וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי מאסיבי באור יהודה: החלה הריסת המבנים במתחם הכלנית

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 15:20

קבוצת יובלים החלה הבוקר בהריסת המבנים הישנים במתחם הכלנית. 656 דירות חדשות יבנו במקום בהיקף השקעה של כ-800 מיליון שקל. ראשת העיר ליאת שוחט: "רגע היסטורי ומרגש"

היסטוריה עירונית התרחשה הבוקר (ג', 16.11) ברחוב הכלנית באור יהודה, שם נהרס הבניין הראשון במסגרת פרויקט פינוי בינוי. הפרויקט כולל הריסה של תשעה מבני מגורים (114 יחידות דיור) שברחובות הכלנית 1-13 והאיריס 1-7.

במקום בנייני השיכונים הוותיקים יבנו 8 מגדלי מגורים בני 17 קומות ו-656 יחידות דיור בשטח שמשתרע על פני 15.5 דונם. מדובר על תוספת של 542 יח"ד. בעלי דירות במתחם יקבלו דירה חדשה עם מרפסת, ממ"ד, מחסן וחניה פרטית. את הפרויקט מלווה מראשיתו אגף ההנדסה בעיריית אור יהודה. יזם הפרויקט הוא חברת "יובלים", על התכנון אחראי משרד האדריכלים יסקי מור סיוון, והקבלן המבצע הוא חברת תדהר.

פרויקט פינוי בינוי באור יהודה. יחצ,
הדחפור עובד - והופ, מתחילים/יחצ

בשלב הראשון של הפרויקט ייהרסו חמישה בניינים, ומיד לאחר מכן ייבנו ארבעה בניינים במקומם. השלב השני כולל ארבעה בניינים נוספים שייהרסו ובמקומם יוקמו עוד ארבעה בניינים חדשים נוספים. היקף ההשקעה יעמוד על כ-800 מיליון שקל.

המתחם ממוקם ברחובות הכלנית והאיריס בעיר בצמוד לצומת סביון והפרויקט, שמתפרס על שטח כולל של כ- 16.9 דונם, יכלול חניון תת קרקעי ב- 3 מפלסים. במהלך הטקס שערכה החברה במעמד ראשת העיר, ליאת שוחט ובהשתתפות הדיירים בעלי הדירות, שהגיעו לצפות בבניינים הישנים שלהם נהרסים, אמרה :"זהו רגע היסטורי ומרגש שמהווה סנונית ראשונה המבשרת את תהליכי ההתחדשות העירונית שיתרחשו באור יהודה בשנים הקרובות. מאות משפחות בבנייני שיכונים ותיקים יזכו בדירה חדשה עם ממ"ד ומעלית, עם תשתיות מחודשות וסביבת מגורים שתעבור מתיחת פנים משמעותית. הצלחת התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מלא בין העירייה והדיירים שנרתמו באופן מעורר התפעלות כדי שחזון ההתחדשות העירונית יתממש בשטח".

יובלים כבר משווקת דירות בפרויקט במחירים של החל מ- 2.36 מיליון שקל עבור דירות 4 חדרים בשטח של 100 מ"ר+ 12 מ"ר מרפסת והחל מ- 2.62 מיליון שקל עבור דירות 5 חדרים בשטח של 130+12 מ"ר מרפסת. הפרויקט כולל גם דירות קטנות בנות 3 חדרים בשטח של 77 מ"ר עם 10 מ"ר מרפסת, במחיר של החל מ- 1.99 מיליון שקל.

ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט בפינוי בינוי באור יהודה. יחצ,
רגע של נחת. ליאת שוחט (מימין)/יחצ

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, התרגשה מאוד לראות היום את הבניין הראשון שנהרס, וציינה: "זהו רגע היסטורי ומרגש שמהווה סנונית ראשונה המבשרת את תהליכי ההתחדשות העירונית שיתרחשו באור יהודה בשנים הקרובות. מאות משפחות בבנייני שיכונים ותיקים יזכו בדירה חדשה עם ממ"ד ומעלית, עם תשתיות מחודשות וסביבת מגורים שתעבור מתיחת פנים משמעותית. הצלחת התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מלא בין העירייה והדיירים שנרתמו באופן מעורר התפעלות כדי שחזון ההתחדשות העירונית יתממש בשטח".

איציק ברוך, מנכ"ל ובעלים של חברת יובלים: "זהו יום חג ל- 114 משפחות שחייהן הולכים להשתנות ויום חג לעיר שזוכה להוציא לפועל פרויקט התחדשות עירונית ראשון בתחומה.  חברת יובלים גאה על הזכות להיות החלוצה בתחום הזה באור יהודה ולבנות עבור מאות משפחות בתים בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובסביבת מגורים מתחדשת ואיכותית".

לדברי ערן אדרי, מנהל יזמי בחברת יובלים: "מתחם הכלנית הינו חלק מתכנית רחבה להתחדשות עירונית באור יהודה, שהחלה תהליך של התחדשות בשנים האחרונות. בזכות שיתוף פעולה פורה עם העירייה ועם דיירי השכונה ודרך התעדוף של הפרויקט על ידי המדינה, הצלחנו להגיע לשלב של הריסת בנייני הדירות הישנים והמטים ליפול, והקמת הפרויקט החדש והמודרני לטובת דיירי המקום והישוב כולו. הגדלת מספר יחידות הדיור בשכונה יאפשר הגירה חיובית לעיר הקרובה כל כך לתל אביב. הדיירים שפינו את דירותיהם הישנות יעברו להתגורר בדירות חדשות ומרווחות וייהנו מאיכות חיים גבוהה יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully