וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות סיניות משתלטות על התשתיות? העליון הכריע

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 10:15

בית המשפט העליון דחה את עתירתה של התאחדות הקבלנים כנגד ועדת הריכוזיות. ההתאחדות טענה כי התאגידים הסיניים משתלטים על הפרויקטים הגדולים. בית המשפט: "לא הוכח כי נפל פגם בשיקול הדעת המקצועי"

בית המשפט העליון דחה הערב (שלישי) את עתירתה של התאחדות הקבלנים בישראל כנגד החלטת ועדת הריכוזיות. האחרונה דחתה את בקשת ההתאחדות לכלול קבוצה של תאגידים סיניים, המתחרים בעיקר בתחום תשתיות הבניה והתחבורה הלאומיות, ברשימת הגורמים הריכוזיים וברשימת התאגידים הריאליים המשמעותיים, המורכבות במסגרת חוק הריכוזיות. את התאגידים הסיניים ייצג עו"ד אילן בומבך.

תל אביב מלמעלה. ראובן קסטרו
"לא מצדיק התערבות בהחלטה לא לכלול ברשימת הגורמים הריכוזיים את התאגידים תחת נציבות ניהול הנכסים של סין"/ראובן קסטרו
פסק הדין הוא חדשני במובן זה שהוא מבהיר את היקפו ותכליתו של חוק הריכוזיות, ועל יסוד אלה דוחה את טענת ההתאחדות לפיה החוק מאפשר להכיר בטענה שהעלתה לפיה ממשלת סין שולטת באותם תאגידים

הטענה של העותרים הייתה כי המדינה לא מונעת את השתלטות התאגידים הסיניים על ביצוע פרויקטים ענקיים, ובכך פוגעים בחברות ישראליות.

פסק הדין הוא חדשני במובן זה שהוא מבהיר את היקפו ותכליתו של חוק הריכוזיות, ועל יסוד אלה דוחה את טענת ההתאחדות לפיה החוק מאפשר להכיר בטענה שהעלתה לפיה ממשלת סין שולטת באותם תאגידים. כמו כן, פסק הדין קובע שלא נפל כל פגם בהחלטת וועדת הריכוזיות לדחות את בקשתה של התאחדות הקבלנים לכלול תאגידים סיניים ספציפיים ברשימות לפי חוק הריכוזיות. זהו פסק דין שיש בו השלכות מדיניות וכלכליות משמעותיות.

הדיינים ניל הנדל, דוד מינץ ואלכס שטיין קבעו בפסק הדין: "לא הוכח בענייננו כי נפל פגם בשיקול הדעת המקצועי של הממונה על התחרות ושל הוועדה לצמצום הריכוזיות, המצדיק התערבות בהחלטתן לא לכלול ברשימת הגורמים הריכוזיים את התאגידים תחת נציבות ניהול הנכסים של סין. החלטה זו סבירה ועניינית דיה באופן שאינו מצדיק התערבות של בית המשפט".

עו"ד בומבך הגיב: "אני מברך על פסק הדין שקיבל את טענותינו ודחה את העתירה. היכללות ברשימות אלו עלולה היתה להטיל מגבלות משמעותיות על אפשרותם של תאגידים אלה, בין השאר, להשתתף במכרזים לביצוע פרוייקטים במליארדי שקלים".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully