וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים בפרטים: כך תמכרו מהר את הדירה

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 10:31

העמדתם את הנכס למכירה. האם דרך שינוי קטן בפרטים ועיצוב מהיר תוכלו למכור אותו מהר יותר או להעלות את ערכו? כפי שאתם מנחשים, התשובה היא כן

החלטתם למכור את הדירה. מבחינתכם, שוק הנדל"ן בוער, הרוכשים יעוטו ובתוך יומיים תעיפו אותה.

האומנם? יכול להיות, אבל דירה שנראית לא טוב תרחיק רוכשים פוטנציאליים, גם אם המחיר אטרקטיבי יחסית. אז מה עליכם לעשות? בהשקעה קטנה תוכלו לגרום לנכס שלכם להיראות טוב יותר, ואולי גם להרוויח יותר.

תל אביב מלמעלה. ראובן קסטרו
ההיצע גדול, אבל עדיין - כשמוכרים דירה יש מה לשפר/ראובן קסטרו

כשמסדרים בית למכירה צריך להשתדל שהפריטים בו יהיו לא מאוד בולטים, אלא כאילו המשתלבים בצורה הרמונית. האדריכל רון שפיגל מסביר: "ניתן להשאיר אלמנט אחד בולט כדי שייתן ייחודיות וקריצה לדירה. צריך שהעיצוב יהיה ייחודי אבל לא מתבלט מדי כדי שלא ירתיע את הקונים הפוטנציאלים. חשוב מאוד לנקות את החלל מאלמנטים שהם אישיים מדי, לדוגמת קיר עם תמונות משפחה מאוד דומיננטיות, פריטים אתניים כאלו ואחרים ואביזרים שהם סנטימנטליים מאוד. חשוב שהחלל יהיה כמה שיותר בהיר, פתוח, כדאי להוריד עומס של בדים שנותנים כובד בחלל.

תכנון ועיצוב שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
תכנון ועיצוב: שפיגל אדריכלים/אלעד גונן

"המחשבה צריכה להיות כזו שהכול יראה מתאים למשפחה ממוצעת, כך שכל אחד יוכל למצוא את עצמו בבית או לפחות לראות את הפוטנציאל. אם הבית שלכם נוטה לכיוון של עיצוב מאוד ספציפי לדוגמת עיצוב כפרי מאוד או עיצוב מודרני מאוד, חשוב עדיין לנסות למתן אותו, מרהיטים שמאוד דומיננטיים לסגנון אחד או מפריטים שמושכים לכיוון הזה. ברור שיש אלמנטים בבית שלא ניתן או לא כלכלי להחליף לפני מכירה. קשה להעריך את ההשפעה על ערך הבית אך בוודאות, זה יכול להשפיע על מהירות המכירה".

אדריכלות אייל אפל, עיצוב פנים אלונה אפל. שי אפשטיין,
אדריכלות: אלונה אפל/שי אפשטיין

רגע לפני שנכנסים ללחץ, חשוב להבין שלא מדובר על שיפוץ הדירה אלא על Home Staging, תהליך שהופך את מכירת הנכנס לקל יותר ואפילו יכול לעלות את ערכו, כאשר מדובר על דירה, גם עליה של חצי אחוז טומנת בתוכה הרבה כסף.

מעצבת הפנים אלונה אפל מציינת: "חשוב לרענן את הגוונים של הבית- ללבנים, אפורים, צבעים נייטרליים שיכולים להתאים לכל אחד. לא צריך להתחיל לעשות שיפוצים, חשוב לדאוג שהכל נקי ומסודר. יש לשים דגש על חדרי רחצה, שהם החדרים הכי מועדים לפורענות בבית.

"מומלץ לצבוע את הקירות שם בלבן, בהשקעה כספית קטנה תוכלו לקנות ארון אמבטיה לאחסון כל הדברים שלכם, ארונות זולים שמגיעים היום עם כיור ומראה והם יתנו לחדר מראה מזמין, קווים נקיים ובמקום בלגן, אחסון נוח ויעיל. בדקו שאין חלודה באמבטיה ואם כן, כסו אותה, אם הרצפה ישנה אפשר לכסות במיקרוטופינג מיוחד לרצפות ולהאיר אותה בתאורה חזקה וטובה. באופן כללי, תאורה תייצר הרגשה של מרחב, חשוב לא ללכת על סגנון מאוד כפרי או מאוד מודרני, אלא על גופים סולידיים, שיכולו להתאים למגוון יותר גדול של אנשים- צעירים, מבוגרים, משפחות וכו'".

עצב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
עיצוב פנים: קרן גנס/אסף פינצ'וק

מטבח הדירה הוא כנראה המקום הראשון שהקונים הפוטנציאלים יבדקו ומצבו יכול מאוד להשפיע על מחיר הדירה הסופי שתקבלו. אך גם אם המטבח שלכם ישן או בצבע שאינו מעודכן יש מה לעשות. מעצבת הפנים קרן גנס אומרת: "יש אפשרות היום להחליף רק את החזיתות מטבח או אפילו לצבוע אותן אם יש לכם ידיים טובות. שווה לתת למטבח לוק חדש ורענן, החלפת חזיתות תתחיל ב-5,000 שקלים ומעלה וצביעה לבד תעלה גם כמה מאוד שקלים. מטבח מחודש משנה את כל הלוק של הדירה ויכול להעלות את מחירה -50 אלף שקל. החלפת זכוכית חלבית אטומה ישנה לזכוכית שקופה בחדרים היא דרך נוספת לתת תחושה של חדר מואר ומרווח".

תכנון ועיצוב מרינה רכטר. יחצ,
תכנון ועיצוב: מרינה רכטר רובינשטיין/יחצ

אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין ReMa אדריכלות מסכמת: "תמיד טוב להוסיף צמחיה, שתיראה טוב בעין, לשלב אקססוריז יפים ובכך להפוך את הבית ליותר עכשווי ומושקע. היום לא צריך להשקיע הרבה כדי להפוך את הבית לנעים, מסודר ומאורגן. רוב האנשים לא יכולים לראות ולדמיין את הפוטנציאל של הבית וחשוב להנגיש להם אותו כמה שיותר, בית כזה יוכל להימכר יותר בקלות ומנגד גם לעמוד הרבה זמן בשוק אם לא יהיה כך".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully