וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי הטיפש באוצר שמחפש מה שטוב כדי לקלקל?"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 16:10

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים החדשה ויו"ר קבוצת מזרחי בפורום Duns 100 לבכירי ענף הנדל"ן: "כאשר ראו שתכנית תמ"א 38 משתלבת בצורה טובה, החליטו להגביל אותה. היום קבלת היתר בניה הפכה למסע אנטישמי"

הבוקר (שני) נערך במתחם ריברסייד בתל אביב פורום Duns 100 השנתי של בכירי הנדל"ן בהנחיית דפנה שחר. במסגרת הפורום עסקו ודנו בכירי הענף בנושאים שעל סדר היום המקצועי ביניהם: חודש מאי השנה היה אחד מחודשי מאי הסוערים בשוק הנדל"ן בעשרים השנה האחרונות, האם הפחתת מס רכישה החזירה לשוק הנדל"ן את המשקיעים? נדל"ן למגורים או נדל"ן מסחרי? מיסוי נדל"ן, משבר הקורונה לא עצר את שוק הנדל"ן ואף גרם לזינוק בביקוש, עליית מחירי הדירות והעלייה בשכ"ד, ונושאים נוספים.

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים החדשה ויו"ר קבוצת מזרחי: "כאשר ראו שתכנית תמ"א 38 משתלבת בצורה טובה, החליטו להגביל אותה. מי אותו טיפש שיושב במשרדי האוצר ומחפש את מה שטוב כדי לקלקל. אם נקטין את הבירוקרטיה נוכל להשיג יותר ולהתייעל. היום קבלת היתר בניה הפך למסע אנטישמי. היחס היום בין כמות העובדים הזרים לכמות הדירות הוא יחס ישיר והעבודות בתחום האלה החל מעובד זר והרצף הן מבוקשות בצורה בלתי רגילה. היום רצף מרוויח כמו ראש הממשלה ושופט בבית משפט. ככל שיהיו יותר עובדים זרים כך יהיו יותר דירות. ישנו גידול מטורף בתושבים והביקוש רק הולך ועולה".

דורון כהן, יו״ר ובעלים דן אנד ברדסטריט ומיכה קליין, מנכ״ל אפריקה ישראל מגורים. ניב קנטור,
דורון כהן, יו״ר ובעלים דן אנד ברדסטריט, ומיכה קליין, מנכ״ל אפריקה ישראל מגורים, בכנס/ניב קנטור

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, התייחס למחירי הדיור הגבוהים וכיצד ניתן למנוע את המשך העלייה: "בחודשים האחרונים אנו רואים תזוזה בנושא של מחירי הדיור. לטווח הארוך, החיזוק של הפריפריה גם בתחומי הנדל"ן וייזום בניה ענפה באזורים אלו תיתן מענה לאנשים שרוצים לרכוש דירות ובתים במחיר שהם יכולים לעמוד בו. במעלה הדרך אני רואה גם את חיזוק החינוך, הרפואה ומעטפת החיים בפריפריה כגורמים מרכזיים שיסייעו לרוכשי הדירות לרצות לגור גם בערים המרוחקות יותר שיציעו להם תנאי חיים בלתי מתפשרים".

עומר גוגנהיים, משנה למנכ"ל חברת אשדר על תחום ההתחדשות העירונית: "מדינת ישראל צריכה לחזק את תחום ההתחדשות העירונית ולסייע לנו להוציא אותו לפועל בצורה פשוטה יותר. במידה וישפרו וייעלו את הליכי התכנון והרישוי בכל פרויקטי ההתחדשות העירונית, יהיה פה היצע גדול הרבה יותר לביקוש עצום שקיים היום ולא ישתנה בזמן הקרוב".

תל אביב מלמעלה. ראובן קסטרו
לא בנייה מאסיבית, אלא מעבר לשכירות/ראובן קסטרו

דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן על הפתרון למחירי הדיור: "נכון להיום אני לא חושב שהפתרון הוא בניה מסיבית במרכז אלא מעבר מסיבי לשכירות. אם יהיה שינוי במיסוי לפרויקטים להשכרה לטווח ארוך אנחנו נוכל להגדיל ולפתח את התחום הזה לישראל ולספק היצע מגורים לאזרחים".

צחי דידי, מנכ"ל יוסי אברהמי, דיבר אף הוא על העליה במחירי הדיור: "מי שצריך לקחת את האחריות ולשים סוף לעליות של מחירי הדיור זו הממשלה. עליית המחירים לא תיעצר מעצמה ויש לנו פה חוסר שלא יצטמצם בקרוב אם משהו לא ישתנה. צריך לשים סוף לשיטה שמתקיימת היום של המרבה במחיר שיוצרת מצב בלתי אפשרי ורק מעמיקה את הבעיה של מחירי הדיור".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully