וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההייטקיסטים שופכים מיליונים על הבית, אבל חכו לטוויסט

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 14:48

רבבות בישראל נהנו רק בשנה האחרונה מאקזיטים ושמים סכומים דמיוניים על הבית החדש שלהם. אבל מה קורה כשנכנסים אליהם הביתה? כאן מגיעה ההפתעה

מחירי הדיור זינקו בצורה קיצונית, הרבה מעבר לעליית המחירים הממוצעת. שר האוצר דיבר באחרונה על עליית מחירי נדל"ן בסך של כ- 10% בשנה, כאשר הבתים הפרטיים ודירות היוקרה "סוחבים" את כל השוק ואחראים לעליית הממוצע.

אדריכל איל אפל, מעצבת פנים אלונה אפל. גלית דויטש,
משלמים בלי חשבון. אדריכל איל אפל, מעצבת פנים אלונה אפל/גלית דויטש

"הקורונה החזירה את אנשי העשירון לבתים פרטיים", אומר האדריכל איל אפל, "אנשים ביטלו את המעבר מבתים לדירות, או עברו לצמודי קרקע. הסיבה השנייה לנסיקת שוק היוקרה בענף הנדל"ן היא הפריחה של עולם ההייטק. מדובר על כ-30 אלף איש שנהנו רק השנה מבונוסים ואקזיטים והנפקות, שקיבלו מענקים של מיליון שקל ומעלה, כאשר בדרך כלל הסכום היה גבוה בהרבה. מדובר בקהל צעיר שהכסף לא משחק עבורו תפקיד, קהל שמשתוקק לרכוש בית יוקרתי. שמוכן לשלם כל מחיר בלי קשר למחירי השוק, העיקר שהבית יהיה מוכן ומזומן".

אפל מסביר כי מעבר לסיבה הזאת, קיים מחסור עצום בקרקעות לבנייה, במיוחד למגרשים של חצי דונם ומעלה. "אלו מגרשים שאינם בני השגה", הוא אומר, "על אחת כמה באזורי הביקוש. עושה רושם שכל סכום שתזרוק תופס. אני מכיר מקרים באופן אישי שאנשים ביקשו למכור את הנכס שברשותם במחירים דמיוניים. הם בעצמם לא חשבו שיוכלו למכור את הנכס במחיר שהם נקבו - והם מכרו".

תכנון ועיצוב אריאלה עזריה ברקוביץ. עודד סמדר,
דווקא באבזור הפנימי שוקלים יותר את הצעדים. עיצוב פנים אריאלה עזריה ברקוביץ'/עודד סמדר
"לקוחות שיש להם אפשרות מטיסים את המעצבת שלהם לחו"ל ויחד איתה עושים בחירות לכל הבית ומשלמים בדולרים"

אבל מה קורה כאשר מגיעים לאבזר, לעצב ולסנן את הבית?

"דווקא פה כשמגיעים לעיצוב ולאבזור הפנימי אנשים הרבה יותר שקולים ונזהרים על הכסף שלהם יותר מאי פעם", אומרת מעצבת הפנים אריאלה עזריה-ברקוביץ, "אף אחד לא יודע לצפות מה יקרה מחר. עובדים עם תקציב הרבה יותר מוגדר ובנוי היטב מראש. אנשים יודעים שמחירי המכולות עלו ב-30 אחוזים ומחירי הסחורה עלו ב-30 אחוז, הם מבינים שהכסף שלהם יכול להשיג פחות מאשר לפני תקופת הקורונה, ולכן יש חשיבה עמוקה יותר על התקציב. דירות היוקרה ממשיכות להיות מושקעות, מעוצבות ומאובזרות, אך ישנה בהחלט התפשרות בשטח על חומרים, מזמינים יותר דברים שכבר נמצאים במלאים בארץ, פחות מזמינים מחו"ל. בתהליך שהיה מאוד פשוט, מהיר ומוגדר יש היום אי וודאות גדולה, אנשים חושבים פעמיים היכן לקנות ומה לקנות".

ברקוביץ' מספרת על כיוון נוסף שמתפתח בימים אלו - ניצול שער הדולר הנמוך. "לקוחות שיש להם אפשרות מטיסים את המעצבת שלהם לחו"ל ויחד איתה עושים בחירות לכל הבית ומשלמים בדולרים, זה יוצא להם יותר זול ויש יותר מבחר. מכיוון שיש להם כבר אפשרויות שילוח ומכולות בחו"ל, הם מביאים את החומרים בעצמם".

חברת למינם. יחצ,
דגש על החומרים. למינם/יחצ

איל שימן, מנכ"ל ומבעלי למינם-ישראל, מוסיף: "בתי ודירות היוקרה מאופיינים בדגש על החומרים מהם נבנה ומעוצב הבית, גם מבחוץ וגם מבפנים. בתוך הבית השימוש בחומר יהיה מודגש, מאסיבי ומתפרס על פני מ"ר רבים, מה שנותן ייחודיות וטון שונה לבית, ומבחוץ, יינתן מענה בחומרים דומים המותאמים לשימוש בחוץ. בשל כך הקולקציות שמגיעות מאיטליה הרבה יותר נועזות ויוקרתיות, כאלו שמביאות את המילה האחרונה לטרנדים החזקים ביותר בעולם. בנוסף, משטחי גרנית הפורצלן יצאו מהחדרים הרטובים והם בשימוש בכל חללי הבית בפנים ובחוץ, החשיבה נועזת יותר ומבליטה את היוקרה מבלי להתנצל".

עיצוב פנים ורד מור. אורן עמוס,
מייבאים יותר. עיצוב פנים ורד מור, באדיבות MODY/אורן עמוס

"תכנון מראש זה שם המשחק"

עדי לביא, סמנכ"לית שיווק, מכירות וקשרי אדריכלים ב-MODY, מציינת: "בדירות ובבתי היוקרה תמיד היה יבוא אישי CUSTOM MADE, אך בימים אלו במיוחד הוא נמצא בעליה בשל הביקושים הגדולים בשוק הנדל"ן. אדריכלים ולקוחות חולמים על אריחים יוקרתיים וסניטריה מיוחדת. אנחנו בקשר אל מול מותגי היוקרה האיטלקיים ודואגים להביא את הכול לארץ.

"כיוון שיש היום בעיית כוח אדם, בעיית ייצור וחומרי גלם כל מהערכות התומכות לא עומדות בקצב, יש ביקוש היסטרי, השוק בפריחה ובגידול מטורף ולכן הצרכן צריך להבין שזה תלוי בהמון דברים. חשוב להבין שתכנון מראש זה שם המשחק, אם אתה רוצה את בית חלומותיך, צריך לבוא כמה שיותר מוקדם כדי לא להגיע לרגע האחרון, מה שיכול לייצר עיכובים בבניה או בשיפוץ".

  • עוד באותו נושא:
  • דירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully