל זקוק להדמיה ובנוסף, כחלק משיטת העבודה, ההדמיה מיועדת לחלקים הראשונים של התהליך בלבד. "ההדמיה היא הבסיס להמשך העבודה ולא כלי עבודה שמלווה את כל התהליך, ולכן אין צורך לעדכן אותה כל פעם עם התקדמות הפרויקט והשינויים. אנחנו מאמינות כי יש צורך בהדמיה בכל פרויקט אך לא בכל החללים. חללים כמו חדרי שינה, שבדרך כלל הדמיה תלת ממדית תעוות אותם מאוד, ייראו קטנים יותר משהם באמת".

הדמיה ינון בן דוד. יחצ,
כלי חשוב ודומיננטי בהצלחת הפרויקט. הדמיה של ינון בן דוד/יחצ

ינון בן דוד, בעלים של משרד אדריכלות, אומר: "עבורי ההדמיות הן כלי חשוב ודומיננטי בהצלחת הפרויקט. אני משקיע בנושא על מנת שהלקוח יקבל תמונה ברורה ומדויקת לגבי איך הולך להיראות הבית שלו, בפנים ובחוץ, איך הוא ישתלב עם הטופוגרפיה, הנוף של החוץ, איך משחקי החומרים יתכתבו האחד עם השני, הכול לפרטי פרטים".

ניגא שף FOR HOME, אדריכל עמיר צורף. איתי אבירן,
ניגא שף FOR HOME, אדריכל עמיר צורף/איתי אבירן

"יש לקוחות שזה לא חשוב להם"

יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק של ניגא שף FOR HOME העוסקים במטבחי יוקרה ופתרונות מקצועיים לבישול חכם בבית הפרטי, אומרת: "מרגע שהחלטנו על אפיון המטבח, אנחנו יוצרים שרטוט תלת ממד המשלב את המכשירים החשמליים שנבחרו למטבח ואפיון הגמרים. אנחנו רוצים לתת ללקוח להבין את הנראות של החלל, לראות נקודות שצריך לקחת בחשבון שפתאום בתלת מימד הן יותר ברורות כמו פרופורציות, מרחקים, מיקום של המכשירים. אלו בדיוק הדברים שלפעמים ברעיון הראשוני היה נדמה שהם עובדים טוב, אך בתלת מימד מבינים שיהיה עדיף למקם אותם אחרת".

הירידה לפרטים בתלת ממד מאפשרת ללקוח להבין מה עומד מולו. "בתלת ממד אנחנו מראים את הארונות והמגירות פתוחים, כך שניתן לראות איפה החלוקה לסכום, פחי אשפה, מגירות מיוחדות ועוד מאפיינים שבשרטוט חזית לא ניתן להתרשם מהם. בנוסף, בתלת ממד אנחנו משלבים את האלמנטים הנלווים למטבח, מיקום החלונות והנראות שלהם, פתחי אוורור, הנמכות תקרה והנראות שלהם, זה נותן אפשרות לבחון אם תכנית המטבח עובדת טוב מבחינה תפעולית ועיצובית, ניתנת כאן אפשרות למבט אמיתי ולא רק של המטבח כאלמנט בפני עצמו אלא ככזה שמשתלב בחלל נתון. הרבה פעמים נשלב דמות כדי לתת המחשה יותר טובה של גבהים, כדי לבדוק איך המטבח עובד מול פרופורציות של אדם אמיתי".

מוסקוביץ מציינת כי "יש לקוחות שזה לא חשוב להם, הם ראו את המטבח בתצוגה וחשובות להם המידות והגדלים בשרטוט, ויש כאלו שכן חשוב להם לראות את הפרופורציות, לראות את המגירות פתוחות, ולדמיין מה בדיוק ישימו שם. זה עושה להם יותר סדר בראש".

עיצוב פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
תעזבו אותה מהדמיות. עיצוב פנים של אודליה ברזילי/עינת דקל

לעומת זאת, ישנם בעלי מקצוע שאינם חושבים שההדמיות נזקקות ולפעמים אפילו מפריעות. מעצבת הפנים אודליה ברזילי טוענת: "הדמיה היא טובה בשביל לחוות את החלל, לפתור בעיות שיכולות לצוץ וכן כדי להראות ללקוחות את החלום שלהם שנרקם אט אט. הסיבה שאני לא אוהבת הדמיות היא שאני מרגישה שהן מגבילות את חופש היצירה. בסופו של דבר, תכנית תלת ממד היא מקובעת עם סקיצות ותבניות מוכנות מראש, אין בה את הפריטים המיוחדים שאני מלקטת ממקומות שונים ולכן אף הדמיה לא תשקף את הבית שהלקוחות שלי יקבלו בסוף. אני בונה ללקוחות הדמיות כשהם רוצים ותמיד במקביל לוח השראה, עם תמונות של החומרים והפריטים שנרצה לשלב בבית ואני מאמינה שזו דרך נהדרת להבין את הLOOK AND FEEL - את העיצוב של הבית אני מרגישה בתחושות הבטן שלי, באינטואיציה שלי והדמיה יכולה לפעמים לקלקל, כי היא מקבעת מחשבה".

  • עוד באותו נושא:
  • הדמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully