וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולך על הטופ: טדי שגיא מסתער על שוק הנדל"ן בפלורידה

עודכן לאחרונה: 13.12.2021 / 13:06

שגיא ושותפים יקימו פרויקט מגורים בפישר איילנד, האי שנחשב לאזור העשיר ביותר בארה"ב. היקף ההשקעה - 700 מיליון דולר

טדי שגיא מסמן את שוק הנדל"ן בדרום פלורידה שבארה"ב כאטרקטיבי להשקעה, וממשיך להגדיל את השקעותיו בו בקצב מהיר: שגיא ושני שותפיו למיזמי הנדל"ן שלו בארה"ב יקימו פרויקט מגורים יוקרתי במיוחד (קונדומיניום) בפישר איילנד שבמיאמי ביץ'. פישר איילנד (Fisher Island) הוא אי מלאכותי, סמוך למיאמי ביץ', שנחשב לאזור בעל ההכנסה לנפש הגבוהה ביותר בארה"ב. לפרויקט, אשר ישתרע על כ-18 דונם עליהם יבנו 26,000 מ"ר, יש את היתרי הבניה והאישורים הרגולטוריים הנדרשים. היקף ההשקעה ברכישת המתחם ובניית הפרויקט המוערכת ב-3 שנים וחצי: כ-700 מיליון דולר.

"אנחנו מתעניינים רק במיקומים הבולטים ביותר במיאמי, וזה בלתי אפשרי למצוא משהו שהוא טוב יותר מפישר איילנד", ציין טדי שגיא. "למרות הביקושים הגוברים למגרשים מהשורה הראשונה, אנחנו מאוד שוריים באשר לפוטנציאל ארוך הטווח של דרום פלורידה בפרט ופלורידה בכלל. יש הרבה מומנטום חיובי בשוק הזה".

עסקה לטדי שגיא בפלורידה. יחצ,
"בלתי אפשרי למצוא משהו טוב יותר". פישר איילנד/יחצ

העסקה הנוכחית היא השלישית במספר של שגיא בארה"ב בחודש האחרון - קצב עסקאות המעיד על ההערכה היציבה של שגיא בפוטנציאל הרב הטמון בשוק הנדל"ן בדרום פלורידה. הראשונה הייתה הקמת מרכז אורבני יוקרתי בפאלם ביץ' בהשקעה כוללת של חצי מיליארד דולר, והשנייה היא הקמת פרויקט מגורים יוקרתי על קו החוף בצפון מיאמי בהשקעה כוללת של 86 מיליון דולר.

שני שותפיו של טדי לכניסה לשוק הנדל"ן בדרום פלורידה היא קבוצת BH, חברת השקעות ופיתוח נדל"ן פרטית ממיאמי, שמתמחה בהשקעות נדל"ן בדרום פלורידה, ופעילה בשוק זה כבר 20 שנה; וקבוצת הנדל"ן The Related Group שהוקמה לפני 42 שנה על ידי ג'ורג' פרז (72), יזם נדל"ן ארגנטינאי-אמריקאי. Related Group היא המובילה בפלורידה בפיתוח מרכזי מטרופולין מתוחכמים והיא אחד מהקונגלומרטים הגדולים בשוק הנדל"ן של פלורידה. כרגע, יש לחברה קצת מעל 90 פרויקטים בשלבי פיתוח שונים ומאז הקמתה מכרה נדל"ן בשווי כולל של 50 מיליארד דולר. פרז, בן להורים ילידי קובה, גדל בארגנטינה ובקולומביה לפני שעבר לארה"ב. בעבר נבחר על ידי המגזין TIME לאחד מ-25 ההיספנים המשפיעים ביותר בארה"ב.

פישר איילנד, שנוצר בשנת 1905 על ידי איש העסקים קארל פישר, הפך במרוצת המאה האחרונה לאתר נופש עבור האוכלוסייה העשירה ביותר בארה"ב. בין האישים המפורסמים שהתגוררו באי לאורך השנים ניתן לציין את נשיא ארה"ב לשעבר, ריצ'רד ניקסון, שעבר להתגורר בו במהלך פרשת ווטרגייט; יורש ההון מתעשיית הרכבות, ויליאם ואנדבילט ואפילו אשת התקשורת אופרה ווינפרי.

גודלו של האי הוא קצת פחות מקילומטר מרובע אחד, וההגעה אליו היא רק דרך שיט במעבורת או כלי שיט פרטי. האי סגור לזרים, והכניסה אליו היא אך ורק לתושביו ואורחיהם או לאורחי המלון שבו. כיאה למעמדו, האי מכיל מגרשי גולף, מגרשי טניס, חופים פרטיים ושאר שירותים יוקרתיים אחרים המיועדים לתושבי האי בלבד.

פישר איילנד פלורידה. יחצ,
יוקרה במיטבה. פיישר איילנד/יחצ

"לא היינו יכולים להיות יותר נרגשים מלקבל סוף-סוף את ההזדמנות לבנות על האי", ציין ג'ון פול פרז, נשיא Related Group ואחד מבניו של ג'ורג' פרז. "לפישר איילנד יש היסטוריה עשירה ורמת פרטיות ללא תחרות. אין למעשה שום דבר דומה לזה במיאמי או בארה"ב בכלל. אנחנו מחכים בכיליון עיניים למסור ללקוחות מוצר שמעלה עוד יותר את הרף באי היוצא מן הכלל הזה". השלושה, שגיא, פרז ו-BH מתכננים להמשיך ולאתר הזדמנויות השקעה משותפות ברחבי דרום פלורידה.

דוגמה לפוטנציאל הכלכלי הגדול הטמון בבניית יחידות מגורים בפישר איילנד ניתן למצוא באחת מעסקאות המכירה האחרונות שבוצעו בו: אופרה ווינפרי, אחת הנשים החזקות והעשירות בארה"ב, מכרה לפני כשנה פנטהאוז שהיה בבעלותה באי תמורת 20 מיליון דולר. במאי האחרון מכר המיליארדר מנואל מדינה בית שהחזיק באי תמורת 16.3 מיליון דולר. מדינה הפך למיליארדר לאחר שמכר חברת טכנולוגיה שבבעלותו לוורייזון. עסקה גדולה עוד יותר - שממחישה את הביקוש הגבוה ליחידות דיור על האי - התבצעה באוגוסט האחרון: פנטהאוז מפואר נמכר תמורת 48 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • פלורידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully