וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, גם על הדבר הקטן הזה אנשים מפילים קניית דירה

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 13:17

הקורונה גרמה לשינוי לא רק באורח החיים, אלא גם בתכנון הבית, שמתחיל הרבה לפני שלב העיצוב, כבר בזמן הרכישה. וכן, למקרה שתהיתם - יש דברים קטנים לכאורה שיכולים להפיל עסקה

האם תכנון הבית השתנה? האם הצרכים של הלקוחות השתנו? האם בעת רכישת דירה או שיפוצה הדרישות השתנו ? במבט לאחור, ניכר שינוי בפנים הבית. לא רק בעיצוב, בחומרים או בצבעוניות, אלא בתכנון עצמו של הבית, בחשיבות שאנו נותנים לחלל זה או אחר. רגע לפני רכישה חדשה או שיפוץ נכס, מהן הדרישות החדשות שמציבים לקוחות?

עיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
היום אי אפשר בלי חדר עבודה. עיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

מעצבת הפנים אודליה ברזילי מסבירה: "עוד בשלב הרכישה מתייעצים הלקוחות האם הבית או הדירה מותאמים לסדר יום החדש שנוצר בתקופת הפוסט קורונה. היום הלקוח מחפש אזור ספציפי בו הוא יוכל לעבוד, אזור שינתק אותו מההמולה של הבית. המטרה, למצוא מקום מסוים שאינו במרכז הבית, כזה שאפשר לעבוד ממנו. הצרכים הם אותם צרכים, למעט הדרישה המשמעותית של תכנון פינת עבודה, ובהתאם לכך מציאת פתרונות יצירתיים".

ברזילי נותנת כדוגמה שינוי בתכנון: "במקום ארון גדול מימדים שתכננתי לעשות במסדרון הוא הוקטן לטובת יצירת פינת עבודה. גם האזור שמתחת למדרגות נוצל והוקדש ברובו לטובת פינת עבודה. היא הפכה להיות הכרחית, עד כדי כך שלקוחות לעתים מוותרים על דירות אלו או אחרות, מאחר שלא בכל בית ניתן לייצר פינת עבודה אינטימית וללא רעשים. מעבר לכך, בעקבות הקורונה אנשים רוצים יותר תאורה בבית, מה שדורש תכנון נכון. הרי המשרדים תמיד מוארים, ולקוחות שעובדים מהבית כן רוצים ליצור תחושה של משרד עם כל הפסיליטיס".

חלל ציבורי ורסטילי. אדריכלות ותכנון שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
חלל ציבורי ורסטילי. אדריכלות ותכנון שרה ונירית פרנקל/איתי בנית

נירית פרנקל ממשרד פרנקל אדריכלים מוסיפה: "חדר העבודה הוא כעת חדר אינטגרלי מהבית. הרי לא הכרח להגיע כל יום למשרד. ככל שהחלל מאפשר, אנחנו חייבים למצוא חלל שיהיה מרווח ונוח, כזה שיעביר מסר של סביבת עבודה אמיתית. כאשר אין מקום, ברמה הוויזואלית החלל יהיה פתוח לחלל הציבורי של הבית, אולם ברמה האקוסטית אנחנו עושים שימוש במחיצות אקוסטיות שקופות.

"כן, מרגישים שיש שינוי ברמה הסגנונית. אנשים טסים פחות לחו"ל ומכוונים לסגנון יותר ריזורטי. כדי שהבית ירגיש פחות כמו בית ויותר כמו ריזורט. אנו לא יודעים להצביע מאיפה זה מגיע, מניחים שזה עניין של פחות חופשות. בנוסף, יש עלייה בנפחים של צרכי אירוח. מבקשים פינות אוכל מרווחות יותר, פינות ישיבה גדולות יותר, מתוך מחשבה שהיום האירוח הביתי הוא בתדירות שימוש גבוהה יותר. כתוצאה מכך, אנחנו מתכננים חללים גדולים יותר שמכילים נפחים גדולים יותר של פונקציות. כאשר אין אפשרות לנפח גדול יותר, מתכננים פונקציות שיכולות להשתנות ולאפשר אירוח רב משתתפים".

מטבחי זיו. סוזי לוינסון,
המטבח הפך באופן רשמי למקום אירוח. עיצוב של מטבחי זיו/סוזי לוינסון

לדברי גיא נתן, סמנכ"ל השיווק של מטבחי זיו, "גם המטבח השתנה ברמה התכנונית. הוא הפך להיות באופן רשמי מקום לאירוח, מקום בו הילדים עושים שיעורי בית, מפגשים משפחתיים וסביבה חברתית לכל דבר. זאת, בנוסף לכל פונקציות הבישול שהוא אמור למלא. המטראז' של המטבח הולך וגדל על חשבון החללים הציבוריים והכלל המוביל הוא "הכול ובגדול"- אי גדול, אזור ישיבה גדול ומפנק, שפע של מקומות אחסון, מזווה כאשר החלל מאפשר, ומוצרי חשמל ששואפים למטבחים המקצועיים. כל זה דורש תכנון מראש של המעצב או האדריכל. יש חשיבה מחודשת של החללים הציבורים והפונקציות השונות של כל אחד מהם - פינת אוכל, סלון, ומטבח - כאשר המטבח נוגס ויותר מהשטח הציבורי".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully