וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האופוריה בשוק הנדל"ן מחייבת אותנו לקצת צניעות"

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 13:05

כנס עיר הנדל"ן אילת יצא לדרך במעמד שר השיכון זאב אלקין. ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר: "כלל ידוע הוא שמה שלא מאוזן לא מתקיים הרבה זמן". דן אנד ברדסטריט העניקה פרסים לחברות המובילות ב-2021. השר אלקין: "אני בטוח שפעילות הנדל"ן תמשיך להצעיד אותנו קדימה"

אמש (שלישי) קיים דורון כהן, יו"ר ובעלים דן אנד ברדסטריט ישראל, את ערב הגאלה המסורתי של דן אנד ברדסטריט כחלק מכנס הענק - עיר הנדל"ן אילת, במעמד שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין. במהלך הערב התקיים טקס הענקת פרסי הנדל"ן היוקרתיים של דן אנד ברדסטריט לבכירי הענף בישראל. הפרסים הוענקו לחברות המובילות בשנת 2021 וכן הוענקו פרס מפעל חיים, ואות הצטיינות לאישה פורצת דרך בענף.

את הזוכים בחרה ועדה מיוחדת אשר כללה את חברי הנהלת ודירקטוריון דן אנד ברדסטריט וכן מספר חברי נשיאות ועידת עיר הנדל"ן. הזוכים נמצאו לראות הועדה כי הינם מצטיינים בתחומם והפגינו מובילות בענף הנדל"ן לאורך זמן, ראייה אסטרטגית וחזון לטווח ארוך, תוצאות עסקיות מרשימות, שדרת ניהול יציבה, החברה מוכרת כבעלת השפעה חיובית, תדמיתית וכלכלית במשק.

דורון כהן עם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין. ניב קנטור,
דורון כהן והשר זאב אלקין/ניב קנטור

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר: "ענף הנדל"ן מהווה כיום קטר כלכלת הפנים במדינת ישראל. אנו פועלים בימים אלו, במגוון מישורים להסיר את החסמים ולהתגבר על המכשולים בענף הנדל"ן כולו ובתחום ההתחדשות העירונית בפרט, על מנת לאפשר את המשך תנופת הבנייה בישראל בצורה הטובה והיעילה ביותר. לצד התקופה המורכבת שפקדה בשנתיים האחרונות את המשק בישראל ואת העולם כולו, חברות הנדל"ן בישראל המשיכו בפעילות ענפה ופעלו בכדי להניע את תנופת הבנייה והייזום בישראל. בסביבת עסקים מורכבת ורווית צמתי קבלת החלטות, חברות גדולות וקטנות כאחד זקוקות למידע עסקי מקיף ונעזרות בחברות כדוגמת דן אנד ברדסטריט כדי לקבל את ההחלטות הטובות ביותר. אני שמח להיות כאן הערב, יחד עם המצוינים שבמצוינים בענף ולהוקיר את פעילות הנדל"ן בארץ שאני בטוח שתמשיך להצעיד את מדינת ישראל קדימה".

רשימת הזוכים המלאה

  • פרס מפעל חיים: אבי בן אברהם, יו"ר צמח המרמן
  • אות מצוינות לאישה פורצת דרך: נחמה בוגין, מייסדת ובעלים נחמה בוגין שמאות וייעוץ מקרקעין
  • מצוינות עסקית בתחום ייזום נדל"ן: אפריקה ישראל מגורים
  • מצוינות עסקית בתחום הבנייה: קבוצת אשטרום
  • מצוינות עסקית בתחום פינוי בינוי: אשדר חברה לבנייה
  • מצוינות עסקית בתחום תמ"א 38: אקו סיטי אס.אל יזמות ובנייה
  • מצוינות עסקית בתחום המלונאות: רשת מלונות פתאל
sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ניר שמול. תומר פדר,
מה יקרה אם הריבית תעלה והגלגל ייעצר? ניר שמול/תומר פדר

ניר שמול, מנכ"ל חברת שניר, התייחס למצב השוק. "האופוריה בשוק הנדל"ן בישראל מחייבת את כולנו: יזמים, קבלנים, בנקים וכל נותני השירותים הקשורים בענף, לקצת צניעות. כלל ידוע בטבע הוא שמה שלא מאוזן לא מתקיים לאורך זמן. על רקע עליות המחירים הבלתי פוסקות בשוק הדיור בישראל, עלינו לשאול את עצמנו מה יקרה אם הריבית תעלה והגלגל ייעצר".

שמול התייחס לשאלה מה יקרה בשוק הדירות אם הריבית תעלה. "במקרה כזה, רוכשי דירות רבים, בעיקר זוגות צעירים ומשפרי דיור, ישלמו יותר עבור החזרי המשכנתא. עלייה בריבית תביא להקטנה של המשכנתא הממוצעת ולהתאמה של יכולת ההחזר של הקונים. במצב כזה אנשים שרכשו דירה במחירי שיא ולא יוכלו לעמוד בהחזרי המשכנתא החדשים יאלצו למכור את דירתם וכך יתווספו לשוק דירות שחסרות בו כיום.

"משקיעי הדירות שנהנים, אמנם, מתשואה נמוכה שלא עולה על 3-2.5 אחוז בישראל על השכרה של דירות אבל כן נהנים מעליית ערך מדי שנה של דירתם, יחשבו פעמיים האם זהו זמן נכון לקנות דירה כאשר מחיר הכסף עלה והתשואה על הנכס ירדה או נשארה קבועה. במצב שבו עולה הרבה יותר לגייס את הכסף לרכישה וגובהו של ההחזר החודשי של המשכנתא עלול להיות גבוה יותר משכר הדירה המשולם להם מדי חודש. דבר זה יגרור את הצורך להביא כסף " מהבית " מדי חודש כדי שיוכלו לעמוד בהחזרים מול תשלומי שכר הדירה המתקבלים מהשוכר".

עוד ציין שמול, כי עליית ריבית תביא לשינוי חשיבה בכל קרנות הנדל"ן וחברות הריט שנכנסו לשוק הנדל"ן הישראלי. הן מרוויחות בעיקר כרגע מעלויות גיוס נמוכות מול תשואה יחסית נמוכה על דירות להשכרה בישראל, ונהנות ממרווח של אחוז בממוצע בין מחירי גיוס הכסף מול התשואה. "למרות הטבות המס הניתנות במסגרת חוק עידוד השקעות הון, מצב כזה יביא לחשיבה מחודשת של החברות הרבות שנכנסו לשוק הנדל"ן הישראלי לטובת דיור להשכרה ארוכת טווח".

(מימין לשמאל) בכירי ישראל JLL זיו שור, מור זיו,  אורי גזברי. יחצ,
מימין לשמאל: בכירי ישראל JLL זיו שור, מור זיו, אורי גזברי/יחצ

בפאנל בנושא חדשנות בנדל"ן - THE NEW NORMAL IN CONSTRUCTION הדגישה מור זיו, JLL Head of :Capital Markets IL: "ניתן לראות האצה בתחום הPropTech ובתקופת הקורונה, ההשקעות בתחום גדלו יותר מאי פעם. חדשנות בנדל"ן הפכה מ-Nice to have ל .Must have אנו ב-JLL גאים לספק ללקוחותינו את הטכנולוגיות החדשניות ביותר כבר ביותר מ-6 מיליארד sqf בנכסים וליותר מ-600 הלקוחות שלנו ברחבי 130 מדינות".

זיו שור, מנכ"ל JLL בישראל, הוסיף: "עולם הנדל"ן עובר שינויים עצומים יד ביד עם תחום הפרופטק. יישום טכנולוגיות מעניק יתרון משמעותי הן ל-JLL והן ללקוחותינו. בין אם מדובר על הערכה מדויקת יותר לשווי עתידי של נכסים, זיהוי הזדמנויות השקעה או חיסכון בהוצאות".

אורי גזברי, מנהל תחום תיווך בחברת JLL: "למרות שתחום התיווך הינו מסורתי בבסיסו, אנו נמצאים בעיצומו של תהליך שינוי עמוק בתחום ותמורות במודלים עסקיים חדשים בטכנולוגיות שנכנסות לתחום, כגון הדמיות, סיורים וירטואליים, תמחור עסקאות באמצעות מסדי נתונים, ושימוש בAI. אין ספק שבעתיד נוסיף לראות שינויים רבים בתחום".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully